اخذ پروانه تاسیس در تعاونی ها


همان گونه که ثبت کریم خان در مقالات قبلی گفت ، اولین هیئت مدیره شرکت یا اتحادیه تعاونی باید بعد از اعلام قبولی طی یک ماه از تاریخ برگزاری جلسه اولین مجمع عمومی عادی، به ثبت تعاونی اقدام نماید؛ برای این منظور در نخستین جلسه خود بعد از انتخاب مدیر عامل به یکی از اعضا یا به مدیر عامل با حق توکیل غیر وکالت می دهد تا برای ثبت تعاونی اقدامات لازم را عملی کند.
عضو هیئت مدیره یا مدیر عامل می تواند در صورت لزوم بوسیله حق توکیل غیر ، وکیلی انتخاب و براساس قراردادی که با او می بندد ، انجام اقدامات مورد نیاز و ثبت تعاونی را به او واگذار نماید؛ در این صورت پرداخت حق الوکاله مربوط برعهده تعاونی خواهد بود.

 

هیئت مدیره تعاونی پس از ثبت میبایست از وزارت تعاون برای آن پروانه تاسیس بگیرد و بعد از اخذ پروانه تاسیس می باشد که شرکت تعاونی فعالیت کند.

ثبت کریم خان در ادامه مدارک لازم برای اخذ پروانه تاسیس را برای شما توضیح می دهد.

مدارک لازم برای اخذ پروانه تاسیس

  • فتوکپی مدارک ثبت تعاونی که از مرجع ثبت اخذ شده است ( اصل مدارک نیز میباییست برای ملاحظه ارائه گردد) ؛
  • نسخه ای از روزنامه رسمی که آگهی تشکیل شرکت تعاونی در آن چاپ شده است ؛
  • تقاضانامه برای اخذ پروانه تاسیس که به عنوان وزارت تعاون نوشته شده است. وزارت تعاون بعد از بررسی ، پروانه تاسیس شرکت تعاونی را صادر و ابلاغ می نماید.لازم به ذکر است که شرکت های تعاونی ، عبارتست از تولیدی و توزیعی ، علاوه بر اخذ مجوز تشکیل و تاسیس از وزارت تعاون ، باید برای انجام فعالیت ، براساس قوانین و مقررات مربوط از دستگاه های مربوطه نیز مجوز لازم بگیرند.

در ادامه موسسه حقوقی ثبت کریم خان نمونه پروانه تاسیس تعاونی را در اختیار شما قرار می دهد.

نمونه پروانه تاسیس تعاونی

بسمه تعالی
تعاونوا علی البر و اتقوی
وزارت تعاون
پروانه تاسیس
شماره : ……………………. کد:…………………………
تاریخ : …………………….
با تاییدات خداوند تبرک و تعالی و با استناد به ماده 51 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و نیز با توجه به مجوز ثبتی شماره …………………………

مورخ …………………. این پروانه به نام شرکت / اتحادیه تعاونی …………………….. با مشخصات ذیل به منظور استفاده از مزایای قانونی بخش تعاونی صادر می گردد

.
1. مرکز اصلی شرکت : …………………….
2. نوع فعالیت :…………………………….
3. سرمایه اولیه : ………………………….
4. تعداد اعضای اولیه : ……………………
اداره کل / اداره تعاون

از همراهیتان سپاسگزاریم.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *