ثبت برند شخصی

ثبت برند شخصی

ثبت برند شخصی یا حقیقی در واقع ثبت کردن علامت تجاری به صورت حقیقی است که این امکان را به شما میدهد تا بدون نیاز به تاسیس شرکت، برند و علامت تجاری خود را به صورت قانونی در اداره ثبت، به ثبت برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با کارشناسان ما در ثبت کریمخان تماس حاصل فرمایید.

"</p

پیش گفتار

اگر شما نیز در مورد روش ثبت برند شخصی سوال دارید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید. این مطلب به شما کمک میکند تا در زمینه مراحل ثبت برند شخصی و الزامات آن اطلاعات کسب کنید.

برند چیست؟

برند در واقع نام یا نشانه ای منحصر به فرد است که در عرضه کالا یا خدمات استفاده میشود. تفاوت آن با لوگو در این است که لوگو در حقیقت نمود ظاهری برند است ولی برند میتواند یک عبارت باشد که نمود ظاهری ندارد و در افکار مردم حک میشود.

انواع برند

به صورت کلی انواع برند ها به دو نوع محدود میشوند:

  • برند لاتین
  • برند فارسی

برند لاتین نیاز دارد به کارت بازرگانی دارد و ممکن است هزینه های بیشتری داشته باشد ولی در حالت کلی توصیه میشود هم برند لاتین و هم برند فارسی مربوط به کالا یا خدمات خود را ثبت کنید. چرا که در غیر این صورت فردی دیگر میتواندبرند شما را در همان طبقه با نام لاتین ثبت کند.

طبقات برند

45 مورد طبقه مختلف در زمینه ثبت برند وجود دارد که به طور کلی به دو دسته تقسیم میشوند شامل: دسته کالا و محصولات و دسته خدمات. با توجه به کالا، خدمات و موضوع برند میتوانید هر یک از طبقات مختلف را برای برند خود انتخاب کنید. در زیر چند مورد از طبقات مربوط به هر دسته را ذکر کردیم.

الف) دسته کالا و محصولات

طبقه 1) مواد شیمیایی مورد استفاده در صنعت، علوم و عکاسی و همچنین در کشاورزی، باغبانی و جنگلبانی، رزین های مصنوعی پردازش نشده، پلاستیک های پردازش نشده، کودهای گیاهی، ترکیبات اطفاءحریق، مواد آبکاری و لحیم کاری، مواد شیمیایی برای نگهداری مواد غذائی، مواد دباغی، چسب های مورد استفاده در صنعت.

طبقه 10) دستگاه ها و وسایل جراحی، پزشکی، دندان سازی و دامپزشکی، دست و پای مصنوعی، چشم و دندان مصنوعی، اقلام ارتوپدی، مواد مخصوص بخیه زنی.

ب)دسته خدمات

طبقه 35) تبلیغات، مدیریت کسب و کار، مدیریت بازرگانی و تجاری، عملیات دفتری و اداری.

طبقه 36) بیمه، امورمالی، امور پولی، امور مربوط به املاک و مستغلات.

مدارک ثبت برند شخصی

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند شخصی یا حقیقی به شرح زیر است:

  1. مدارک هویتی فرد متقاضی
  2. نمونه علامت برند به ابعاد 10 در 10
  3. کپی کارت بازرگانی در صورت استفاده از حروف لاتین در علامت برند
  4. کپی مجوز فعالیت

مراحل ثبت برند شخصی

مراحلی که باید برای ثبت هر یک از انواع برندها طی شود به صورت زیر است:

  1. ارسال مدارک لازم جهت ثبت برند به مرکز ثبت کریمخان برای تشکیل پرونده
  2. ثبت نام در وبسایت مرکز مالکیت معنوی و دریافت امضا از دفتر رسمی جهت تایید حساب کاربری
  3. تایید برند در صورت عدم وجود نقصی در مدارک و عدم مغایرت با دیگر برندها
  4. چاپ آگهی اول به مدت 30 روز در روزنامه رسمی کشور
  5. چاپ آگهی دوم در روزنامه رسمی کشور در صورتی که اعتراضی در 30 روز آگهی اول دریافت نشده باشد
  6. ارسال روزنامه رسمی دوم به موسسه ثبت کریمخان برای درخواست آگهی انحصاری 10 ساله ثبت علامت تجاری

هزینه ثبت برند

هزینه ثبت برند با توجه به تعداد و نوع طبقات تعیین شده متفاوت است. به صورت کلی هزینه های مربوط به ثبت اظهارنامه، حق الثبت، درج آگهی اول، درج آگهی دوم و حق الوکاله باید صرف شوند. برای اطلاع بیشتر از هزینه ها میتوانید با کارشناسان ما در ثبت کریمخان تماس حاصل فرمایید.


چرا ثبت کریمخان؟

از جمله مزایای انجام امور ثبتی در ثبت کریمخان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره وری از کارشناسان مجرب و وکلای حرفه ای
  • ارائه مشاوره و خدمات با کمترین هزینه ممکن
  • ارائه خدمات سریع آنلاین بدون نیاز به مراجعه حضوری

سوالات متداول

  1. مدت زمان ثبت برند چقدر است؟

به صورت میانگین از زمان ارسال مدارک به موسسه ثبت کریمخان تا صدور آگهی تقاضا 30 تا 45 روز فرصت لازم است. پس از آن آگهی اول و دوم هر یک به مدت 30 روز باید در روزنامه رسمی چاپ شده باشند. پس میتوان گفت که این پروسه به صورت کلی حدود 3 ماه به طول می انجامد.

  1. مدت زمان اعتبار برند چقدر است؟

مدت زمان اعتبار برند از تاریخ تحویل اظهارنامه ثبت 10 سال است. پس از آن مالک برند میتواند هر 10 سال یک بار با پرداخت هزینه مقرر اعتبار برند را تمدید کند.

  1. آیا ثبت برند و لوگو تفاوت دارد؟

به صورت کلی میتوان گفت لوگو شکل ظاهری برند است و مراحل ثبت برند و لوگو یکسان میباشد.

شماره تماس

021-87146


هزینه ثبت علائم تجاری، موسسه ثبت کریم خان، شرکت ثبت کریمخان، ثبت شرکت سهامی عام، هزینه ثبت شرکت سهامی عام، ثبت شرکت سهامی خاص، هزینه ثبت شرکت سهامی خاص، تمدید کارت بازرگانی، هزینه مالیات بر ارزش ارزش افزوده، پلمپ دفاتر، راهنمای ثبت شرکت، ثبت تغییر آدرس شرکت، ثبت کریمخان، ثبت کریم خان، شرکت ثبت کریمخان، ثبت لوگو در موسسه کریم خان، اخذ کد اقتصادی، اخذ کارت بازرگانی، ثبت موسسه، ثبت شرکت های مسئولیت محدود، ثبت نقل و انتقال سهام شرکت، ثبت انحلال شرکت، استعلام برند، استعلام برند در ثبت کریمخان

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *