گواهی ارزش افزوده چیست؟

در این مطلب برآنیم تا ضمن توضیح مختصری در خصوص گواهی ارزش افزوده ، به مراتب تمدید یا تقاضای گواهی ارزش افزوده بپردازیم. همچنین جهت آگاهی از مدارک لازم برای ثبت نام ارزش افزوده تا انتهای این مقاله با ثبت شرکت کریمخان همراه باشید. به طور کلی گواهی ارزش افزوده به برگه ای A5 که از سوی سازمان امور مالیاتی صادر می گردد اطلاق می شود. این گواهینامه، بر مبنای تشخیص حوزه ی مالیات بر ارزش افزوده، به صورت 6 ماهه یا یک ساله صادر می گردد، که پس از پایان تاریخ اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی، مکلف به تمدید اعتبار از حوزه ی مالیاتی می باشند هستند. تمام خریداران مکلف هستند در زمان پرداخت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده در صورت حساب فروشندگان، گواهینامه ی ثبت نام را از آن ها تقاضا نموده و پس از مشاهده و بررسی آن و اعتبار تاریخ، اقدامات لازم را نسبت به پرداخت آن به عمل آورند. همچنین تمام فروشندگان کالا و خدمات که شامل این قانون می باشند، موظف می باشند گواهینامه ی ثبت نام ارزش افزوده را به مشتریان خود ارائه نمایند. لازم به ذکر است ارزش افزوده، به معنای تفاوت در میان ارزش کالا ها و خدمات عرضه شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری شده و یا دریافت شده در یک دوره ی مشخص است.

مشمولین اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده

  • تمام اشخاص حقوقی فعال با هر میزان از فروش یا درآمد ( کالا و خدمت ) به جز اشخاص حقوقی با فعالیت های فقط معاف موضوع 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده، که به سبب فراخوان های پیشین تا بحال جهت اجرای قانون احضار نشده اند، شامل اجرای قانون خواهند شد.
  • اشخاص حقوقی که پس از تاریخ اجرای قانون فراخوان هم به وجود می آیند و هم تاسیس شده و به ثبت می رسند و یا فعالیت خود را آغاز می کنند، در صورت فعالیت با هر میزان از فروش و یا درآمد (کالا و خدمت) از اولین دوره ی مالیاتی پس از آغاز فعالیت (عرضه و کالا و ارائه خدمات ) شامل اجرای قانون خواهند شد.

مدارک لازم برای ثبت نام اولیه ی ارزش افزوده

  1. تصویر مدارک شناسایی تمام اعضای شرکت
  2. کد اقتصادی
  3. آگهی تاسیس شرکت و در صورت وجود تغییرات آگهی تغییرات شرکت
  4. گواهی فعالیت یا نام شرکت در سامانه ی رتبه بندی
  5. آدرس و کد پستی پیمانکار
  6. کد پستی دفتر و محل فعالیت شرکت
  7. وکالتنامه در صورت وجود وکیل

مدارک لازم جهت مرحله ی آخر ارزش افزوده

  1. کد اقتصادی
  2. تمام مدارک اعضای شرکت
  3. در صورت وجود تغییرات آگهی آخرین تغییرات شرکت
  4. نام بانک شرکت
  5. نام شعبه ی بانک
  6. کد شعبه
  7. شماره حساب
  8. شماره تماس و نشانی هیات رییسه

مراتب تمدید یا تقاضای گواهی ارزش افزوده

1. ثبت نام اولیه ی ارزش افزوده ی شرکت

ثبت شرکت کریمخان در ذیل مراتب ثبت نام تمدید یا تقاضای گواهی ارزش افزوده به صورت آنلاین را تشریح نموده است :

– ابتدا می بایست به سایت http://evat.ir مراجعه نمایید.

– سپس باید بر روی گزینه ی درخواست گواهینامه ی ثبت نام کلیک نمایید.

– در ادامه در صفحه ای که وارد آن شده اید، نام کاربری و کلمه ی عبور را وارد نمایید.

– سپس، فرم درخواست گواهینامه ی ثبت نام نمایان می گردد. می بایست در این فرم، شماره ی اقتصادی را وارد نموده و دیگر اطلاعات خواسته شده از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره ی ملی و آدرس را تکمیل نمایید.

– در صورتی که قصد تمدید گواهی ارزش افزوده را دارید، می بایست گزینه ی ” دارای گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده هستم ” را انتخاب نمایید و اطلاعات مربوط به آخرین گواهینامه ی خود را وارد نمایید.

– در مرحله ی آخر، بر روی گزینه ی ثبت درخواست کلیک کنید و با انتخاب چاپ درخواست، از فرم خود یک پرینت تهیه نمایید. لازم به یادآوری است، بعد از اینکه ” ثبت درخواست ” صورت گرفت، یک کد پیگیری به شما اعلام می شود که برای پیگیری درخواست های شما در آینده مورد نیاز خواهد بود.

2. ارائه ی برگه ی ثبت نام اولیه به ضمیمه ی مدارک مذکور

3. ثبت نام مرحله ی دوم (پس از دریافت رمز عبور)

4. ارائه ی تمامی مدارک به اداره ی دارایی

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *