کدام دسته از طرح های صنعتی قابلیت ثبت ندارند

کدام دسته از طرح های صنعتی قابلیت ثبت ندارند


توضیحاتی در خصوص ثبت طرح های صنعتی

در این نوشته قصدمان این می باشد تا به خصوصیات طرح های صنعتی که قابل ثبت نمی باشند ،بپردازیم. یادآور می شویم موسسه ثبت کریم خان به عنوان یکی از قابل اعتبار ترین مرکزهای ثبتی ، با به کار بردن توان بالای کادر متخصص خود در کم ترین زمان ممکن فعالیت های موردنیاز را برای ثبت طرح شما انجام خواهد داد. برای این هدف لازم می باشد با کارشناس های وفق خبره ما تماس بگیرید.

کدام دسته از طرح های صنعتی قابلیت ثبت ندارند

مطابق ماده ی 21 ،طرح صنعتی هنگامی قابل ثبت می باشد که به روز و اصیل باشد. طرح صنعتی هنگامی تازه می باشد که ازراه انتشار به صورت محسوس و یا از روش به کارگیری به هر صورت دیگر قبل از تاریخ تحویل اظهارنامه یا بر حسب مورد قبل از حق تقدم اظهارنامه جهت ثبت در هیچ بخشی ازدنیا برای عموم فاش نشده باشد. به همین علت،طرح صنعتی باید دارای تفاوت باشد و دارای ابتکار باشد.

طرح صنعتی درحالتی اصیل به حساب می آید که به صورت جداگانه به وسیله ی طراح بوجود آمده و تقلید و کپی طرح های دردسترس نباشد، به گونه ایی که از نقطه نظر یک کاربرخبره، جدای از طرح هایی باشد که قبلاَ در اختیار عوام باشد. مطابق مقررات سایر کشورها، یک طرح صنعتی می بایست چشم نواز و جذاب باشد.

  • طرح های صنعتی زیر قابل پشتیبانی نمی باشند:
  1. طرح هایی که فقط در نتیجه عملکرد فنی محصول پدید می آیند.
  2. چیزی که قبلا در صنایع و فن ها درنظر گرفته است.
  3. طرح های دربردارنده ی نشان های رسمی یا نمادها
  4. طرح های مغایر اخلاق حسنه یا نظم عمومی

از شرایط دیگر ثبت طرح صنعتی ” کاربرد صنعتی ” می باشد، به این مفهوم که یک طرح صنعتی باید قابلیت باز تولید به روش صنعتی را دارا باشد. همین طور باید قابلیت اجرای طرح صنعتی بر روی یک کالای دو بعدی یا سه بعدی وجود داشته باشد.

موسسه حقوقی کریم خان، مفتخر می باشد با به کارگیری توان بالای کادر حرفه ایی و متخصص خود ، در کم ترین زمان ممکن فعالیت های ثبتی و حقوقی موردنیاز را برای ثبت طرح صنعتی ، ثبت اختراع و ثبت برند و علامت تجاری انجام می دهد.

برای این منظور، قادرید با مشاوران ما ارتباط داشته باشید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *