ثبت قطعی و ارزان برند از طریق موسسه ثبت شرکت کریم خان


ثبت شرکت کریمخان، ارائه دهنده ی انواع خدمات ثبت برند از قبیل ثبت شرکت و موسسه، ثبت علائم تجاری، ثبت طرح صنعتی و ثبت اختراع و ..) در سریع ترین زمان و با کم ترین هزینه می باشد. کارشناسان ما در موسسه ی حقوقی کریم خان به دو طریق می توانند شما را همراهی کنند. جهت ثبت قطعی و ارزان برند از طریق موسسه ثبت شرکت کریم خان می توانید از مشاوره ی تخصصی رایگان این مجموعه بهره مند گردید و دیگر آنکه تنها با ارائه ی مدارک مورد نیاز، تمام امور ثبتی خود بر عهده ی کارشناسان ما قرار دهید. لازم به ذکر است که شما می توانید مدارک تهیه شده را به صورت حضوری به وکیل موسسه ی ما تحویل دهید و یا از طریق پست ارسال فرمایید.

برند چیست؟

با دقت به حجم فراوان تولیدات و رقابت تولید کنندگان در محصولات مشترک، انتخاب مشتریان مطابق با عوامل مختلفی انجام می گیرد که از مهم ترین آن ها می توان به برند اشاره نمود. برند نمایانگر منبع محصولات به مشتری می باشد و مانع از این می گردد که به دنبال عرضه ی محصولات مشابه به آن ها باشند. مشتریان توسط برندها محصولات و یا خدمات را می شناسند و به آن ها پایبند می گردند. یک برند موفق حاصل خدمات مشخص و یا مکان مشخصی می باشد که در صورتی که مشتری یا مصرف کننده به ارزش های منحصر به فرد آن پی ببرد قوی تر می شود.

یکی از بهترین تعاریف برای برند در سال 1995 به وسیله ی محقق بزرگ گرندرزلزی ارائه شد که بیان نمود، برند نمادی پیچیده است که دامنه ی گسترده ای از ایده ها و ویژگی ها را شامل می شود. برند نه فقط با استفاده از آهنگ و معنا و مفهوم لغوی خود، بلکه از آن مهم تر با استعمال از هر نوع عاملی که در گذشت زمان به صورتی با آن ترکیب شده و در جامعه به شکل هویت اجتماعی و شناخته شده ظاهر شده، با مشتری سخن می گوید. علامت تجاری، عنوان قانونی برند می باشد.

مطابق با قانون، به هر گونه علامتی اعم از نقش، تصویر، رقم، حرف، عبارت، مهر، کلمه، لفاف و … که جهت امتیاز تشخیص محصول صنعتی، تجاری یا کشاورزی انتخاب می شود علامت تجاری می گویند. با دقت به تعریف فوق مشخص می گردد که ” علامت تجاری ” یا برند یا ” مارک و لوگو” نمایانگر کالا و محصول تجاری و صنعتی و فلاحتی می باشد که به عنوان یک دارایی غیر ملموس، مجموعه ای از ارزش های کارکردی شرکت به شمار می رود. لازم به ذکر است که میزان اعتبار ثبت علامت تجاری به مدت 10 سال از تاریخ ارائه ی اظهارنامه است. همچنین علامت تجاری قابلیت نقل و انتقال دارد و این انتقال صرفا پس از ثبت در برابر اشخاص ثالث دارای اعتبار می باشد.

طریقه ی ثبت برند

انتخاب و ثبت علامت تجاری، تابع یک سری شرایط خاص می باشد که در قوانین کشورهای مختلف مطابق با عرف جامعه، عفت عمومی، اخلاق حسنه، مصالح کشور و رعایت مسائل مذهبی و اخلاقی برای آن مدودیت هایی در نظر گرفته شده است. ثبت شرکت کریمخان در این قسمت علاوه بر پرداختن به مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری، مراحل ثبت برند را نیز تشریح نموده است.

مدارک لازم جهت تقاضای ثبت برند

  1. مدارک هویت اشخاص حقیقی شامل کپی شناسنامه،کپی کارت ملی
  2. مدارک هویت اشخاص حقوقی شامل آگهی تاسیس و هر نوع تغییرات
  3. در صورتی که برند لاتین باشد یا دارای ریشه ی عربی باشد می بایست کارت بازرگانی داشته باشید.
  4. نمونه ی علامت(می بایست یک نمونه را آپلود نموده و همزمان با پر کردن اظهارنامه و چندین نمونه ی گرافیکی از علامت را به ضمیمه ی سایر مدارک تقدیم نمایید.)
  5. می بایست مدارکی که نشانگر فعالیت شما در حوزه ی مشخصی از قبیل آموزشی، پزشکی و … باشد را که می خواهید علامت مربوط به آن را ثبت نمایید ارائه کنید.
  6. اگر می خواهید در صورت نیاز از حق تقدم استفاده نمایید می بایست مدارک مربوط به آن را همزمان با ارائه ی اظهارنامه، ارائه نمایید.
  7. کپی جواز تاسیس بهره برداری، پروانه ی ساخت و یا هر نوع مجوز فعالیت (برای اشخاص حقوقی)
  8. مهر شرکت
  9. در صورتی که متقاضی ثبت برند، خارجی می باشد می بایست معادل ارزی هزینه های ثبتی را پرداخت نماید.
  10. هزینه ی اظهارنامه ی اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس جدول مشخص شده می باشد.
  11. مدارک مربوط به نماینده یا وکیل که دارای حق امضا باشند(در صورتی که جهت انجام امور از وکیل استفاده می کنند.)

چگونه می توان به صورت قطعی و با قیمتی ارزان برند ثبت نمود؟

جهت ثبت برند ابتدا باید از نحوه ی تنظیم اظهارنامه آگاه باشیم و بتوانیم به صورت صحیح مدارک لازم را بارگذاری نماییم. برای انجام این کار بهتر است به موسسه ی معتبر و با سابقه ی کریمخان مراجعه کنید و تنظیم اظهارنامه را به وکیل معتبر این موسسه ی ثبتی و حقوقی بسپارید که صحیح ترین اظهارنامه بدون هیچ گونه نقص و مشکلی برای شما تهیه و تنظیم می گردد.

همچنین نسبت به ثبت کامل یک برند قیمت ارزان تری پرداخت خواهید نمود. پس از تایید اولیه ی برند، باقیمانده ی هزینه ها را که شامل روزنامه ی رسمی تقاضا و روزنامه ی رسمی ثبت ده ساله و حق الثبت می باشد می توانید به شخصه و یا به وسیله ی موسسه پرداخت نمایید. برای این کار کافیست با شماره های موجود در وبسایت تخصصی این مجموعه تماس حاصل نمایید و با مشاورین ما ارتباط برقرار نمایید یا به ثبت شرکت کریم خان مراجعه نموده و به صورت حضوری از کارشناسان ما راهنمایی دریافت نمایید.

مراحل ثبت برند

جهت ثبت برند مورد نظر خود، ابتدا به پایگاه اینترنتی مالکیت صنعتی (قسمت ثبت علائم تجاری) مراجعه نمایید و اظهارنامه ی ثبت برند را که در سامانه موجود است تکمیل نمایید. در پایگاه اینترنتی مذکور، یک لینک ثبت نام وجود دارد که می بایست بر روی آن کلیک نمایید. سپس وارد مرحله ی اول ثبت نام شده و می بایست مراحل ثبت نام را به ترتیبی که در ذیل آمده است گام به گام طی کنید.

  • انتخاب نوع اظهارنامه
  • پر کردن مشخصات مالک(اطلاعات شخص حقیقی یا حقوقی را وارد نمایید و در صورتی که فرد دارای وکیل یا نماینده قانونی می باشد مشخصات وی را قید نمایید)
  • بارگذاری مدارک مذکور (می بایست مدارک لازم را جهت ثبت اینترنتی اسکن نمود)
  • بررسی مجدد و تایید اطلاعات و مدارک
  • پرداخت هزینه ی ثبتی به وسیله ی اینترنت
  • دریافت شماره ی اظهارنامه و رمز توسط تلفن (پس از کامل شدن مراحل ثبت نام و تکمیل آن، سیستم، نام کاربری، کلمه عبور و کد رهگیری را به شخص ارائه می دهد).

پس از آن نوبت امضای نسخه تایید شده می باشد که می بایست فرد یکی از نسخه ها را به همراه مدارکی که از پیش برابر با اصل شده اند، به ضمیمه ی فیش به نشانی مرکز ارسال نماید. پس از تکمیل اظهارنامه و ارائه ی مدارک، کارشناس مربوطه ارزیابی نهایی را انجام داده و نتیجه را اعلام می کند. ممکن است نتیجه ی اعلام شده ثبت برند و یا رد آن باشد. در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد پس از انجام ارزیابی و تایید ثبت برند، مراحل ثبت و واریز مبلغ نهایی به اطلاع متقاضی می رسد. سپس توسط سایت در روزنامه ی رسمی قوه قضاییه اعلام می گردد و پس از طی یک ماه، به پرونده ای که در سایت اداره ی مالکیت صنعتی موجود است وارد می شود.

لازم به ذکر است، پس از تهیه ی مدارک مربوطه و ثبت در سامانه، می بایست تقاضای خود را توسط سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیگیری نمود. افزون بر سامانه، روند پیگیری و تکمیل در سامانه به وسیله ی پیامک و ایمیل هم صورت می گیرد. بنابراین می بایست آدرس ایمیل و شماره ی همراه معتبر باشد و به رابط پیگیری تعلق داشته باشد تا متقاضی ثبت برند در پیگیری اداری با مشکل مواجه نشود. ممکن است پس از انتشار آگهی فرد ذی نفعی اعتراضی داشته باشد که در این صورت اداره ی مالکیت صنعتی رونوشت اعتراض نامه را برای فرد متقاضی ارسال می کند و به وی مهلت می دهد تا از خود دفاع نماید.

فرد متقاضی ثبت برند هم با ارائه ی دلایل خود، اعتراض نامه را به اداره ارسال می نماید. چنانچه متقاضی یادداشت متقابل را ارسال نماید، اداره رونوشت را در اختیار فرد ذینفع قرار می دهد و پس از آن در این خصوص تصمیم گیری می نماید که علامت تجاری را رد کند یا آن را پذیرفته و ثبت نماید.

با تسهیلات و خدماتی که ثبت کریمخان ارائه می دهد و با دریافت مشاوره از کارشناسان این مجموعه قادر خواهید بود، به صورت قطعی و ارزان برند خود را به ثبت برسانید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *