ثبت علامت جمعی

ثبت علامت جمعی


نکاتی در خصوص ثبت علامت جمعی

علامت جمعی، نشان ، برچسب ، واژه یا عبارت یا هر علامتی که اجناس و فعالیت های ارائه شده مرتبط به عضوهای یک سازمان یا اتحادیه ویژه را نشان می دهد.

برای نمونه حروف “ILGWU ” به روی هر پیراهنی به منظور این است که این پیراهن از عرضه کنندگان عضوهای یک اتحادیه بین المللی می باشد و به این ترتیب از افرادی که بیرون از اتحادیه آن را عرضه می نمایند ، مشخص می کند.

بیانی دیگری از علامت جمعی : علائمی که مرتبط به انجمن هایی هستند که عضوهای آن به خاطر بعضی از خصیصه های متمایز، خود را با این علامت ها معارفه می نمایند مثل انجمن های مهندسی، حسابداری و …

امکان دارد علامت جمعی تحت شرکتی باشد که خود آن را به کار نمی گیرد ولی عضوها از آن بهره می برند. به این ترتیب موسسه، مقیاس های کیفی ویژه ای را آشکار می سازد و عضوها هنگامی قادرند این علامت جمعی را مورد استفاده قرار دهند که شروط و ضوابط مشخص شده را توجه کنند.

ثبت علامت جمعی

در ماده 7 ( بند 1) قرارداد پاریس علائم تجاری جمعی، تصویب شده است و هر کشور جزو اتحادیه ضمانت می کند که علائم تجاری مرتبط به انجمن هایی که ماهیت آن ها در کشور منشا مغایر با مقررات نباشد، تصویب شده و اگر موسسه صنعتی یا تجاری نداشته باشند مورد پشتیبانی قرار می گیرند.

این انجمن ها که انجمن های تولیدکنندگان و پخش کنندگان یا دیگر بازرگانان که در یک کشور اقداماتی را انجام می دهند. علائم جمعی در جهت شناسایی اجناس مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال سولینگن که به منظور شناسایی کالاهای فولادی منطقه مشخصی از آلمان استفاده می گردد.

مدارک لازم برای ثبت علامت جمعی به تفسیر ذیل می باشد :

1- دو رونوشت از اظهارنامه ثبت علامت جمعی

اظهارنامه ی ثبت علامت میبایست در دو نسخه و در برگه ویژه ای و به زبان فارسی تدوین گردد و بعد از درج تاریخ به وسیله درخواست کننده یا وکیل قانونی او امضاء گردد . چنانچه مدارک پیوست شده به اظهارنامه و دیگر مدارک مرتبط غیر از زبان فارسی باشد،عرضه اصل مدارک لازم و ترجمه کامل آن الزامی میباشد.

2- اگر درخواست به وسیله وکیل قانونی صورت گیرد میبایست نسخه اصلی نمایندگی را عرضه نمود.

3- عرضه ده الگو از علامت به گونه گرافیکی که با علامت پیوست شده در اظهارنامه مطابقت داشته و حداکثر ابعاد آن 10*10 سانتی متر است. چنانچه علامت به گونه گرافیکی نباشد ده الگو از کپی علامت در همین ابعاد و به گونه ای که مرجع ثبت شناسایی نماید ،عرضه می گردد.

4- اگر علامت به صورت سه بعدی باشد ، عرضه علامت به گونه گرافیکی یا عکس دو بعدی به روی برگه طوری که از شش زاویه متمایز فراهم گردد و در نهایت یک الگوی واحد یعنی همان علامت سه بعدی را ایجاد نمایند امری الزامی می باشد.

5- مدارک مرتبط به اولویت که می بایست با ارائه اظهارنامه یا حداکثر طی 15 روز از آن تاریخ ارائه گردد .

6- عرضه مدارک مبنی بر اقدامات در قلمرو مربوطه بنا به تعیین مرجع ثبت

7- کپی از شروط بکارگیری علامت جمعی و عرضه تاییدیه مقام دارای صلاحیت ،دستگاه مربوطه ،چنانچه ثبت علامت جمعی را تقاضا نمایند.

8- مدارک مثبت ماهیت درخواست کننده

9- قبض مرتبط به تادیه مبالغ قانونی

10- مدارک نمایندگی قانونی،چنانچه درخواست به وسیله وکیل قانونی صورت گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت علامت جمعی و دریافت مشاوره رایگان تخصصی ، با همکاران ما در ثبت شرکت کریم خان تماس حاصل نمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *