ثبت شرکت در یاسوج

ثبت شرکت در یاسوج


کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های لرنشین کشور ایران است. مرکز آن شهر یاسوج است.خاک مساعد، منابع آب کافی، جنگل های انبوه و سرسبز و مراتع نسبتاً غنی سبب شده که استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر اقتصادی، به عنوان ناحیه ای کشاورزی و دامپروری به شمار آید. مهمترین فعالیت اقتصادی مردم این استان را دامپروری تشکیل می دهد. این استان به برکت طبیعت مساعد، به ویژه تنوع گیاهان جنگلی و وجود آب و هوای مناسب برای پرورش زنبورعسل شرایط بسیار خوبی دارد. مرغداری صنعتی نیز در سال های اخیر در استان رواج یافته است. بعد از دامداری، کشاورزی مهمترین فعالیت اقتصادی ساکنان این استان است.

ثبت شرکت در یاسوج

صنایع این استان به دو دسته صنایع دستی و صنایع کارخانه ای تقسیم می شوند. صنایع دستی این استان شامل: فرش بافی سنتی، ‌بافت انواع گلیم، جاجیم، گبه، خورجین، گچمه، سیاه چادر، نمد و محصولاتی نظایر آن است که بافت آن‎ها در اغلب خانه‎ها و در بیش تر مناطق روستایی و عشایری رواج دارد. با وجود ذخایر غنی نفت، گاز و پراکندگی سایر منابع معدنی فعالیت‎ های صنعتی و معدنی در‎این استان، نسبت به دیگر مناطق کشور، توسعه نیافته و رونق چندانی ندارد. علاوه بر صنایع استخراج نفت در گچساران و کارخانه قند یاسوج، بقیه کارگاه‎های صنایع دستی و تولیدی تازه تأسیس هستند و در زمینه‎های صنایع غذایی، فلزی، نساجی و چرم، چوب و سلولزی، شیمیایی و دارویی و صنایع ساختمانی فعالیت می‎کنند. با وجود این صنایع در استان، میزان فعالیت‎های صنعتی و معدنی نسبت به فعالیت‎های بخش کشاورزی و خدمات بسیار کم است.

ثبت شرکت در یاسوج

شرکت روندی است که اشخاص حقیقی یا حقوقی قراردادی را بین خود امضاء می کنند.کلیه مقاصد شرکت، مطابق قرارداد اساسنامه می باشند. اشخاص مطابق قرارداد امضا شده، سود به دست آمده از سرمایه شرکت را بین خود تقسیم می کنند.فعالان اقتصادی برای ساماندهی و پیشرفت توسعه فعالیت های تجاری و قانونی خود به ثبت شرکت نیاز دارند. و با این کار از مزایا و حمایت های قانونی بهره مند می شوند.مطابق قانون تجارت،اشخاص بیش از دو نفر برای کسب سود و هم چنین بستن قراردادهای بزرگ و حضور در نمایشگاه ها و مناقصات می توانند به ثبت شرکت درشهرستان های دوگنبدان، دهدشت استان یاسوج اقدام نمایند .

اساسنامه شرکت

در اساسنامه شرکت موارد نام شرکت، عرصه فعالیت شرکت، مقاصد شرکت و زمان فعالیت شرکت، و نوع سهام شرکت و چگونگی انتقال سهام و اندازه سرمایه شرکت می باشد

مدارک ثبت شرکت در یاسوج

برای ثبت شرکت در یاسوج میبایست مدارک شخص حقوقی و شرکت(برابر اصل) را ارائه دهید که شامل :

  • کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیأت مدیره و مدیران
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • امضای اقرارنامه عدم اشتغال در سازمان های دولتی به وسیله تمامی اعضای هیأت مدیره
  • انتخاب نام های مناسب به ترتیب اولویت برای شرکت
  • تعیین موضوع فعالیت شرکت
  • آدرس محل فعالیت شرکت
  • تعیین نمودن میزان سرمایه شرکت
  • تعیین نمودن سهامداران و اندازه سهام آنها
  • تعیین نمودن دارندگان امضاء در شرکت
  • تعیین اساسنامه، شرکتنامه و تقاضانامه

زمان و تعرفه ثبت شرکت در یاسوج

با نظر به انواع متفاوت ثبت شرکت در یاسوج عواملی مانند قالب ها و نوع فعالیت شرکت ها در زمان و هزینه ثبت شرکت دخیل می باشند . به طور مثال شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص در نوع و زمان ثبت متفاوت می باشند.زمان ثبت شرکت حدودا 25 الی 30 روزکاری می باشد .هزینه های ثبت شرکت به دو قسمت حق الوکاله و هزینه های واریزی تقسیم میشوند،که به نوع فعالیت ، میزان سرمایه ، حق الثبت و هزینه روزنامه رسمی بستگی دارد.

مراحل ثبت شرکت در یاسوج

کامل کردن مدارک و مراجعه به سامانه ي اداره ثبت شرکت هاي یزد برای ثبت شرکت مراحل زیر را طی می کنیم:

  1. انتخاب نوع شرکت
  2. وارد نمودن نام های مناسب براي انتخاب نام شرکت به ترتيب الويت
  3. انتخاب موضوع فعاليت شرکت. (وارد کردن شماره ي مجوز،در صورت نياز به اخذ مجوز)
  4. وارد نمودن آدرس شرکت به همراه کد پستي دقيق
  5. تعیین ميزان سرمايه شرکت
  6. ثبت مشخصات سهامداران و گواهي عدم سوء پيشينه ي کيفري
  7. تعیین ميزان سهام هر شخص
  8. وارد نمودن سمت افراد و اشخاصی که حق امضا دارند
  9. وارد نمودن نام نماينده اگر فردی از طرف خود نماينده يا وکيل معرفي کند.
  10. با ايجاد شعبه،درج آدرس شعبه ي شرکت و کد پستي و نام مدير عامل
  11. تعیین تاریخ شروع بکار مالي و روزنامه ي شرکت
  12. وارد نمودن متن صورتجلسه(براي راهنمایی چند متن مشابه صورتجلسه در سامانه وجود دارد)
  13. کامل کردن تقاضانامه يا اظهارنامه
  14. وارد کردن اساسنامه شرکت
  15. وارد کردن شرکتنامه چنانچه شرکت مسئوليت محدود باشد

در پایان بعد از اطمينان از درستی اطلاعات وارد شده،به اداره ارسال و پذيرش نهايي انجام مي گيرد.پس از ثبت در سامانه و تائيد نام ، پرينت اوراق اداري را تمامي اعضاي شرکت می بایست آن را امضا کنند.سپس مدارک شناسايي و گواهي هاي عدم سوء پيشينه تمامی اعضا ،به اداره ارسال شده و پس از کامل نمودن مراحل، شرکت مورد نظر به ثبت می رسد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در یاسوج

شایع ترین نوع ثبت شرکت ها ثبت شرکت با مسئولیت محدود می باشد.حداقل اعضاء این شرکت 2 نفر و حداقل سرمایه 1 میلیون ریال می باشد .سرمایه اشخاص در این نوع از شرکت ها به میزان آورده(نقدی یا غیرنقدی) آن ها وابسته است.و به اندازه سرمایه خود مسئولیت قروض و بدهی های شرکت هستند .

ثبت شرکت سهامی خاص در یاسوج

حداقل سرمایه یک میلیون ریال و حداقل تعداد اعضا شرکت سهامی خاص 5 نفر بوده که 3 نفر عضو هیئت مدیره و 1 نفر بازرس و 1 نفر دیگر علی البدل می باشد. در هنگام تأسیس شرکت باید 35 درصد از سرمایه را در نزد بانک سپرده قرار داد .

ثبت موسسه در یاسوج

افرادی که به انجام فعالیت های غیر تجاری می پردازند و هدف آنها به دست آوردن سود نمی باشد، موسسه به ثبت می رسانند.ثبت موسسه به دو صورت انجام می شود .در موسسه انتفاعی هدف از ثبت موسسه کسب سودآوری است و می خواهند این سود را در بین اعضا تقسیم نمایند اما در موسسه غیر انتفاعی هدف اصلی آنها سود آوری نیست و آن را تقسیم نمی کنند .

ثبت شرکت تولیدی و صنعتی ، خدماتی ، پیمانکاری ، ساختمانی و عمرانی ، بازرگانی در یاسوج

با افزایش فعالیتهای تجاری از رایج ترین موضوعات برای ثبت شرکتها: پیمانکاری ، خدماتی و تولیدی می باشد. که مورد توجه مهندسین و پیمانکاران قرار میگیرند ثبت شرکت با این موضوعات میتواند تضمینی برای انجام اموری مانند ثبت برند و برند سازی میشود و اطمینانی را در بین مصرف کنندگان ایجاد می نماید.

اخذ دفاتر پلمپ شرکت در یاسوج

هر موسسه و سازمانی كه شامل قوانین مالیاتی می باشند میبایست دفاتر قانونی خود را از سازمان امور مالیاتی برای تحریر تمامی فعالیت های مالی خود تحویل بگیرند .تمامی شركتها بنابر قوانین و مقررات و آئین نامه نگارش دفاتر قانونی تمامی عالیت های مالی خود را باید به ترتیب وخوانا و بدون خط خوردگی در این دفاتر ثبت کنند و در پایان سال مالی هم زمان با ارائه اظهار نامه مالیاتی، دفاتر پلمپ نوشته شده را به دارایی ارائه می دهند.دفاتر پلمپ ( دفاتر مالیاتی ) جهت تعیین فعالیت های مالی سالیانه شرکت, ثبت شرکت , بصورت اجباری اختصاص داده می شود.

ثبت شرکت تعاونی در یاسوج

حداقل تعداد اعضاء 7 نفر و حداقل سرمایه 500هزار تومان می باشد. شرکتها در به دو صورت توزیعی و تولیدی تقسیم بندی می شود.

ثبت شرکت تضامنی در یاسوج

انتخاب نام این نوع از شرکتها به نام یکی از اعضا صورت می گیرد و سهامداری که اسم او استفاده شده باشد را شریک ضامن می نامند و وظیفه ضرر و زیان شرکت بردوش او می باشد.

ثبت شرکت نسبی در یاسوج

در شرکتهای نسبی مسئولیت سهامدارن به میزان سرمایه آن ها در شرکت می باشد این نوع ثبت تنها در کشور ما ثبت می شود و در کشورهای دیگر شرکت نسبی وجود ندارد.

ثبت شرکت مختلط سهامی در یاسوج

شرکت مختلط سهامی دارای چند شریک ضامن و شریک سهامی می باشد و مسئولیت بدهی احتمالی شرکت به عهده سهامداران ضامن میباشد.

ثبت شرکت سهامی عام در یاسوج

از ویژگی صریح این نوع از شرکتها این است که بخشی از سهام به وسیله جمیع افراد جامعه و قسمتی دیگر به وسیله سهامداران تامین می گردد. حداقل تعداد اعضا نیز 5 نفر می باشد.

ثبت شرکت مختلط غیرسهامی

این نوع از شرکتها با تعدادی از افراد سهامدار ضامن و سهامدار با مسئولیت محدود بنا می گردد. شایان ذکر است شریک ضامن وظیفه تمامی بدهی های احتمالی شرکت را دارند.

انواع شرکتهای تجاری در یاسوج

  • ثبت شرکت بازرگانی در یاسوج
  • ثبت شرکت پیمانکاری در یاسوج
  • ثبت شرکت خدماتی در یاسوج
  • ثبت شرکت گردشگری در یاسوج
  • ثبت شرکت ساختمانی در یاسوج
  • ثبت شرکت عمرانی در یاسوج
  • ثبت شرکت تولیدی در یاسوج
  • ثبت شرکت صنعتی در یاسوج
  • ثبت شرکت دانش بنیان در یاسوج
  • ثبت شرکت معماری در یاسوج

ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها استان کهکیلویه و بویراحمد

  • ثبت شرکت در دهدشت
  • ثبت شرکت در سی سخت
  • ثبت شرکت در چرام
  • ثبت شرکت در باشت
  • ثبت شرکت در دوگنبدان
  • ثبت شرکت در گچساران
  • ثبت شرکت در دنا

موسسه حقوقی ثبت کریم خان برای سهولت شما عزیزان در شهرستان هایی از جمله یاسوج اطلاعاتی درباره ی ثبت این گونه شرکت ها و مراحل ثبت آنها را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *