مدارک لازم جهت ثبت شرکت کنسرسیوم و جوینت ونچر


در آغاز این مقاله برای آگاهی خوانندگان گرامی ، به توضیح همکاری و شرکت های کنسرسیوم و جوینت ونچر می پردازیم.

زمانی که در یک مال، دو یا چند نفر با یکدیگر شریک باشند (درصدی یا دانگی) ، در آن مال شریک هستند. ( م 571 ق. م ).

زمانی که دارایی افراد از یکدیگر جدا است،اگر جهت ارائه نقشه ای همکاری داشته باشند،شریک نیستند و قادرند به عهد خود عمل ننمایند، اگرچه اسم قرار خود را قرارداد گذاشته باشند.

اما چنانچه قرارها به صورت استوار و کتبی به همراه امضاء باشد و بعضی از افراد طرف قرارداد بر پایه آن فعالیتی ارائه دهند یا هزینه هایی را پرداخت نمایند،و آنگاه یکی از افراد طرف قرارداد به عهد خود وفا نکند میبایست غرامت بقیه افراد را پرداخت نماید.به هرصورت سازمان اموال مشترک میبایست با اجازه کلیه افراد شریک باشد. همکاری به صورت ذکرشده به ” مدنی ” شناخته می شود و دارای شخصیت حقوقی نمیباشد ،به این معنی که خود مشارکت، جانب قرارداد نمی تواند باشد، چه بسا همکاران مشمول حق و وظیفه میباشند.

میبایست سود به دست آمده از همکاری با توجه به سرمایه نقدی و یا غیرنقدی تقسیم بندی گردد و چنانچه بعضی از افراد طرف معامله به غیر از سرمایه، کار و فعالیتی هم ارائه دهند، توانایی دریافت پاداش نقدی جدا از شرکا را دارند یا با موافقت دیگرافراد،به منظور یکی از نمونه هزینه ها به شما آید و در باقیمانده سود به نسبت سرمایه خود شریک هستند.

در نقشه های وسیع و مناقصات برجسته ،به طور مثال جهت طراحی نیروگاه یا نقشه های بزرگتر که از دیدگاه مالی و فناوری حائز ارزش میباشند.بر حسب معمول تعدادی سازمان فنی، مالی ، و اجرایی با همکاری یکدیگر به عنوان کنسرسیوم (Consortium ) یا جویینت ونچر (joint Venture ) سرمایه گذاری می کنند و به اجرا کننده مناقصه یک نقشه و طرح تکمیل شده را با ارزش آن توصیه می کنند.

امکان دارد که تامین کننده مالی،به صورت دارایی که حقیقتاً وام است نمایان شود و چون پیروزی در مناقصه از سوی جانب های خارجی مشتمل سود و برای کسب و رونق اقتصادی آنان است، و نرخ استفاده اندکی را برای سرمایه فراهم میکنند و سود خود را به وسیله اشخاص دیگر ، به طور مثال سهامدار بودن در شرکت تهیه می نمایند.

چنانچه یکی از این شراکت ها پیروز شود، طبق معمول بعد از آن جهت برتری ریاست طرح و اجرای درست فعالیت ها، به طور مشترک ” شرکت تجاری ” تشکیل می گردد.مدت زمان شرکت ذکر شده به مدت زمان اجرای همان طرح متناهی میباشد. شرکت تشکیل شده وظیفه انجام نقشه را بدون تغییر کنسرسیوم در برابر صاحب کارعهده دار می باشد.

از بیانات این مقاله نتیجه می گیریم که معنای مشارکت در اموال با معنای ” شرکت ” در یک موسسه تجاری متمایز می باشد.

مدارک مورد نیار برای ثبت شرکت کنسرسیوم و جوینت ونچر

  1. کامل نمودن فرم تقاضای ثبت شرکت
  2. ارائه دو رونوشت از مدارک ثبتی شرکت ( اساسنامه ، اظهارنامه ، شرکتنامه )
  3. دریافت مجوز شرکت
  4. دریافت تاییدیه روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت
  5. تاییدیه عدم سوء پیشینه دربرابر اعضای هیات مدیره

ثبت شرکت کریم خان،با استفاده از مشاوران موفق آماده عرضه ی خدمات در زمینه ثبت شرکت کنسرسیوم و جوینت ونچر به شما متقاضیان عزیز می باشد.در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *