ثبت شرکت در ترکیه و مزیت های آن

ثبت شرکت در ترکیه و مزیت های آن


نحوه ی ثبت شرکت در ترکیه و مزایای آن

چنانچه قصد وارد شدن به زمینه ی بین المللی تجارت دارید، از بین کشورهای مجاور ایران،سرزمین ترکیه به طور حتم از مناسب ترین مقصدها برای شما می باشد.از این رو موسسه ثبت کریم خان در این مقاله نحوه ی ثبت شرکت در ترکیه و مزایای آن را بیان می دارد. توسعه مساعد بازرگانی، اقتصادی این کشور در سنوات گذشته نظر تعداد زیادی از تاجران و فعالان حوزه اقتصاد را به خود جلب کرده است.به علاوه شرایط خاص جغرافیایی آسیایی، اروپایی این کشور به منظور تجارت بین المللی یک فرصت ویژه را مهیا نموده است.

ثبت شرکت در ترکیه و مزیت های آن

در این ترکیه شما به سهولت قادرید محصولات لازم خویش را از ممالک گوناگون خریداری نموده، مبلغ آن را به شرکت فروشنده پرداخت کنید و از فروشنده در خواست کنید تا محموله شما را به هر گمرکی که مورد نیاز است، اعم از گمرکات ایران و یا سرزمین ثالث بفرستید.از تسهیلات خاص ثبت شرکت در ترکیه می توان به نیاز نداشتن مشارکت شریک ترک اشاره نمود.به این مفهوم که در این کشور شما قادرید صاحب 100% شرکت خویش شوید.

دقت کنید که ثبت شرکت در این کشور برای شما نیاز شروع هر گونه فعالیت اقتصادی خواهد بود این فعالیت شامل هرگونه فعالیت اقتصادی مانند افتتاح یک رستوران ،یک مغازه ، آرایشگاه و یا هرگونه فعالیت است.

برخی از مزایای ثبت شرکت در کشور ترکیه

  • ثبت شرکت در ترکیه بدون اجبار به داشتن شریک ترک
  • دریافت اقامت ترکیه
  • سفر به 10 ها کشور جهان بدون داشتن ویزا
  • هزینه مناسب زندگی و نگهداری شرکت
  • عدم پرداخت هزینه ثابت وپرداخت مالیات بر اساس درآمد شرکت

اکثر شرکت هایی که در قانون تجارت ایران قابل ثبت هستند ،می توان در کشور ترکیه هم آنان را به ثبت رساند. که اختلاف آن محدود و کم می باشد.معقول ترین انواع شرکت در ترکیه جهت ثبت ،به ترتیب شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص است.

در ادامه با ثبت کریم خان همراه باشید تا شرکت های که می توان در ترکیه ثبت نمود را عنوان نماییم.

شرکت های قابل ثبت در ترکیه 

شرکت با مسئولیت محدود:

در مقررات کشور ترکیه، این شرکت حداقل با 1 نفر و حداثر با 50 نفر می تواند به ثبت برسد و مسئولیت شرکاء در برابر بدهی های شرکت به نسبت سرمایه ی آنان در شرکت خواهد بود.میزان حداقل سرمایه جهت تشکیل این شرکت 5000 لیره ترکیه است .

شرکت سهامی(خاص- عام):

سرمایه در این گونه از شرکت ها به قطعات مساوی تقسیم گردیده که سهام نام دارد. تعداد سهم هر یک شرکاء که حداقل باید پنج نفر باشند (متشکل از حقیقی و حقوقی)، نامحدود بوده و قادرند به هر مقدار که می خواهند سهام بخرند.شرکا در برابر بدهی های شرکت به میزان سهمشان دارای مسئولیت می باشند.

شرکت سهامی در ترکیه به دو صورت می باشد:

  1. شرکت سهامی خاص (سهامداران حداکثر 250 نفر)
  2. شرکت سهامی عام (سهامداران حداقل 250 نفر)

شرکت تضامنی:

این شرکت با اسم خاص میان دو یا چند نفر به ثبت می رسد . در این گونه شرکتها در صورت وجود قرض و مکفی نبودن سرمایه شرکت ،هر کدام از شرکا در قبال تادیه کلیه ی بدهی های شرکت دارای مسئولیت می باشند.

شرکت مختلط:

در این شرکتها یک یا چند نفر از شرکا (غیر از اشخاص حقوقی) در برابر پرداخت کلیه ی قروض شرکت مسئول بوده و الباقی شرکا تنها به نسبت سرمایه اولیه خویش دارای مسئولیت خواهند بود.

موسسات مالی (صرافی):

این موسسات در چهارچوب یک شرکت سهامی به ثبت می رسند با این اختلاف که این موسسات جهت آغاز فعالیت خویش به دریافت مجوز ملزم می باشند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه

  • اصل ویزای هر کدام از شرکا ( با اعتبار بیشتر از 6 ماه )
  • دو قطعه عکس رنگی – زمینه روشن
  • چند نام پیشنهادی برای شرکت
  •  نوع زمینه فعالیت شرکت
  • مشخص نمودن درصد سهام هر کدام از شرکا در شرکت
  • انتخاب مدیر شرکت
  • انتخاب نشانی دفتر شرکت در ترکیه
  • اعطای وکالت به فرد انتخاب از سوی دفتر راهبردی جهت ثبت شرکت
  • میزان حداقل سرمایه 10000 لیر ترکیه

موسسه حقوقی ثبت کریم خان ارائه دهنده ی کلیه ی خدمات ثبتی و حقوقی نظیر، ثبت شرکت،ثبت برند،ثبت تغییرات شرکت،ثبت اختراع،اخذ کارت بازرگانی،اخذ جواز تأسیس،ثبت طرح صنعتی،ثبت شرکت در ترکیه و دیگر موارد ثبتی می باشد.شماره تماس 87146

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *