ثبت برند مواد غذایی

ثبت برند مواد غذایی


نکاتی کلیدی ثبت برند مواد غذایی

ثبت کریم خان در این مقاله پیش از توضیح در خصوص ثبت برند مواد غذایی به تعریف ماده غذایی می پردازد.غذا به ماده ای گفته می شود که توسط موجود زنده خورده می شود. همچنین غذا شامل مایعات نوشیدنی نیز می گردد.غذا منبع اصلی تولید انرژی و تغذیه در جانوران می باشد و معمولاً گیاهان و جانوران آن را تولید می کنند.

ثبت برند مواد غذایی

چهار گروه اصلی مواد غذایی موجود است که به شرح ذیل می باشد :

  • گروه شیر و لبنیات : شیر، ماست، پنیر، کشک و بستنی.
  • گروه گوشت، حبوبات و مغزها: انواع گوشت قرمز و سفید و سایر حبوبات .
  • گروه نان و غلات: انواع نان، برنج، ماکارونی، گندم، جو و ذرت.
  • گروه میوه ها و سبزیجات: انواع میوه ها و سبزیجات.

با توجه به آنچه ذکر شد، در این مقاله علاوه بر توضیحاتی در خصوص مزایای ثبت برند مواد غذایی ، به مدارک و مراحل ثبت برند مواد غذایی پرداخته ایم.لازم به ذکر است که شما می توانید در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در رابطه با ثبت برند مواد غذایی می توانند با ما تماس حاصل فرمایید.

ثبت کریم خان برای ارائه هرگونه خدمات ثبتی در جهت یاری رساندن به متقاضیان گرامی اعلام آمادگی می کند.

مزایای ثبت برند مواد غذایی

ثبت برند مواد غذایی دارای مزایای ذیل برای متقاضی می باشد:

  • ثبت برند مواد غذایی این امکان را به شرکت ها می دهد تا در حفظ و بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
  • ثبت برند مواد غذایی نقش مهمی در موافقت نامه های اعطای نمایندگی ایفا می کند.
  • ثبت برند مواد غذایی تضمین می نماید تا مشتریان بتوانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
  • ثبت برند مواد غذایی به ایجاد شهرت و وجهه برای شرکت های مواد غذایی و محصولات آن کمک شایان توجهی می نماید.
  • ثبت برند مواد غذایی این امکان را به تولید کنندگان و شرکت ها می دهد تا محصولات خود را از یکدیگر متمایز نمایند.
  • ثبت برند مواد غذایی می تواندمنبع مستقیم درآمد از محل حق امتیاز برای تولید کنندگان باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند مواد غذایی

  1. تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
  2. مدارک مثبت هویت متقاضی :
    اشخاص حقیقی : ( فتوکپی شناسنامه وتصویر کارت ملی )
    اشخاص حقوقی : (آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت، تصویر شناسنامه وکارت ملی صاحبان امضاء)
  3. مدارک نماینده قانونی :چنانچه تقاضاء به وسیله نماینده قانونی (وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و…) صورت پذیرد و مدارک ضمیمه گردد.
  4. نمونه گرافیکی : ( کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر 10×10 سانتی متر).
  5. در صورت سه بعدی بودن :ارائه علامت شکل نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به گونه ای که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
  6. ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط :
    به عنوان مثال جواز اعلامیه تأسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی یا پروانه کسب و…
  7. استفاده از حق تقدم :
    چنانچه متقاضی یا متقاضیان ثبت برند مواد غذایی بخواهند بنابر تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر 6 ماه) استفاده کنند باید مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با ارائه اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ ارائه نمایند.
  8. نسخه ای از ضوابط وشرایط استفاده از علامت جمعی و تأییدیه مقام صلاحیت دار
  9. رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
    الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی مبلغ 200,000 ریال برای اشخاص حقوقی 400,000 ریال به حساب سیبا شماره 2171329015001 بانک ملی بنام تمرکز وجوه درآمد خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی (قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی سراسر کشور) را ضمیمه نماید.
    ب) معادل ارزی تمامی هزینه ها و تعرفه ای ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس باید به شماره حساب ارزی 740001 نزد بانک ملی- شعبه عباس آبادغربی (803) به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریزگردد.

مراحل ثبت برند مواد غذایی

  1. معمولاً گام اول در ثبت برند مواد غذایی، استعلام آن می باشد، تا توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد.
  2. بعد از انتخاب برند و تأیید استعلام می توانید به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir مراجعه کرده و اطلاعات و مدارک لازم را فرستاده و کد پیگیری دریافت نمایید.
  3. بعد از کامل کردن اطلاعات در سامانه، ممکن است پاسخ اداره یکی از این سه حالت اخطار نقص، رد پرونده، آگهی نوبت اول باشد. که در حالت آگهی نوبت اول یعنی مشکلی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و باید مدارک مورد نیاز ارائه گردد.
  4. بعد از انتشار آگهی نوبت اول باید مدارک به صورت فیزیکی به اداره مالکیت معنوی ارائه داده شود ، و نسبت به پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و هزینه حق الثبت اقدام نمایید.
  5. بعد از گذشت زمانی مشخص چنانچه شخص یا اشخاصی نسبت به برند شما معترض نباشند میبایست نسبت آگهی نهایی و دریافت سند قطعی برند اقدام نمایید.
  • توضیح1:براساس ماده ۱۴ قانون ثبت علائم تجاری مدت زمان اعتبار علامت به ثبت رسیده ده سال معین گشته و تمدید اعتبار آن برای دوره های بعد بلامانع می باشد.
  • توضیح2:در صورتی که برند به ثبت رسیده برای مدت سه سال از تاریخ ثبت استفاده نشود هر شخص ذینفع مجاز است ابطال آن را از قانونگذار مطالبه نماید و برند مذکور را به ثبت برساند.

موسسه ثبت کریم خان ارائه دهنده کلیه خدمات در خصوص ثبت برند مواد غذایی می باشد.

پس از ثبت برند مواد غذایی، بر روی محصول میبایست موارد زیر ذکر شود :

  • نام محصول
  • مواد تشکیل دهنده
  • سری ساخت
  • شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت
  • تاریخ تولید و انقضا
  • جمله ساخت ایران بر روی برچسب قید شود.
  • وزن خالص
  • نام و آدرس مؤسسه سازنده

هنگامی که متقاضیان ثبت برند مواد غذایی ، بخواهند با توجه به تقاضای ثبت یا ثبت خارج ازکشور، از مزایای حق تقدم (حداکثر۶ ماه) استفاده کنند باید مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با ارائه اظهارنامه یا حداکثر در طول ۱۵روز از آن تاریخ ارائه گردند.

 

امروزه برندهای مواد غذایی نقشی اساسی و مهم را در تولیدات مواد غذایی به گونه ای که بیشتر محصولاتی که برند ندارند مورد استقبال مردم قرار نمی گیرند و مشتریان معمولا محصولات بدون برچسب و آرم را استفاده نمی کنند و اغلب به دنبال محصولات با کیفیت کارخانه ای آن هم از نوع مجوز دار و معروف با برندهای معتبر می باشند. به همین سبب اغلب کارشناسان از برند را شناسنامه محصول خود می دانند و برخورداری از برند را تحت عنوان اعتبار برند یاد می کنند.این موضوع، به خصوص در خصوص ثبت برند مواد غذایی که مستقیماَ با سلامت جامعه در ارتباط است ، بیشتر جلوه می کند.در آخر لازم به ذکر است که ثبت کریم خان ارائه دهنده کلیه خدمات در خصوص ثبت برند نان صنعتی ، ثبت برند همبرگر ، ثبت برند غلات ، ثبت برند عسل ، ثبت برند شکر و … می باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *