موارد معافیت ازداشتن کارت بازرگانی


معافیت از داشتن کارت بازرگانی

یکی از مهم ترین مدارک اصلی مرتبط با موضوع واردات و صادرات کالا,کارت بازرگانی است.کارت بازرگانی جوازی است که دارندگان آن(شخص حقیقی یا حقوقی) مطابق ماده 2 قانون صادرات و واردات می توانند کارهای تجارت خارجی را انجام دهند.

 

موارد معافیت از داشتن کارت بازرگانی به شرح زیر است:

شرکت های تعاونی مرزنشینان برای وارد کردن اجناس مورد نیاز خانواده های مرزنشین مطابق فهرست مربوطه،مقدار و ارزش تعیین شده و صادرات کالاهای ما در برابر کالاهای وارداتی,معافیت ازداشتن کارت بازرگانی می باشند.

ملوانان هم وطن که در شناورهای بین سواحل ایران و سایر کشورها در رفت و آمد و مشغول به کار هستند برای ورود کالاهای مورد نیاز خانواده خود به اندازه،مقدار و ارزش تعیین شده.

پیله وران، برای وارد کردن اجناس مورد نیاز استان خود و استان های همسایه در صورت داشتن اخذ کارت پیله وری و مجوز ورود از اداره بازرگانی شهر یا استان مربوطه.

کارگران ایرانی که در خارج از کشور مشغول به کارهستند در صورت داشتن رزومه شغلی از سوی وزارت کار،مقدار یا ارزش تعیین شده.اجناسی که واردات و صادرات آن ها، بنا به تشخیص گمرک برای فروش مناسب نمی باشند.

در موسسه حقوقی ثبت کریم خان همکاران ما با استفاده از مشاورین متخصص,شما را در ارائه معافیت ازداشتن کارت بازرگانی یاری می کنند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *