نحوه ی ثبت نمودن شرکت در ترکیه

نحوه ی ثبت نمودن شرکت در ترکیه


ثبت نمودن شرکت در ترکیه

کشور ترکیه جز کشورهای جمهوری و اوراسیایی می باشد و بزرگ ترین بخش آن آناتولی است و در جنوب قاره آسیا و خاورمیانه قرار دارد. در ضمن همسایه های شرقی این کشور عبارتند از ایران، آذربایجان و ارمنستان و از جنوب با عراق و سوریه همسایه است. از نظر آب و هوا یی ترکیه جزء مناطقی کوهستانی و پر باران قرار دارد و از لحاظ جغرافیایی به عنوان گذرگاه در جنوب شرق آسیا و اروپا به حساب می آید .به این منظور در این مقاله ثبت کریم خان به نحوه ی ثبت نمودن شرکت در ترکیه می پردازد.

نحوه ی ثبت نمودن شرکت در ترکیه

ترکیه در حدود 77 میلیون نفر جمعیت دارد.اقتصاد ترکیه ترکیبی از صنایع نوین و بومی است و با گذشت زمان صادراتش بیشتر و بیشتر می شود. کشور ترکیه در سال 2005، رتبه هفتم جهان را از نظر تولیدات کشاورزی به دست آورده است.ترکیه در چند سال اخیر از لحاظ اقتصادی رشد شایانی داشته و رشد 8،9 درصدو 7،4 درصد را در سالهای 2004 و 2005 به دست آورده است.

در این کشور 21 منطقه آزاد تجاری و صنعتی وجود دارد و سرمایه گذاران و تجار خارجی به دلیل وجود تسهیلات قوی و معافیتهای قانونی از جمله معافیت های مالیاتی، امکان حضور درازمدت، معاف از پرداخت عوارض گمرگی و مالیات، انتقال نقدینگی و …به این مناطق جذب می شوند.شرکت هایی که در منطقه آزاد تجاری و صنعتی فعالیت تولیدی دارند از مالیات بر درآمد حاصل از صادرات و محصولات تولیدی خود معافند. جواز فعالیت برای شرکت های مقیم که فعالیت تولیدی ندارند در مناطق آزاد 10 سال می باشد و برای شرکت های که فعالیت تولیدی دارند 15 ساله می باشد و هر نوع تجارت بین شرکت های مقیم در این مناطق تابع مقررات تجارت بین الملل است.

شرایط ثبت نمودن شرکت در ترکیه

امکان فعالیتهای تجاری و غیر تجاری سازماندهی شده و سیستماتیکی در این کشور از طریق ثبت نمودن شرکت در ترکیه یا مؤسسه می باشد که این کار را می توانید به ثبت کریم خان بسپارید.به نا چار بهترین روش برای فعالیتهای با سوددهی بالا و سازماندهی شده ثبت یک شرکت خواهد بود. همیشه ثبت شرکت دارای مزایا و معایب مربوط به خود می باشد و هر کسی می تواند با توجه به حقیقی یا حقوقی بودن، شرایط را به نفع خود انتخاب نماید.

غالب 90درصد شرکتهای ایرانی در ترکیه شرکتهای با مسؤلیت محدود هستند که حداقل 2 نفر و حداکثر 50 شریک قابل ثبت می باشند. و هر سهامدار متناسب با مبلغی که سرمایه گذاری می کند در مقابل شرکت و بخصوص بدهی های آن مسئول است . ولی شرکت های سهامی که تأسیس می شوند به حداقل 5 شخص حقیقی یا حقوقی نیاز دارد و هر سهامداربه اندازه سهمش در برابر دیون مسوول اند.

برای ثبت نمودن شرکت در ترکیه هزینه های خاصی وجود دارد. شامل هزینه حسابدار و هزینه اجاره کردن محل استقرار دفتر. پرداخت مالیات بر اجاره در صورتی که محل شرکت اجاره ای باشد و هزینه های مربوط به آب، برق، تلفن و…

با ثبت نمودن شرکت در ترکیه تجار ایرانی می توانند با دیگر کشورهایی که قادر به انجام تجارت نیستند تجارت کنند و کالاهای مورد نیاز خود را از کشورهای مختلف خریداری کنند، و وجه مربوطه را به شرکت فروشنده حواله داده و از فروشنده بخواهند محموله را به هر گمرگی که لازم است ارسال نمایند. در ضمن با ثبت شرکت در ترکیه می توان کالاها را به نام خود ارسال کنند و از مشکلات تحریم به سادگی عبور نمایند. و بانک های ترکیه بستر مناسبی جهت انتقال پول به سراسر دنیا را فراهم می سازد.

به سه روش می توان آدرس شرکت را در ترکیه اعلام نمود. اول از طریق استفاده از دفترهای ترکیه که یک میز را اجاره کرده و بدون نیاز به قرارداد، مالیات و منشی، شرکت را قانونی ثبت کرد. راه دوم منزل خود را به عنوان دفتر شرکت معرفی نمود. این کار از نظر دولت ترکیه منع قانونی ندارد فقط لازم است اتاق را به عنوان شرکت مجهز کرد. و سومین شیوه ، اجاره کردن یک دفتر و مجهز نمودن آن که هزینه های خود را دارد.در ضمن یکی از راهی مناسب برای دریافت اقامت های طولانی مدت و در نهایت دریافت پاسپورت آن کشور ثبت شرکت می باشد .

مدارک مورد نیاز برای ثبت نمودن شرکت در ترکیه

  • اصل مدارک شناسایی( شناسنامه یا پاسپورت) هر کدام از اعضاء.
  • در نظر داشتن چند اسم برای شرکت و انتخاب یک مورد.
  • دو قطعه عکس با زمینه روشن.
  • انتخاب مدیر شرکت.
  • اساسنامه شرکت برای تعیین زمینه ی فعالیت.
  • مشخص نمودن آدرس معتبر و معین.
  • یک چهارم سرمایه اولیه شرکت.
  • اعطای وکالت نامه به شخصی که مسؤلیت امور مربوط به ثبت شرکت را بر عهده دارد.
  • آدرس و مشخصات دقیق در ترکیه و ایران.

مراحل ثبت نمودن شرکت در ترکیه

  1. اساسنامه تأسیس شرکت.
  2. ترجمه رسمی پاسپورت سهامداران.
  3. تأیید شدن اساسنامه در محضر رسمی.
  4. تعیین نمودن آدرس یا محل تأسیس شرکت.
  5. تنظیم فرمهای مخصوص اعضای شرکت.
  6. تنظیم فرم اداره دارایی.
  7. انتخاب حسابدار.
  8. مراجعه به اداره دارایی و اخذ شماره مالیاتی اعضاء.
  9. بازدید آدرس شرکت توسط بازرسان اداره دارایی.
  10. افتتاح حساب بانکی شخصی و شرکتی.
  11. چاپ رسمی روزنامه شرکت.
  12. معرفی مشاوره مالی رسمی.

مزایای ثبت نمودن شرکت در ترکیه

  • قانونی و رسمی شدن فعالیت های شرکتی به دلیل حمایت قانونی ترکیه از این شرکت ها.
  • حمایت کردن قانون از حقوق کلیه طرفین شرکت.
  • اخذ نمایندگی راحت تر به اشخاص حقیقی و حقوقی به دلیل اعتباری که قانون ترکیه با حمایت قانونی خود به آنها می دهد.
  • اخذ وام های بانکی و اعتبارات مالی راحت تر.
  • دریافت مجوزها و امتیازات از سازمان ها و نهادها.
  • دادن اجازه اقامت یکساله بعد از تأسیس شرکت.
  • مسافرت به دهها کشور در تمام قاره ها بدون نیاز به ویزا.
  • خرید و فروش ملک مسکونی و مستغلات.
  • پرداخت مالیات کمتر به نسبت درآمد حاصله.
  • پایین بودن هزینه امرار معاش و زندگی در ترکیه به نسبت دیگر کشورهای اروپایی.

شما با اطمینان خاطر می توانید انجام تمامی مراحل مربوط به ثبت نمودن شرکت در ترکیه را به دست افراد توانای ثبت کریم خان بسپارید .شماره تماس 87146

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *