انتخاب برند


نکاتی درباره انتخاب برند

در این مقاله با ثبت کریم خان همراه باشید تا نکاتی در خصوص انتخاب برند را در اختیار شما قرار دهند.

گسترش علم بازاریابی در عمل باعث شده تا محصولات و خدمات بسیار متنوعی ،مصرف کنندگان را دربرگیرند و سبب ایجاد ابهام و دشواری فرآیند تصمیم خرید شود.بنابراین مصرف کننده نیاز به این دارد که به طریقیاز کار خود مطمئن باشد.این اطمینان نهایتاً میبایست در ذهن مصرف کننده تداعی شود.بنابراین صرفاَ فرآیندهای کارکردی (مثل ضمانت نامه ها،گارانتی ها و …) متضمن این اطمینان نخواهند بود.بنابراین ایجاد نام تجاری یکی از اثر بخش ترین راه ها برای ایجاد این ذهنیت منسجم در مخاطبان به حساب می آید.به همین سبب ، امروزه شاهد این هستیم که به مرور زمان ،دارائی های ناملموس جای دارائی های ملموس را گرفته اند که با ارزش ترین آن ها،نام تجاری می باشد.نام تجاری تحت عنوان یک ادراک مصرف کننده، عنصری می باشد که میبایست به دقت تعریف ، ایجاد و مدیریت گردد تا بتواند در بازار رقابتی جایگاه مناسبی بیابد.

 

هم اکنون،نام تجاری تحت عنوان یک شخصیت تعبیر می گردد.تعبیرنام تجاری تحت عنوان یک شخصیت، سبب انجام تحقیقات بسیاری بر روی نام های تجاری تحت عنوان یک علامت نمادین که دارای شخصیت بوده و توسط مشتریان پذیرفته شده است می باشد.

در همین زمینه، پرفسور کوین کلر، دانشمند و نظریه ‌پرداز برجسته حوزه مدیریت برند،تحقیق جامعی را انجام داده است که ثبت کریم خان در ادامه به طور مختصر به نتیجه ی این تحقیق می پردازد.پیش از شروع ، مایلیم كه شما در خصوص برند به گونه ای فكر كنید كه گویی یك شخص است. به عبارتی، گرایش پپسی به صورت فردی جوان ، هیجانی و چاق تفسیر می گردد ،درحالیكه گرایشات ویژه ی دكتر پپر به شکل مجزا ، منحصر به فرد و شوخ تشریح می شود.پرفسور کوین کلر، سه گروه محصول ( پوشاك ، ساعت و عطر)را برای تحقیق حاضر برگزید.زیرا آنها محصولات متداولی بودند كه در موقعیتهای اجتماعی استفاده می گردند و همچنین محصولات خاص یك جنسیت نبودند.

با ویژگی های متفاوت در هر گروه محصول ، از 45 شركت كننده (54% زن ، سن =21) مطالبه شد كه نام برندها را برای این سه گروه محصول ، انتخاب کند . پیش از لیست نام برندها ، آنها بواسطه دستورالعمل زیر با این كار آشنا شدند.:

توجه به سه بعد ویژگی برند : صداقت ،هیجان ، شایستگی

لذا پس از این مقدمه ، برای سه گروه محصول سه بعد ویژگی به آن ها ارائه شد و از آن ها خواسته شد نام برندهای آشنایی را كه با هر کدام از ابعاد در گروه های محصول پوشاك ، ساعت و عطر مرتبط هستند را یادداشت کنند.این فرایند دومرحله ای ، تعداد برندها را در سه گروه محصول مشخص کرد.از میان آنها ، مجموعه 30 برند ( برای مثال ، دو برند برای هر بعد ویژگی از بین سه گروه محصول) انتخاب شد زیرا اولاً آنها برای هر بعد در هر گروه محصول بیش از همه فهرست شده بودند ، دوماً برندهایی خاص یك جنسیت نبودند ، لذا بوسیله هر دو گروه مشتریان زن و مرد استفاده می شدند.

بعضی از این برندها بیش تر از دیگر موارد تحت عنوان برندهای جذاب و هیجان انگیز پوشاك فهرست شدند ، درحالیكه برندهای بودند كه از پس قدرت و استحكام برای محصولات پوشاك بیشتر از همه در فهرست آمده اند .

وقتی که مشتریان می خواهند از بین نام های رقیب ،انتخابی را انجام دهند،ابعاد مختلفی را از ویژگی های یک برند ارزیابی می نمایند.بنابراین،در انتخاب برند نیاز به شناخت نوع محصول/برند و دسترسی به اطلاعات ویژگی برند نقش قابل توجهی را ایفا می کند. زمانی که مشتریان با تردید در انتخاب مواجه می گردند، می خواهند به گزینه هایی كه دارای ویژگیهای برتر هستند توجه نشان دهند. همانگونه كه نیاز مشتری به شناخت بیشتر می شود ، آنها اطلاعات بیشتری را مورد پردازش قرار می دهند و در مقابل ، آنها به کلیه اطلاعات موجود توجه می نمایند.

یکی دیگر از مهمترین نکات کلیدی انتخاب برند ،کیفیت محصول می باشد.كیفیت محصول معمولاَ میزان ارزش آن می باشد. كیفیت محصول بخش مهمی از تصویر برند می باشد،زیرا عموماَ مهمترین نقش را در تقدم برند دارند و عامل مهمی برای خرید به حساب می آید. مطالعات قبلی پیشنهاد می كنند كه درك مشتری از كیفیت محصول رابطه مثبت و قوی با قاعده ی انتخاب برند و قصد خرید دارد. بنابراین كیفیت محصول تحت عنوان ابزار فرق گذاری استراتژیك برای توسعه مزایای رقابتی استفاده می شود، زیرا سطح زیادی از كاربرد عملیاتی را ارائه می دهد.

همچنین قیمت محصول هم بر روی قصد خرید مشتری تاثیر می گذارد. مطالعات پیش از این نشان می دهد كه هرچه محصولی دارای قیمت منطقی تری باشد، قصد خرید بیشتر می گردد.بنابراین ، نیت و قصد خرید از طریق قیمت و ارزش برای ملاحظات پولی برانگیخته می گردند

ثبت کریم خان آماده ی پاسخگویی به کلیه ی سوالات شما در زمینه های حقوقی و ثبتی نظیر ثبت شرکت و ثبت برند می باشد.

سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *