راهنمای ثبت شرکت های تضامنی

راهنمای ثبت شرکت های تضامنی


شرایط ثبت شرکت های تضامنی

در خصوص ثبت شرکت های تجاری در مقالات پیشین ثبت شرکت کریم خان به صورت مفصل توضیحاتی را تشریح نمودیم.در این مقاله سعی داریم تا مراحل ثبت شرکت های تضامنی را بیان کنیم. با ما همراه باشید.شرکت تضامنی عبارت است از شرکتی که تحت نام مخصوص جهت انجام امور بازرگانی میان دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی ایجاد می گردد.

راهنمای ثبت شرکت های تضامنی

در صورتی که دارایی شرکت جهت پرداخت کلیه ی دیون شرکت مکفی نباشد،هر کدام از شرکا در قبال تادیه بدهی های شرکت دارای مسئولیت می باشد.هر قراری که میان شرکا مغایر با این ترتیب در برابر اشخاص صورت گیرد، ابطال خواهد شد.در نام شرکت های تضامنی می بایست اصطلاح (شرکت تضامنی) و حداقل نام یک نفر از شرکا درج گردد.اگر نام شرکت حاوی اسامی کلیه ی شرکا نباشد ،لازم است پس از نام شریک یا شرکائی که قید گردیده است ،اصطلاحی نظیر (و شرکاء) یا(و برادران) ذکر گردد.هنگامی یک شرکت تضامنی ایجاد می شود که کلیه ی سرمایه نقدی پرداخت و سهم الشرکه غیر نقدی هم تقویم و ارائه گردیده باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت های تضامنی

  • اساسنامه کامل شده در دو نسخه
  • شرکتنامه کامل شده در دو نسخه
  • تقاضانامه کامل شده در دو نسخه
  • ارائه اصل جواز فعالیت از مراجع ذی ربط هنگامی که ثبت موضوع ملزم به مجوز باشد.
  • ارائه تصویر مطابق با اصل مدارک احراز هویت تمامی شرکا ، مدیران و هیأت نظارت (هنگامی که تعداد شرکا ببالغ بر 12 نفر باشند)
  • کامل نمودن فرم انتخاب نام به ترتیب اولویت اسامی پیشنهادی و نیز فیش واریزی
  • ارائه اصل گواهی عدم سوء سابقه برای امضای هیأت مدیره،مدیر عامل
  • صورتجلسه ی هیات مدیره در دو نسخه
  • صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس در دو نسخه
  • ارائه اصل وکالتنامه ی نماینده دادگستری ،چنانچه ثبت شرکت به وسیله ی وکیل انجام گیرد.

مراحل ثبت شرکت های تضامنی

قابل توجه می باشد که در هر یک از مراحل ثبت شرکت های تضامنی ،می توانید با متخصصان ما در مجموعه تخصصی ثبت کریمخان در ارتباط بود و کسب راهنمایی کنید.

  1. کامل نمودن دو نسخه تقاضانامه و دو نسخه شرکتنامه رسمی
  2. فراهم آوردن و تنظیم دو نسخه اساسنامه شرکت که تمامی صفحات آن توسط کلیه ی اعضا امضا گردیده باشد.
  3. مراجعه به پایگاه اینترنتی ثبت شرکت ها به آدرس www.sherkat.ssa.ir
  4. کامل نمودن اطلاعات درخواستی در سامانه و تعیین 5 اسم به ترتیب اولویت.اسامی انتخابی می بایست شرایط ذیل را دارا باشند:
    الف)معنا و مفهوم داشته باشد
    ب) مطابقت با فرهنگ اسلامی
    ج)عدم سابقه ثبت
  5. متخصصان مربوطه با رسیدگی اسامی انتخابی ،جهت تعیین یک اسم اقدام خواهد نمود.
  6. بعد از آن کارشناس حقوقی به اطلاعات ورودی را رسیدگی کرده و چنانچه نقصی در آن مشاهده نمودند ، برای شما در سامانه ابلاغ برطرف نمودن نقص فرستاده می شود و می بایست نقص را برطرف نموده و اگر نقصی مشاهده نگردد ، آن را تاًیید خواهد نمود.
  7. بعد از پذیرش اینترنتی، لازم است نسخ اصلی صورت جلسات تنظیم شده و پیوست های آن را توسط باجه های پست به شکل سفارشی به نشانی درج شده در تاییدیه ی پذیرش فرستاده گردد.
  8. با کامل نمودن فرم ها و فرستادن آن به مرجع ثبت شرکت ها ،در صورتی که صورتجلسه شما ناقص باشد، برای شما ابلاغ برطرف نمودن نقص ارسال می گردد و می بایست نقص را برطرف کرده .اگر صورتجلسه ی شما مورد قبول واقع نگردد،رد صورتجلسه در ابلاغیه ای به شما اعلام می شود تا جهت تنظیم و صادر نمودن صورتجلسه ی جدید اقدام کنید.
  9. در حالتی که صورتجلسه شما پذیرفت شود ،متصدی اداره ،حکم ثبت شرکت های تضامنی در دفتر ثبت شرکت ها را صادر کرده و خصوصیات محتویات در دفاتر مخصوص به ثبت خواهد رسید.متصدی دفتر ثبت و پیش نویس آگهی تاسیس شرکت در دفتر ثبت شرکت ها آغاز خواهد کرد . کارت شناسایی درخواست کنندگان را دریافت و با مشخصات درج شده در شرکتنامه مطابقت می دهد. احراز هویت درخواست کنندگان ،دریافت امضا از آنان در ذیل ثبت در دفتر، گواهی درخواست کنندگان با عنوان ثبت با سند برابر است ، نگاشتن شماره ی ثبت در اظهارنامه و شرکتنامه ی شرکت از دیگر اقدامات مسئول دفتر است. متصدی ثبت دفتر، اقدام به تشکیل پرونده نموده و بر روی آن از جهت تکمیل امضاء گواهی می کند.یک جلد اساسنامه و شرکتنامه و اظهارنامه، به موسسین ارائه می شود و جلد دیگر اظهارنامه و اساسنامه و شرکتنامه و پیش نویس آگهی را که تشکیل پرونده داده ، برای تحریر به اتاق تایپ می فرستند.
  10. درج در روزنامه کثیرالانتشار و روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران.

بعد از تاسیس و ثبت شرکت های تضامنی جهت انتخاب حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی،فراهم نمودن دفاتر قانونی و پلمپ دفاتر و دریافت کد اقتصادی اقدام کنید.

در صورتی که مایل به تاسیس و ثبت شرکت های تضامنی می باشید،کارشناسان ما در شرکت ثبت کریم خان مفتخر هستند خدمات خویش را در کوتاه ترین زمان ممکن به شما ارائه نمایند. شماره تماس 87146

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *