راهنمای ثبت برند در سال 1402

راهنمای ثبت برند در سال 1402

با ورود به سال جدید احتمالا برای شما هم سوال است که مراحل ثبت برند چه تغییراتی کرده است. این مقاله در واقع راهنمای ثبت برند در سال 1402 است که شما را با زیر و بم ثبت برند در سال 1402 آشنا میکند. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای ثبت برند در سال 1402

 

پیش گفتار

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل یک راهنمای ثبت برند در سال 1402 ارائه دهیم تا با تمام اصول ثبت برند در سال جدید آشنا شوید. همچنین برای دریافت اطلاعات دقیق تر میتوانید با کارشناسان ما در ثبت کریمخان تماس حاصل فرمایید.

برند چیست؟

برند یک عبارت، یا به صورت دقیق تر یک احساس نسبت به محصول و یا خدمات شما است که آن را در ذهن مشتری از محصول و خدمات رقیبان متمایز میکند. داشتن یک برند خاص به شما و کسب و کارتان اعتبار میبخشد و اعتماد مشتری و سرمایه گذاران را جلب میکند.

انواع برند

به صورت کلی برندها به دو نوع لاتین و فارسی تقسیم میشوند. از آنجایی که فرایند ثبت این دو نوع برند با یکدیگر متفاوت است و ثبت برند لاتین اندکی زمانبر است و نیاز به دریافت کارت بازرگانی دارد، تمرکز این مقاله روی ثبت برندهای فارسی میباشد.

طبقات برند

45 مورد طبقه مختلف در زمینه ثبت برند وجود دارد که به طور کلی به دو دسته تقسیم میشوند شامل: دسته کالا و محصولات و دسته خدمات. با توجه به کالا، خدمات و موضوع برند میتوانید هر یک از طبقات مختلف را برای برند خود انتخاب کنید. در زیر چند مورد از طبقات مربوط به هر دسته را ذکر کردیم.

الف) دسته کالا و محصولات

طبقه‌ی 1) مواد شیمیایی مورد استفاده در صنعت، علوم و عکاسی و همچنین در کشاورزی، باغبانی و جنگلبانی، رزین های مصنوعی پردازش نشده، پلاستیک های پردازش نشده، کودهای گیاهی، ترکیبات اطفاء حریق، مواد آبکاری و لحیم کاری، مواد شیمیایی برای نگهداری مواد غذایی، مواد دباغی، چسب های مورد استفاده در صنعت.

طبقه‌ی 10) دستگاه ها و وسایل جراحی، پزشکی، دندان سازی و دامپزشکی، دست و پای مصنوعی، چشم و دندان مصنوعی، اقلام ارتوپدی، مواد مخصوص بخیه زنی.

ب)دسته خدمات

طبقه‌ی 35) تبلیغات، مدیریت کسب و کار، مدیریت بازرگانی و تجاری، عملیات دفتری و اداری.

طبقه‌ی 36) بیمه، امورمالی، امور پولی، امور مربوط به املاک و مستغلات.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند

مدارک ثبت برند فارسی برای شخص حقیقی و حقوقی متفاوت است.

شخص حقیقی:

  1. مدارک هویتی فرد متقاضی
  2. نمونه علامت برند به ابعاد 10 در 10
  3. کپی کارت بازرگانی در صورت استفاده از حروف لاتین در علامت برند
  4. کپی مجوز فعالیت

شخص حقوقی:

  1. کپی شناسنامه دارنده امضا شرکت
  2. مدارک هویتی مدیرعامل شرکت
  3. کپی کارت بازرگانی مدیرعامل در صورت استفاده از حروف لاتین در علامت برند
  4. کپی از روزنامه تاسیس و تغییرات آن
  5. کپی از جواز تاسیس
  6. 10 عدد پرینت رنگی لوگو برند به ابعاد 10 در 10
  7. اصل مهر شرکت

مراحل ثبت برند

مراحلی که باید برای ثبت هر یک از انواع برندها طی شود به صورت زیر است:

  1. ارسال مدارک لازم جهت ثبت برند به مرکز ثبت کریمخان برای تشکیل پرونده
  2. ثبت نام در وبسایت مرکز مالکیت معنوی و دریافت امضا از دفتر رسمی جهت تایید حساب کاربری
  3. تایید برند در صورت عدم وجود نقصی در مدارک و عدم مغایرت با دیگر برندها
  4. چاپ آگهی اول به مدت 30 روز در روزنامه رسمی کشور
  5. چاپ آگهی دوم در روزنامه رسمی کشور در صورتی که اعتراضی در 30 روز آگهی اول دریافت نشده باشد
  6. ارسال روزنامه رسمی دوم به موسسه ثبت کریمخان برای درخواست آگهی انحصاری 10 ساله ثبت علامت تجاری

مزایای ثبت برند

از مزایای متعدد ثبت برند میتوان موارد زیر را بیان کرد:

  • دریافت حق مالکیت نسبت به نام برند و امکان فروش آن به مبلغ های بالا
  • امکان راه اندازی نمایندگی های مختلف در سراسر کشور
  • کمک به بازاریابی کالا یا خدمات و جلب توجه مشتری
  • ایجاد تمایل برای سرمایه گذاری روی برند
  • ایجاد تمایز بین محصول یا خدمات نسبت به محصویل یا خدمات رقیبان
  • انحصار نام برند در طبقه ثبت شده به شما

تعرفه ثبت برند در سال 1402

همان طور که در جریان هستید به دلیل نوسانات متعدد در نرخ ارز، هزینه های دفتری مربوط به امور ثبتی نیست دائما در حال نوسان است و نمیتوان قیمت دقیقی برای آن مشخص کرد. همچنین نوع برند، تعداد طبقات برند و فاکتورهای دیگر در تعیین این هزینه دخیل هستند. در مجموع هزینه آگهی های اول و دوم، هزینه حق الثبت، هزینه حق الوکاله و سایر هزینه های دفتری باید پرداخت شوند.


چرا ثبت کریمخان؟

شرکت ثبت کریمخان با برخورداری از کارشناسان و وکلای مجرب، جهت مشاوره و تسهیل فرایند ثبت شرکت و برند گام به گام همراه شما میباشد. کافی است برای بهره وری از بهترین مشاوره ها و ارزان ترین خدمات به صورت کاملا آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری، با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

  • مدت زمان ثبت برند در سال 1402 چقدر است؟

به صورت میانگین از زمان ارسال مدارک به موسسه ثبت کریمخان تا صدور آگهی تقاضا 30 تا 45 روز فرصت لازم است. پس از آن آگهی اول و دوم هر یک به مدت 30 روز باید در روزنامه رسمی چاپ شده باشند. پس میتوان گفت که این پروسه به صورت کلی حدود 3 ماه به طول می انجامد.

  • مدت زمان اعتبار برند چقدر است؟

مدت زمان اعتبار برند از تاریخ تحویل اظهارنامه ثبت 10 سال است. پس از آن مالک برند میتواند هر 10 سال یک بار با پرداخت هزینه مقرر اعتبار برند را تمدید کند.

  • برند باید فارسی ثبت شود یا لاتین؟

به صورت کلی بهتر است هم برند فارسی ثبت کنید و هم لاتین. علت این امر این است که در صورت ثبت برند فارسی یا لاتین، فقط 50 درصد از حق انحصار آن برند را دریافت میکنید و فرد دیگری میتواند همان برند را به زبان دیگر ثبت نکند.

شماره تماس

021-87146


آگهی تصدیق ثبت برند، علائم تجاری، اخذ کارت بازرگانی، اخذ کد اقتصادی، ثبت لوگو، ثبت علائم تجاری، ثبت کریم خان، ثبت کریمخان، شرکت ثبت کریمخان، ثبت برند در ثبت کریمخان، ثبت لوگو در موسسه کریمخان، هزینه اخذ کارت بازرگانی، هزینه ثبت لوگو، ثبت نام تجاری، هزینه ثبت نام تجاری، هزینه ثبت علائم تجاری، هزینه اخذ کد اقتصادی، ثبت برند و لوگو در ثبت کریم خان، هزینه ثبت برند و لوگو در ثبت کریم خان، هزینه ثبت لوگو در موسسه کریمخان، هزینه ثبت لوگو، آگهی تصدیق ثبت برند، هزینه آگهی تصدیق ثبت برند، اظهارنامه برند، هزینه اظهارنامه برند، آگهی تصدیق ثبت برند، هزینه آگهی تصدیق ثبت برند

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *