ارتباط بین اسم تجاری و احساسات مشتری

ارتباط بین اسم تجاری و احساسات مشتری


چه ارتباطی میان اسم تجاری و احساسات مشتری وجود دارد؟

ثبت شرکت کریم خان در این مقاله ارتباط میان اسم تجاری و احساسات مشتری را مورد بررسی قرار داده است. در گذشته ای نه چندان دور این چنین به نظر می رسید که رضایت مشتری صرفا از طریق کیفیت ارائه ی خدمات حاصل می شود و منجر به وفاداری مشتری می گردد، اما در عصر کنونی متخصصان بازاریابی به اهمیت ویژه ی ایجاد نام های تجاری احساسی پی برده اند.

 

ارتباط بین اسم تجاری و احساسات مشتری

آن ها به این نتیجه رسیدند که احساسات و ارتباطات احساسی در رابطه با نام تجاری قادر است پیوند بلند مدتی را میان مشتری و نام تجاری به وجود بیاورد که در نتیجه این پیوند، موجب وفاداری مشتری می گردد. ارتباطات احساسی همانند یک میانجی در ایجاد نام های تجاری توانا عمل می نمایند به صورتی که می توانند نام تجاری را به یک نام تجاری قدرتمند تبدیل کنند. لذا برای سازمان ها ضروری می باشد که جهت ایجاد یک اسم تجاری احساسی، ترفند هایی را اتخاذ نمایند.

از دید مشتریان اسم تجاری قسمت مهمی از یک کالا به شمار می رود. تعلقات احساسی می توانند میان مشتری و نام تجاری پیوند عمیقی را به وجود بیاوردند. بنابراین شرکت ها هم به تدریج به این نتیجه رسیده اند که تفکرات منطقی موجب می شود که مشتریان به اسم تجاری علاقه مند گردند اما این احساسات هستند که موجب خرید کالاها و محصولات می شوند. هنگامی که یک مصرف کننده یا مشتری قصد تصمیم گیری جهت خرید یک محصول را دارد، تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار می گیرد که حاوی محرک های بازار نظیر آمیزه بازاریابی و عوامل موجود در محیط کسب و کار، عوامل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی حاکم بر جامعه می باشد.

افزون بر مواردی که در فوق ذکر شد، عواطف و احساسات مصرف کننده توسط عواملی مانند انگیزش، درک و برداشت های ذهنی وی از کالا و همچنین یادگیری و عقاید شخصی تحت تاثیر قرار می گیرد. حتی با اینکه بسیاری از این عوامل از محدوده ی نفوذ بازاریابان خارج می باشد، با این حال جهت شناسایی و آگاهی از خرید، رفتار مشتریانی که بازاریابان قصد نفوذ به ایشان را دارند، سودمند واقع می گردند.

لذا، تصویر یک اسم تجاری در تصور مشتریان و برداشتی که مصرف کنندگان از آن دارند، برای اهداف بازاریابی اهمیت زیادی دارد. در صورتی که فواید کارکردی یک نام تجاری موجب تمایز آن نسبت به سایر رقبایش نگردد، مصرف کنندگان آن نام تجاری ضرورتا بر روی آن سرمایه گذاری احساسی نخواهند نمود. بر این اساس، یکی از وظایف پر اهمیت و ویژه در مدیریت یک نام تجاری، ایجاد یک تصور ذهنی مقبول از آن می باشد که انجام این کار لازمه ی شناخت برداشت ها و احساسات مشتریان از آن اسم تجاری است.

ارزش پنهان در یک نام تجاری بیشتر به یک برداشت ویژه از یک مضمون و کاربردی مربوط می باشد که موجب جذب مشتری به خود می گردد. به عنوان مثال پیشگیری از حمله ی قلبی توسط یک دارو می تواند دلیلی جهت خرید آن دارو باشد. این برداشت بیانگر معنا و مفهوم می باشد. هر شرکتی می تواند از یک اسم تجاری برداشت های مختلفی را برای محصول خود به وجود بیاورد.

نتیجه :

با دقت به آنچه در فوق بیان شد، می توان به این نتیجه رسید که در عصر حاضر ایجاد اسم تجاری احساسی و هیجانی می تواند تاثیر قابل توجهی را در رفتار و تصمیم گیری خرید مصرف کننده یا مشتری داشته باشد.

پاسخ مصرف کنندگان در مقابل احساسی مثبت از یک نام تجاری، در دو واکنش اصلی جلوه می نماید که ثبت شرکت کریمخان در ذیل به بررسی آن ها پرداخته است.

پیشنهاد خرید یک اسم تجاری به دیگران

در این صورت تعداد مشتریان و مصرف کنندگان محصولات یک شرکت افزایش می یابد و همچنین آن شرکت از مزایا و امتیازات مبالغ بلند مدت بهره مند می گردد.

پذیرش تعمیم یک اسم تجاری

استفاده نمودن از ارزش و اعتبار یک نام تجاری موجود در جهت تولید و عرضه ی محصولات دیگر، باعث بهره مند شدن یک شرکت از امتیاز رقابتی مرتبط با پتانسیل رشد آن نام تجاری می گردد. لذا، میان احساس مصرف کنندگان از اسم تجاری و پاسخ آن ها ارتباط با معنایی وجود دارد. با دقت به انواع پاسخ هایی که از سمت مشتریان و مصرف کنندگان در خصوص نام تجاری داده می شود، ارتباطاتی که در ذیل بیان شده است کاملاَ مشهود می باشد.

  1. میان احساس گرمای به نام تجاری و پاسخ مصرف کنندگان رابطه معناداری وجود دارد.
  2. میان احساس سرگرمی به اسم تجاری و پاسخ مصرف کنندگان رابطه معناداری وجود دارد.
  3. میان احساس هیجان به نام تجاری و پاسخ مصرف کنندگان رابطه معناداری وجود دارد.
  4. میان احساس امنیت به اسم تجاری و پاسخ مصرف کنندگان رابطه معناداری وجود دارد.
  5. میان احساس مقبولیت اجتماعی حاصل از نام تجاری و پاسخ مصرف کنندگان رابطه معناداری وجود دارد.
  6. میان احساس احترام به خود حاصل از نام تجاری و پاسخ مصرف کنندگان رابطه معناداری وجود دارد.

با برقراری تماس با ثبت شرکت کریم خان و دریافت مشاوره از وکلای ما،اقدامات مربوط به انتخاب و ثبت نام تجاری مورد نظر خود را با خیالی آسوده به انجام رسانید.شماره تماس 87146

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *