فواید ثبت شرکت

فواید ثبت شرکت


فواید ثبت شرکت چیست؟

شما از طریق ثبت شرکت می توانید در بازار رقابت کسب و کار قرار گرفته و تبلیغات خود را گسترش دهید. مهم ترین فواید ثبت شرکت متمایز کردن محصولات و خدمات شما از محصولات و خدمات مشابه در بازار رقابت می باشد زیرا که شما از این طریق قادر خواهید بود از سوءاستفاده ی سودجویان جلوگیری کنید و کیفیت محصول خود را در امنیت کامل بالا ببرید و همچنین فعالیت ها و اقدامات خود را قانونی کنید به گونه ای که هیچ مشکلی برای شما به وجود نیاید.

امروزه ثبت شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری یکی از راه های حضور قدرتمند در عرصه ی اقتصادی کشور می باشد. حتی جهت حضور در بازار های بین المللی شرکت ها به دلایلی بهتر می توانند در اقتصاد کشور ها نقش داشته و به همین جهت دولت از افرادی که شرکت ثبت می کنند حمایت بیشتری دارد. ثبت شرکت و موسسات غیر تجاری علاوه بر اینکه اعتبار و قدرت لازم را به افراد متخصص و دارای تحصیلات جامعه جهت استفاده از تخصص و دانش مربوط به خودشان را می دهد، باعث می شود تا آن ها بتوانند بصورت مستقل و با تمرکز بیشتری در رابطه با موضوع تخصصی خودشان در جامعه فعالیت نمایند. اما جدا از اینکه بر اساس ماده ۱۹۵ قانون تجارت تمام شرکت ها و موسسات باید بصورت قانونی در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسند و این موضوع یک امر ضروری می باشد ثبت شرکت بیشتر از همه محدودیت هایی که افراد مختلف مد نظر دارند برای آنها سودآوری و اعتبار دارد.

فواید ثبت شرکت:

1- دادن اعتبار و شخصیت رسمی به افراد

خواسته یا ناخواسته افرادی که به صورت حقوقی فعالیت می کنند بیشتر مورد توجه قرار گرفته و اعتبار بیشتری دارند. این افراد با ثبت فعالیت خود به صورت قانونی و با قرار گرفتن در روال قانونی یک شراکت عملا خود را باور می کنند که مشتریان و جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ضمن اینکه همیشه صحبت کردن از طرف نماینده یک شخص حقوقی و در جایگاه مدیریت یک شرکت اعتبار بسیار بالاتری خواهد داشت. همه شرکت های کوچک و بزرگ و دولتی و غیردولتی به عنوان یک شخصیت رسمی و مستقل شما را می شناسند.

2- انجام کار به صورت تیمی و شراکتی

شرکت ها حداقل از دو نفر که به عنوان مؤسس شرکت هستند تشکیل شده است که با هم برای انجام هدفی تجاری شراکت کرده اند. حداقل برداشت از این موضوع به معنای انجام کار توسط یک عده افراد متخصص است. این موضوع باعث می شود کار سریعتر و دقیق تر انجام شده و قراردادها و توافقنامه های بیشتری برای شرکت به همراه داشته باشد. وقتی کار به صورت تیمی و همکاری با هم انجام شود پروژه ها زودتر و با کیفیت بهتری انجام می شود و این موضوع موجب رضایت بیشتر مشتریان خواهد شد.

3- حمایت بیشتر دولت از شرکت ها

شرکت ها به عنوان یک مرجع رسمی قرار است باری از دوش دولت برداشته و نیازی از جامعه را رفع کنند. به همین علت این موضوع مورد نظر و حمایت دولت است. از آنجایی که شرکت ها اهداف کلان تر و مهم تری را در جامعه محقق می سازند، دولت با ارائه ی تسهیلات و شرایط لازم خیلی بیشتر و بهتر از آنها حمایت می کند.

4- کیفیت بهتر و خدمات مناسب تر

از دیگر فواید ثبت شرکت می توان به بالا رفتن کیفیت محصولات و خدمات شرکت ها به دلیل رقابت و تلاشی که برای داشتن بازار های بیشتر دارند اشاره نمود. طبیعی است که شرکت ها برای اینکه بتوانند مشتری بیشتری داشته باشند باید بتوانند برندی قوی تر در جامعه داشته باشند و برند این شرکت ها با کیفیت و کمیت مناسبی مطرح خواهد شد.

5- استفاده از تسهیلات بانکی و مالی بیشتر

به دلیل اعتبار رسمی و حقوقی شرکت ها، امکان استفاده از تسهیلات و وام های بانکی و موسسات حقوقی برای آن ها بسیار راحت تر است. در حقیقت شرکت ها به دلیل داشتن اعتبار حقوقی می توانند وام های بیشتری را با شرایط بهتری دریافت نموده و در جهت توسعه و پیشرفت فعالیت خود و کشور مورد استفاده و بهره برداری قرار دهند.

6- حضور پر رنگ در مناقصات و مزایده ها

شانس حضور در مناقصات و مزایده ها فقط برای شرکت ها امکان پذیر می باشد. این جمله به این معناست که افراد حقیقی تحت هیچ شرایطی در تعریف شرکت های کلان و دولت برای واگذاری قسمتی از فعالیت ها و اقدامات آنها به عنوان برون سپاری مسئولیت ها قرار نخواهند گرفت. این شانس بزرگی برای دستیابی به سودهای کلان و متعارف در جامعه ی داخلی و خارجی می باشد و فقط مختص اشخاص حقوقی است.

7- امکان ثبت قرار داد با شرکت ها و موسسات خارجی فقط برای شرکت های حقوقی امکان پذیر است.

در دنیا شرکت ها و موسسات مطرح و دارای نام جهت ارائه ی محصولات و خدمات خود ، تبادل کالا و خدمات، انجام خدمات مشاوره ای ، دادن نمایندگی و یا شعبه مستقل ، انجام کمک های عملیاتی و پروژه ای و … فقط با اشخاصی در داخل کشور های دیگر کار می کنند که به درستی و بر اساس قانون ثبت شده باشند.

8- تبلیغات موثرتر و قدرتمند تر

شرکت ها و موسسات تجاری که به ثبت رسیده باشند و در کنار فرآیند ثبتی خود برندی معتبر نیز به ثبت برسانند قادر خواهند بود به راحتی ب بازاریابی و تبلیغات گسترده داخلی و خارجی بپردازند. کاملا واضح و روشن است که افراد غیر حقوقی نمی توانند با قدرت و اعتبار شرکت های ثبت شده تبلیغات گسترده انجام دهند.

9-امکان بهره مندی از معافیت های مالیاتی برای شرکت ها

در برخی مواقع خدمات شرکت ها و موسسات حقوقی از معافیت های مالیاتی هم بهره مند می گردند. در صورتی که از درآمد های شرکت جهت توسعه ی فعالیت های شرکت استفاده شود نیازی به پرداخت مالیات آنها نیست . اما اشخاص حقیقی در هر حالت باید برای درآمد های خود , مالیاتی را که تعیین شده است را پرداخت کنند و به تحت هیچ شرایطی نمی توانند مشمول معافیت های مالیاتی شوند.

اگر چه بعضی از اشخاص با در دست داشتن پرچم انتقاد همواره به دنبال بهانه تراشیدن و فرار از ثبت شرکت خود هستند اما اگر دقت نموده و به خوبی به اطرافشان نگاه کنند متوجه خواهند شد که فقط افرادی موفق به کسب شهرت و اعتبار و آینده روشن شده اند که فعالیتشان حرفه ای ، قانونی و در قالب شخصیت حقوقی انجام می گیرد. ثبت شرکت فقط به تخصص و دانش و در نهایت مقداری جسارت نیاز دارد . اگر از ثبت شرکت و یا تغییرات شرکت واهمه دارید با مشاورین و متخصصین مجرب و کارآزموده ثبت شرکت کریم خان تماس حاصل نموده تا شما را از ابهامات و اشتباهات و ترس های احتمالی رهایی بخشند.

ثبت شرکت کریم خان به منظور رفع مشکلات ثبتی برای متقاضیان ثبت شرکت، همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما در این رابطه خواهد بود.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *