ثبت شرکت در کیش

Registration in Kish


ثبت شرکت در کیش

همانگونه که می دانید ثبت شرکت در کیش یکی از بهترین راهکارها به منظور سرمایه گذاری دراز مدت جهت انجام امور تجاری و همچنین داد وستد میباشد.در مناطق آزاد نیز همانند سایر نقاط کشور( سرزمین اصلی) می توان کلیه شرکت ها از قبیل سهامی خاص و مسئولیت محدود و تضامنی و …. را براساس قانون منطقه مورد نظر به ثبت رساند. از مناطق آزاد می توان از منطقه آزاد : کیش ، قشم ،ارس ، انزلی ، که بخش اعظمی از سیستم تجاری و بازرگانی شرکت ها را دارا می باشند یاد کرد.

ثبت شرکت در منطقه آزاد (ثبت شرکت در کیش)

ثبت شرکت در منطقه آزاد دارای مزایای فراوانی است که موجب علاقه سرمایه داران داخلی و خارجی به این گونه مناطق شده است.بهره مندی از معافیت مالیاتی ۱۵ ساله از تاریخ ثبت شرکت در منطقه صرفا درشعاع منطقه ، نقل و انتقال ارز به صورت آزادانه ، ورود و خروج اتباع غیرایرانی بدون دریافت روادید ، نداشتن مالیات برای انجام کلیه معاملات و خدمات مربوطه ، آزادی ورود کالا باتوجه به قانون منطقه فوق و دیگر مزایا بر طبق بخشنامه منطقه مورد نظر می باشد.

مهمترین نکات جهت ثبت شرکت در کیش یا دیگر مناطق آزاد عدم پرداخت مالیات سرمایه و همچنین مالیات نقل و انتقال برای شرکت های با سرمایه بالا می باشد .

استفاده و صدور مجوز فعالیت اقتصادی پس از ثبت شرکت در منطقه آزاد کیش موجب می شود که داد و ستد و انجام امور بازرگانی و حقوقی در این منطقه بر اساس ضوابط منطقه شکل گرفته و سوء استفاده احتمالی و غیر رقابتی درمنطقه کاهش یابد.به منظور ثبت شرکت در کیش مدارکی از قبیل کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل لازم بوده و همچنین می بایست مکانی جهت استقرار مرکز اصلی شرکت وجود داشته باشد.اما در مواردی می توان از صندوق پستی موقتا تا تشکیل و تاسیس کامل شرکت استفاده نمود.

به منظور ثبت شرکت در کیش و همچنین راه اندازی شعبه شرکت در خارج از منطقه می بایست مجوزهای لازم از مدیریت بازرگانی منطقه دریافت گردد. جهت ثبت شرکت چند ملیتی و یا ثبت شرکت در کیش با ۱۰۰% اعضای خارجی می توان ضمن حضور در کیش و دریافت مجوز لازم موسسه حقوقی به ثبت کریم خان مراجعه نموده و مراحل ثبت را تمام و کمال به این موسسه واگذار نماییم.

هزینه های ثبت شرکت در کیش بر اساس تعرفه موجود و همچنین دستمزد وکیل و هزینه های جاری می باشد که بر اساس تعرفه موسسه مربوطه دریافت می شود.در حقیقت ثبت شرکت در کیش یکی از فرصت های بسیار مناسب برای سرمایه گذاران و فرصتهای سرمایه گذاری دراین گونه مناطق می باشد که به نسبت ثبت در مناطق اصلی شامل هزینه بالاتر اما با بهره وری و بازده بسیار بیشتری می باشد.

مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کیش :

۱- معافیت مالیاتی ۱۵ ساله از تاریخ بهره برداری برای فعالیت اقتصادی بعد از ثبت شرکت در کیش

۲- عدم نیاز به روادید برای ورود وخروج خارجیان بعد از ثبت شرکت در کیش

۳- آزادی کامل خروج ارز بعد از ثبت شرکت در کیش

۴- افزایش انعطاف پذیری عملیات بانکی پس از ثبت شرکت در کیش

۵- تضمین حقوق قانونی سرمایه گذاران خارجی پس از ثبت شرکت در کیش

۶- عدم محدودیت برای سرمایه گذاری و مشارکت خارجی بعد از ثبت شرکت در کیش

۷- سرعت عمل در انجام امور اداری بعد از ثبت شرکت در کیش

۸- انتقال آسان سرمایه داخل ، خارج و سایر مناطق آزاد ایران بعد از ثبت شرکت در کیش

۹- معافیت از عوارض گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی و تولیدی صنایع کیش

۱۰- امکان سرمایه گذاری خارجی بدون مشارکت ایرانی بعد از ثبت شرکت در کیش

۱۱- امکان خرید و فروش و اجاره زمین برای سرمایه گذاران داخلی و اجاره زمین به سرمایه گذاران ایرانی و خارجی بعد از ثبت شرکت در کیش

۱۲- عدم محدودیت خرید و فروش و تبدیل ارز بعد از ثبت شرکت در کیش

۱۳- انجام کلیه معاملات و نقل و انتقال ارزی در منطقه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی بعد از ثبت شرکت در کیش

۱۴- ثبت شرکتها و مالکیت های صنعتی و معنوی توسط سازمان منطقه آزاد بعد از ثبت شرکت در کیش

۱۵- آزادی ورود هرنوع کالا به استثنای کالاهای مغایر با شرع اسلام یا قوانین خاص مربوط به مناطق آزاد .

۱۶- ترانزیت و صادرات مجدد کالاهای خارجی با حداقل تشریفات بعد از ثبت شرکت در کیش

۱۷- صدور کالاهای تولید شده در منطقه به خارج از کشور یا سایر مناطق آزاد با حداقل تشریفات بعد از ثبت شرکت در کیش

۱۸- صدور کالاهای تولید شده با رعایت قوانین ارزش افزوده به داخل کشور بعد از ثبت شرکت در کیش

۱۹- تعیین ضوابط حاکم بر روابط بین کارگر و کارفرما طبق قراردادهای صورت گرفته بعد از ثبت شرکت در کیش شرکتهای مسئولیت محدود و سهامی خاص در کیش که انجام امور ترخیص کالا و امور واردات و صادرات و حق العمل کاری را دارند. با امتیاز ۱۵ سال معافیت مالیاتی مشروط بر آنکه در محدوده جزیره کیش فعالیت می کنند میتوانند شرکت خود را با توجه به مدارک مورد نیاز ذیل ثبت نمایند:

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت مسئولیت محدود در کیش

  1. دو نسخه شرکتنامه (شرکت نامه های مذکور تکمیل شده و توسط تمامی شرکا به امضا رسیده باشد)
  2. دو نسخه تقاضانامه
  3. دو نسخه اساسنامه
  4. دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین
  5. فتوکپی صفحه اول شناسنامه کلیه شرکا و مدیران شرکت (در صورتی که اشخاص ذکر شده دارای شخصیت حقوقی باشند به جای فتوکپی شناسنامه ، آگهی روزنامه ارائه میشود)
  6. تقویم نامه سرمایه غیر نقدی توسط شرکا (در صورتی که تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیر نقدی باشد شرکت جهت دریافت مجوز معرفی خواهد شد)

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت سهامی خاص در کیش

  1. دو نسخه اظهارنامه
  2. دو نسخه اساسنامه تکمیل شده
  3. دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین
  4. فتوکپی صفحه اول شناسنامه کلیه مدیران و سهامداران و بازرسان
  5. گواهی از یکی از بانکهای جزیره کیش که حاکی از پرداخت لا اقل ۳۵% سرمایه باشد

 

تغییرات و تصمیمات در ثبت شرکت های مناطق آزاد کیش

تمامی تغییرات و تصمیمات شرکت ها طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده و یا در جلسات هیأت مدیره به منظور ثبت تغییرات انجام می شود.
نکته : در صورتی که مجمع عمومی عادی در ۴ ماه اول پس از پایان سال مالی تشکیل شود «عادی سالیانه » و در ماههای دیگر «عادی به طور فوق العاده» نام دارد.

الف – اختیارات مجمع عمومی فوق العاده:

۱- افزایش یا کاهش سرمایه
۲- ایجاد تغییرات در مفاد اساسنامه مانند تغییرنام شرکت، تغییر موضوع فعالیت، تغییر آدرس، افزایش یا کاهش سرمایه،تبدیل سهام به با نام و یا بی نام، افزایش یا کاهش تعداد مدیران شرکت، تغییر در حد نصاب لازم به منظور تشکیل مجامع و تمامی مواردی که طبق قانون تجارت می توان در اساسنامه آن ها را تغییر داد.
۳- انحلال شرکت

ب- اختیارات مجمع عمومی عادی :

موارد دیگری که در لیست اختیارات مجمع عمومی فوق العاده نیست رد صلاحیت مجمع عمومی عادی می باشد که این موارد شامل : تعیین اعضاء هیئت مدیره ( اصلی و علی البدل) تعیین بازرسین (اصلی و علی البدل) ، تصویب بیلان مالی، تعیین پاداش مدیران و … می باشند.

بنابراین اگر قصد دارید در منطقه آزاد کیش ، شرکتی را به ثبت رسانید با مراجعه به ثبت کریمخان می توانید بر اهداف خود جامه عمل بپوشانید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *