نکاتی راجع به شرکت هایی که فعالیت ندارند


بعضی اوقات یک شرکت همه مراتب ثبت را اجرا کرده و شرکت ثبت شده ولی به علل گوناگون مانند تضاد بین شرکت و …. اقدامانی را انجام نمی دهند و به این ترتیب بدون فعالیت می مانند.اگر اداره دارایی از عدم فعالیت شرکت آگاهی نداشته باشد در این صورت برای شرکت مالیات تعیین می نماید. بنابراین ، چنانچه هیأت مدیره نظر به این داشته باشد که در جهت ادامه فرآیند شرکت هیچ فعالیتی را ارائه ننماید می بایست یک نامه با موضوع اعلام عدم فعالیت تدوین کند.بنابراین زمانی که یک شرکت ثبت می شود،چنانچه جهت اجرای امور خود فعالیت داشته یا نداشته باشد ، می بایست هر سال اقداماتی را ارائه دهد تا شامل جریمه مالیاتی نگردد.

 

نکات مهم در ارتباط با عدم فعالیت شرکت ها

  • هرچند که شرکت فعالیتی نداشته باشد به هرحال موظف می باشد که پرونده ایجاد کند. زیرا هر موسسه پس از ثبت باید به اداره مالیات رجوع کرده و برای مشخص کردن مالیات آن مبادرت نماید.
  • با عدم مشخص کردن حوزه ی مالیاتی، شرکت نمی تواند در انتهای سال مالی، اقدامات یا عدم اقدامات خود را به اداره دارایی عرضه نماید که این کار مشکلات مالی گوناگونی را برای شرکت به ارمغان می آورد.
  • هنگامی که شرکت تشکیل می شود ،اطلاعات آن شرکت به وسیله اداره ثبت شرکت ها به اداره دارایی ارائه می گردد.
  • موسسه ها بعد از آغاز فعالیت باید در 4 ماه نخست هر سال اظهارنامه مالیاتی را عرضه نمایند. به طور نمونه عملکرد سال 91 خود را در دفاتر و صورت حساب های مالی می بایست از آغاز فروردین ماه 92 تا پایان تیرماه 92 به اداره دارایی ارائه نمایند. شایان ذکر است اگر عملکردی نداشته باشند باید دفاتر و اظهارنامه سفید را ارسال نمایید. این امر توسط اداره پست صورت می پذیرد.
  • افراد حقوقی جهت ثبت صورت حساب های مالی خود به دفاتر پلمپ تجاری احتیاج دارند که دارای یک جلد دفتر روزنامه و یک جلد دفتر کل می باشند. بعد از اجرای همه مراتب ثبت شرکت با تقاضای اداره ثبت شرکتها این دفاتر پلمپ گشته و به صورت سالانه به شرکت ارائه می گردد. چنانچه دفاتر پلمپ اخذ نشوند، شرکت میبایست جریمه آن را ادا نمایند و سال آینده دفتر پلمپ به آن داده ارائه نمی گردد.
  • میبایست اظهارنامه های ارزش افزوده در زمان تعیین شده ارائه دهند.
  • درصورتی که شرکت هیچ اقدامی انجام ندهد هیچ یک از عضوهای شرکت توانایی انجام معاملات به اسم شرکت را ندارند.
  • با شرح عدم انجام اقدامات در شرکت نمی توان یک نرم افزار حسابداری هم خرید کرد زیرا فعالیت به شمار می آید.
  • تنها قادریم دوره پیشین عدم فعالیت را به دارایی شرح بدهیم تا مشمول ضوابط مرتبط به عدم فعالیت شرکت گردد.
  • عدم گردش مالی در حسابهای شرکت به ثبت رسیده به معنی عدم فعالیت شرکت نمی باشد.
  • به تاریخ های زمان خرید دقت نظر داشته باشید به دلیل آن که خریداری لوازم جهت اجرای فعالیت در سال آینده از اقدامات شرکت به شمار می آید.
  • هر سال باید عدم اجرای اقدامات شرکت را اطلاع داد. بنابراین ، عدم اقدامات شرکت مربوط به سال گذشته است و این عدم فعالیت به آینده یا سال مالی بعد مربوط نمی باشد.
  • با گذشت زمانی طولانی از عدم اقدامات شرکت،در این صورت شرکت تعطیل می گردد.

شرکت به دو گونه شامل جریمه مالیاتی می شود:

  1. عدم اطلاع نداشتن فعالیت شرکت در زمان تعیین شده یعنی چهار ماه اول سال مالی بعد.
  2. تحویل ندادن دفاتر مالی پلمپ و اظهارنامه مالیاتی.

بنابراین همان طور که ثبت نمودن شرکت به مراحل و اجرای فعالیت احتیاج دارد ، عدم فعالیت شرکت هم مراتب خاص خود را دارد. بنابراین باید نداشتن فعالیت شرکت را به خصوص برای اداره دارایی درجهت شامل نشدن در جریمه های مالیاتی اطلاع داده شود.احتمال دارد این موردها به دلیل آن که از موارد خاص مرتبط به شرکت به حساب می آید ، اجرای آن در جهت افرادی آسان نباشد .بنابراین چنانچه شرکت هیچ اقداماتی را اجرا ننماید ، با متخصصان ثبت شرکت مشاوره انجام دهند تا خسارتی به آن ها وارد نگردد.

ثبت شرکت موسسه حقوقی کریم خان،با چندین دهه سابقه درخشان،افتخار این را دارد که به عنوان یکی از باسابقه ترین موسسات در زمینه نکاتی راجع به شرکتهایی که فعالیت ندارند در خدمت شما متقاضیان گرامی باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *