ثبت برند بین المللی

ثبت برند بین المللی


با ثبت برند بین المللی، خود را در سطح جهانی مطرح کنید !

بر اساس کنوانسیون پاریس مالک علامت تجاری (شخص حقیقی یا حقوقی) قادر می باشد تعدادی تقاضانامه را جهت ثبت علامت خود در ادارات کشور های گوناگون به زبان های مختلف و با هزینه های متفاوت تودیع کند. برخی از کشور هایی که عضو کنوانسیون پاریس می باشند، به منظور آسان شدن ثبت برند بین المللی، سیستم مادرید را به عنوان دستورالعمل ثبت بین المللی علامت تجاری به تصویب رساندند. لازم به ذکر است که ایران از سال 82 به این سیستم پیوست. لذا فرد متقاضی ثبت برند می تواند در ابتدا علامت تجاری خود را در کشور مبدا در سیستم مادرید ثبت نماید و در صورت تمایل می تواند صرفا با یک اظهارنامه، علامت تجاری مورد نظر خود را در 86 کشوری که عضو سیستم مادرید می باشند ثبت نماید.

ثبت برند بین المللی (مادرید)

نگرانی بسیاری از تجار و بازرگانان گرامی کشورمان که به کار صادرات و واردات کالا مشغول هستند، ثبت برند در دیگر کشورها نیز می باشد. که از کپی برداری نام تجاری خود جلوگیری کنند.

در حقیقت این بازرگانان گرامی کشورمان باید نخست در ایران به ثبت برند لاتین بپردازند و سپس در کشور های مورد نظر برای ثبت شدن همان برند اقدام نمایند.

برای ثبت برند بین المللی و علائم تجاری در کشور های گوناگون میتوانید به ثبت شرکت کریم خان مراجعه نموده و با ارائه تقاضانامه های متعدد با زبان های متفاوت و هزینه های مختلف نسبت به ثبت برند بین المللی اقدام نمایید.

86 کشور عضو کنوانسیون پاریس برای سهولت در ثبت برند مادرید بین المللی با هم متحد شده اند و یک دستورالعمل بین المللی برای ثبت برند، تحت عنوان سیستم مادرید به تصویب رسانده اند.

از این رو برای ثبت برند بین المللی به جای چندین تقاضانامه ی متنوع، می توانید با یک تقاضانامه تحت سیستم مادرید، از طریق ثبت شرکت کریمخان برند خود را در تمامی کشور های عضو این سیستم به ثبت برسانید.

مزیت ثبت برند بین المللی و علائم تجاری در سیستم مادرید چیست؟

ابتدا ثبت برند بین المللی ، باید در كشور مبداء انجام پذیرد و بعد با تعیین كشورهای مدنظر درسطح بین المللی انجام می شود امتیاز سیستم مادرید به این روال است که متقاضی با نمایش دادن یک اظهارنامه بین المللی از طریق وایپو می تواند در تمام 86 کشور عضو و یا برخی از آنها برند خود را ثبت نماید.
از این رو، مزیت ثبت بین المللی ارزان، ساده و موثر بودن آن می باشد، که فقط به وسیله یك تقاضانامه بین المللی واحد و به یك زبان (انگلیسی یا اسپانیولی،فرانسوی) و پرداخت یك استعلام یا تعرفه به فرانك سوئیس، تحصیل و تامین حمایت از نشانه های تجارتی یا خدماتی دركشورهای مشخص شده در فرم درخواست مقدور می گردد. و در صورتی که هرگونه تغییری درعلامت ثبت مبداء از طریق دارنده آن صورت گیرد نظیر تغییر نام، مالكیت، آدرس، تمدید و همانند آن، با تكمیل فرمهای مربوط به آن و پرداخت هزینه ای اندك تغییرات مزبور را می توان درسطح بین المللی اعمال نمود.

مدارک لازم برای ثبت بین المللی برند و علائم تجاری ( تحت سیستم مادرید )

  •  اراده دادن تقاضانامه برای ثبت بین المللی برند و نشانه های تجاری به اداره ثبت علائم تجاری(اسامی کشورهایی که قصد ثبت برند در آن ها را دارید، باید در نامه درج کنید.)
  •  معرفی نامه برای شرکت ها و افراد حقوقی بر روی سر برگ شرکت همراه با امضاء اعضای هیئت مدیره و دارندگان حق امضاء و در صورت رجوع وکیل رسمی ارائه ی وکالتنامه دادگستری.
  •  کپی برابر با اصل شناسنامه کارت ملی و اعضای هیئت مدیره و دارندگان حق امضاء(یا کپی برابر با اصل شناسنامه کارت ملی و اشخاص حقیقی)
  • اخذ کارت بازرگانی
  • داشتن کپی آگهی تاسیس شرکت
  • داشتن کپی روزنامه رسمی شرکت
  • داشتن کپی روزنامه آخرین تغییر تحولات شرکت در صورت وجود
  • ارائه ی اصل گواهی ثبت علامت تجاری یا اظهارنامه درایران جهت رؤیت و کپی آن جهت ضبط در پرونده
  • تکمیل فرم مخصوص لاتین پس از مشخص کردن کشور های مورد نظر برای ثبت(حتما فرم با دقت و به درستی پر شود)
  • ارائه ی برگه محاسبه شده هزینه ها به همراه مهر و امضاء متقاضی
  • رسید مرتبط به پرداخت هزینه بررسی اظهارنامه ثبت برند بین المللی
  • ارائه وکالتنامه به ثبت کریمخان

ثبت برند بین المللی و تحصیل حقوق ناشی از آن ،برخی از كشورهای عضو كنوانسیون پاریس ، اتحادیه بین المللی را جهت حمایت از مالكیت معنوی در راستای كنوانسیون مزبور تشكیل داده و در آن سیستم مادرید یا ثبت بین المللی را به عنوان دستورالعمل ثبت برند بین المللی تصویب نمودند.

شما میتوانید از تمامی خدمات جهت ثبت برند بین المللی ، از طریق مراجعه به موسسه ثبت شرکت کریم خان در مدت زمان کوتاهی بهره مند گردید.

4 دیدگاه

  • برای یک شرکت نرم افزاری باید چیکار کنیم که بتونیم تحریم ها رو بی اثر کنیم و قادر به فروش نرم افزار و افتتاح حساب بانکی بین المللی باشیم. البته از بابت هزینه مشکلی نداریم و سرمایه و سود کشور هم میتونه خارج از کشور بمونه برای ما مشکلی نداره، اما دفتر شرکت و پرسنل شرکت در ایران هستند و به تبع مدیران شرکت هم ناچارند در ایران بمونند راه حلی برای این قضیه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *