رنگ برند انتخابی

رنگ برند انتخابی


رنگ برند

رنگ ها نقش بسیار مهمی در بازاریابی برند دارند. آن ها به نام و نشان تجاری ما جلوه خواهند داد و از موثرترین عوامل برای جذب مصرف کننده به شمار می رود. هر کدام از رنگ ها، احساس خاصی را در اشخاص به وجود می آورند. ثبت کریم خان طی این مقاله، به بررسی تاثیرات رنگ های مختلف در احساسات افراد و رنگ برند انتخابی پرداخته است.

 

رنگ برند انتخابی

رنگ قرمز:

رنگ برند قرمز نمایانگر قدرت و شور و شوق و ایجاد کننده ی احساس هیجان می باشد. ققنوس پرنده ی سرخ جنوب، نشان دهنده ی رنگ قرمز است. اینگونه گفته می شود که ققنوس خودش را روی توده ای از هیزم به آتش زد، پس از آن با شکوه و عظمت از آتش برخاست.

رنگ زرد:

رنگ زرد را نماد ذهن و تفکر برتر می دانند.رنگ برند زرد در آرم و لوگوی شرکت ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین رنگ زرد، نشانه ی روشنی و گرما، شادمانی و فضیلت جویی می باشد. در چین باستان، جهت نشان دادن امپراطور به عنوان برترین قدرت از این رنگ استفاده می نمودند. در آن زمان، فقط امپراطور می توانست از لباس زرد استفاده کند و اگر کسی جرات می کرد لباسی به رنگ زرد بپوشد می بایست، مرگ سختی را انتظار می کشید.

رنگ صورتی:

رنگ صورتی از رویایی ترین رنگ ها به شمار می رود. رنگ صورتی از احساسات سخن می گوید و از آن قبیل رنگ ها می باشد که انسان ها به راحتی با آن اخت می گردند . لازم به ذکر است که رنگ صورتی انسان را مهربان تر می نماید.

رنگ آبی:

رنگ آبی نماد صلح، امنیت و نظم می باشد و رنگ برند آبی معمولا احساس آرامش را به ذهن انسان می آورد. در بعضی از افسانه ها، آبی نشان پدر آسمان می باشد و همچنین نمایانگر حکمت، رهبری و پادشاهی می باشد.

رنگ سفید:

رنگ سفید نشانه ی پاکی می باشد و اصولا نمایانگر پاکیزگی و آرامش است. به علت قابلیت بالای ترکیب رنگ سفید با سایر رنگ ها خواسته یا ناخواسته موجب شده که این رنگ به عنوان پر مصرف ترین رنگ ها محسوب گردد و برای استفاده رنگ برند انتخابی نیز از آن استفاده گردد.

رنگ سبز:

رنگ سبز، به عنوان نشانه ای از طبیعت، نمایانگر خوشبختی و سلامتی می باشد.

رنگ بنفش:

رنگ بنفش یک رنگ جادویی به شمار می رود که نماد ثروت بوده و نشان از ذهنی والا با دانش روحی می باشد.

رنگ سیاه:

رنگ مشکی نماد سلطه و قدرت می باشد. این رنگ برند همچنین نشان دهنده ی اطاعت و فرمانبرداری است. لازم به ذکر است که رنگ مشکی در مصر قدیم، سمبل زندگی و تولد دوباره بوده است.

رنگ نارنجی:

رنگ نارنجی از گروه رنگ های گرم می باشد. این رنگ نمایانگر خونگرمی و سرزندگی بوده و گرما و امنیت را نشان می دهد.

رنگ قهوه ای:

رنگ قهوه ای، رنگی طبیعی می باشد که احساس قدرت و اطمینان پذیری را بر می انگیزد. از خاصیت های روانی مثبت این رنگ می توان به جدی بودن و همچنین قابلیت اطمینان و پشتیبانی آن اشاره نمود.

رنگ طلایی:

رنگ برند

طلایی نشان دهنده ی رفاه، وفور، شجاعت و زرق و برق می باشد و مفهوم جسارت، گرمی و لوکس بودن را القا می کند. قدمت این رنگ بسیار طولانی بوده و سمبل شکوه و عظمت می باشد.

رنگ ارغوانی:

رنگ ارغوانی، نشان وفاداری و ثروت و همچنین نمایانگر عقل و معنویت می باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *