نمونه صورتجلسه مجمع عمومی عادی سالیانه یا عادی به طور فوق العاده


صورتجلسه مجمع عمومی عادی سالیانه

موسسه حقوقی ثبت کریم خان در این مطلب قصد دارد نمونه صورتجلسه مجمع عمومی عادی سالیانه یا عادی به طور فوق العاده را در اختیار شما قرار دهد.

 

بسمه تعالی
نام شرکت:……………….شماره ثبت ……………سرمایه شرکت ثبت شده………………..صورتجلسه مجمع عمومی عادی سالیانه ( یا عادی بطور فوق العاده ) شرکت…………. سهامی خاص ثبت شده به شماره………………..در تاریخ …………………ساعت………………با حضور کلیه/ اکثریت سهامداران در محل قانونی شرکت ( اگر جلسه در محل دیگری غیر از محل قانونی شرکت تشکیل شده آدرس آن محل نوشته شود) تشکیل گردید.

  • الف: در اجرای ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت:
  1. خانم /آقای………به سمت رئیس جلسه
  2. خانم/آقای………به سمت ناظر جلسه
  3. خانم/آقای……..به سمت ناظر جلسه
  4. خانم/آقای…….به سمت منشی جلسه انتخاب شدند.
  • ب: در خصوص دستور جلسه 1- انتخاب مدیران 2- انتخاب بازرسین 3- انتخاب روزنامه کثیرالانتشار 4-تصویب ترازنامه حساب سود و زیان به شرح ذیل اتخاذ تصمیم شد.
  1. اعضای هیات مدیره عبارتند از خانم/آقای……………خانم /آقای……………..خانم/آقای……………برای مدت دو سال انتخاب و با امضاء ذیل صورتجلسه قبولی خود را اعلام می دارند.مجمع تصویب نمود در اجرای ماده 124 لایحه اصلاحی قانون تجارت می تواند رئیس هیات مدیره و مدیر عامل یک نفر باشد.
  2. با رعایت ماده 147 لایحه اصلاحی قانون تجارت خانم /آقای …………….به سمت بازرس اصلی خانم / آقای……………..به سمت بازرس علی البدل برای مدت یک سال مالی انتخاب شدند.
  3. روزنامه کثیرالانتشار ……………….جهت نشر آگهی های شرکت انتخاب شد.
  4. پس از قرائت گزارش بازرس قانونی ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت منتهی به سال ………………مورد تصویب قرار گرفت.
  • ج: به خانم/آقای………………….احدی از سهامداران یا احدی از مدیران یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق الثبت و امضاء ذیل دفاتر ثبت اقدام نماید.

امضاء هیات رییسه
رئیس جلسه ……………….
ناظر جلسه………………..
منشی جلسه……………….

امضاء اعضای هیات مدیره:

1…………..
2…………..
3………….
4…………

امضاء بازرسین
بازرس اصلی
بازرس علی البدل

تذکرات:

  1. مادامی که قانون انجمن برای کنفرانس عمومی عادی سالیانه یا عادی به طور فوق العاده ,انتخاب هیات مدیره و انتخاب بازرسین و انتخاب روزنامه و تصویب تراز و حساب سود و زیان و….باشد می توان نمونه صورتجلسه های مشابه را به کار گرفت و در جلسه موارد لازم ذکر شود.
  2. در هر مجلس انتخاب روزنامه کثیرالانتشار لازم نمی باشد و همان انتخاب تا زمانی که قصد تغییر روزنامه را ندارید دارای اعتبار می باشد.
  3. زمان اجرای همایش عمومی عادی سالیانه چهار ماه اول سال مالی می باشد و اگر تا آن زمان همایش به دلیلی برگزار نشد باید همایش عمومی عادی به صورت فوق العاده برگزار شود.
  4. اعضای هیات مدیره و ناظرین با امضای صورتجلسه و یا با نامه ای قبولی خود را اعلام می کنند.این برگه ها باید به صورتجلسه پیوست و تحویل اداره ثبت شرکت ها شود.
  5. طبق قانون 124 لایحه اصلاحی قانون تجارت اگر در بخشنامه ذکر نشده باشد که رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت یک نفر است باید دو سوم اعضای مجمع آن را تصویب کنند.
  6. با استفاده از نمونه پیوست در باب تعیین سمت اعضای هیات مدیره و تعیین واجدین حق امضاء صورتجلسه هیات مدیره تنظیم شود.
  7. صورتجلسه در سه رونوشت تنظیم و تمامیه صفحات آن را هیات رئیسه امضاء کنند و یک رونوشت آن به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود.
  8. اگر همایش با وجود اکثر سهامداران تشکیل شود با رعایت تملات دعوت طبق بخش نامه شرکت و مواد لایحه اصلاحی قانون تجارت ( ماده 99) الزامی است.
  9. اگر همایش با اکثر سهامداران تشکیل شود آن گاه اصل روزنامه دارای آگهی دعوت با صورتجلسه به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود.
  10. نام سهامداران و تعداد سهام آن ها که در همایش حاضر هستند را در یک لیست نوشته و به امضاء آن ها برسد و درستی آن را هیات رییسه همایش تایید کند و با صورتجلسه به تحویل شود.
  11. حداکثر تا یک ماه از تاریخ تشکیل جلسه,صورتجلسه به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود.

کارشناسان موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان،افتخار دارند با مشاوره تلفنی کاملا رایگان درباره نمونه صورتجلسه در خدمت شما عزیزان باشند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *