ثبت شرکت در چین

ثبت شرکت در چین


نحوه ی تاسیس و ثبت شرکت در چین

از اواخر دهه هفتاد قرن 20 اقتصاد چین دچار تحولات بسیاری شده و اکنون نیز در حال توسعه می باشد.مطابق تساوی قدرت خرید، کشور چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا را دارد و دارای نقش اساس در اقتصاد جهانی می باشد. از این رو ثبت کریم خان در این مقاله قصد دارد شما را با نحوه ی ثبت شرکت در چین آشنا گرداند.در سال 2012 حجم اقتصاد چین 12،380،000،000،000$ بلافاصله پس از اتحادیه اروپا و آمریکا و در رتبه سوم دنیا واقع می گردد.در صورتی که امروزه اقتصادی دائما رو به رشد است،چین به جهت اقتصادی نزدیک به اقتصاد بزرگ دنیا یعنی آمریکا می باشد .

 

ثبت شرکت در چین

بانک جهانی اوضاع اقتصادی چین را مساعد و محیط اقتصاد بزرگ این کشور را با ثبات تعریف نموده است . مقامات صندوق بین المللی پول بیان می دارند، توسعه و بهبود دو کشور هند وچین سبب متعادل سازی اثرات گرانی نفت در منطقه آسیا گردیده است.چین از جمله کشورهای دنیا به جهت ثبت شرکت و جذب سرمایه می باشد و در رتبه نخست دنیا در این خصوص واقع گردیده است. دستیابی پیشرفت های فراوان چین در جذب سرمایه بیگانه در شرایط رکود اقتصاد دنیا و تقلیل سرمایه گذاری بین المللی، مشروط به صادر نمودن سیاست های مناسب و قابل قبول سرمایه گذاری در چین می باشد.

بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی و تعهدات چین به ممالک خارجی، این کشور جمعا 2300 سند قانونی را تدوین کرده که در این بین 830 سند ابطال و 325 سند اصلاح گردیده می باشد و سیستم قانونی مرتبط با سرمایه گذاری بیگانه با پایه سه قانون اساسی یعنی قانون شرکت ها با سرمایه خارجی و شرکت چینی، قانون شرکت ها با مشارکت چین و کشورهای بیگانه، قانون شرکت ها با سرمایه خارجی و ویژگی های این مقررات به صورت پایه ای انجام پذیرفته است.

تا انتهای سال 2003، تجار بالغ بر 170 کشور و مناطق دنیا در چین اقدام به سرمایه گذاری نموده و چین دارای بیش از 400 هزار شرکت و موسسه خارجی می باشد.به علاوه گروه های بزرگ بین المللی و شرکت های چند ملیتی بازار چین را درنظر قرار داره و حدوداً کلیه 500 شرکت بزرگ نخست دنیا در این کشور سرمایه گذاری نموده اند.

همکاری تجاری بین المللی در حقوق چین

در چین موسسات شرقی و غربی به صورت حقوقی همکاری بازرگانی،فعالیت می نمایند. اما مالکیت محصولات ساخته شده به شکل کلی همچنان تحت نظارت دولت است.در شرکت های سهامی هیأت مدیره و بازرسین ،موضوعات مربوط به خط مشی های عمومی شرکت را اجرا نموده و کمیته اجرایی نیز عهده دار انجام امور تجاری خواهد بود.

در همکاری تجاری تأکید بر این می باشد که یکی از شهروندان بومی چین رسماً به تصدی رئیس هیأت مدیره و یک شرکت بیگانه به عنوان یکی از اعضای هیأت با داشتن حق وتوو جهت دوری از حاکمیت اکثریت تعیین شود.لازم به ذکر است که آزاد سازی سرمایه گذاری خارجیان و خرید و فروش ارز و نرخ تبدیل وام های خارجی و تجارت محصولات سبب جلب سرمایه های بیگانه و ثبت شرکت در چین می گردد.

گستر اقتصادی روز افزون در این کشور حاصل روابط سازمان یافته ی چین با دنیای خارج و انتقال فناوری و دانش فنی می باشد.باید بیان داشت که چین عوامل دستیابی به قدرت رقابت اقتصادی را توسط ارائه کالا و خدمات ارزان قیمت با کیفیت بالا مهیا می کند.در حقیقت فن چینی ها در ارزان تمام نمودن محصول با کیفیت و قابل رقابت است که حجم صادرات آن در سال های گذشته از گسترش فراوانی برخوردار شده است.این کشور با وجود حکومت سوسیالیستی و حزب کمونیست خود توانسته سیاست محصلت گرایی(pragmatism) را به خدمت اقتصاد آزاد،شغل خویش نماید و تنظیم معاهدات همکاری تجاری بین المللی وظیفه مهمی در محقق شدن مقاصد مذکور دارا می باشد.

سیاستهای سرمایه گذاری

چین از جمله کشورهای دنیا به جهت جذب سرمایه های بیگانه به شمار می آید و در رتبه های نخست دنیا در این عرصه واقع شده است. دستیابی به پیشرفت های قابل توجه این کشور در جذب سرمایه خارجی در اوضاع رکود اقتصاد دنیا و تقلیل سرمایه گذاری بین‌المللی، مشروط به صادر نمودن تعداد زیادی سیاستهای مناسب و قابل قبول سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین می باشد.

از اوایل دهه 80 قرن بیستم، چین با تخصیص منابع انسانی، مادی و مالی نهاد های اساسی فراوانی احداث نموده و به منظور سرمایه گذاری و تاسیس کارخانه در چین به وسیله ی تجار خارجی محیط مساعدی آماده نمود. همچنین چین بالغ بر 500 قانون و ضوابط مرتبط با اقتصاد خارجی صدور نموده و پایه و ضمانت قانونی جهت سرمایه گذاری تجار خارجی در این کشور را سبب گردیده است.

تا اتمام سال 1997 ، چین لیست راهنمای محصولات سرمایه گذاری تجار بیگانه را اصلاح نموده و انتشار داده است و تجار خارجی را به سرمایه گذاری در زمینه هایی نظیر کشف جامع کشاورزی، انرژی، راه و ترابری، مواد اولیه با اهمیت، تکنولوژی برتر و جدید،بکارگیری کامل از منابع، محافظت از محیط زیست ترغیب نموده و از آنان پشتیبانی کرده است. همچنین این کشوربه وسیله ی سرمایه گذاران و مجامع بانکداری دنیا به عنوان کشوری با مناسبترین محیط سرمایه گذاری دنیا شناسایی گردیده است.

در این بخش ثبت کریم خان در نظر دارد که اقدامات سرمایه گذاران خارجی به منظور آغاز فعالیت در چین را بیان نماید.

اقدامات سرمایه گذاران خارجی جهت شروع فعالیت در چین

1. دفتر نمایندگی

دفاتر نمایندگی وسایلی ارزان و سودمند جهت حضور تجاری در چین می باشند،منوط بر اینکه با دقت نظر شروع به فعالیت نمایید.

دفاتر نمایندگی معمولا امکان برقراری روابط بین شرکت مادر درخارج و مشتریان یا ارائه دهندگان بالقوه در محل، اجرای تحقیقات بازار، اقدامات اولیه برای شرکت هلدینگ، نظارت کیفیت و … را به وجود می آورد. بر اساس روند توصیف شده جهت ایجاد دفتر نمایندگی، دریافت ویزای فعالیت ، مجوز اقامت و استخدام نیروی بومی به صورت قانونی مجاز می باشد و مسیر را به منظور رسیدگی های فراوان تر برای تشکیل شرکت تجاری در آینده را فراهم می سازد.

دفاتر نمایندگی آلات مطلوبی جهت شرکت در مناقصات بین المللی، خرید کالا و خدمات تولید داخل به منظور صادرات یا شرکت هایی که مایل به فروش کالاهای خارجی در داخل می باشند،است.

2. شرکت مشترک

این گونه شرکت حقوقی قادر است به عنوان وسیله ای جهت وارد شدن به قسمت صنعتی عمل نماید وگرنه محدود به 100%سرمایه گذاری خارجی می باشد. به صورت جایگزین ،آنان قادرند یک کانال پخش تشکیل شده، برند شناخته شده، فرآیندهای تولیدی ویژه یا سایر دارایی ها نظی زمین و جوازهای ویژه دارا باشند.

به منظور پیشگیری از مسائلی که در تعداد زیادی از شرکتهای مشترک در قبل ایجاد شده است، دارایی های شریک را به صورت جامه از لحاظ کیفیت، محدودیت ها و درستی مالکیت از قبیل مالکیت زمین، ساختمان، تجهیزات، پرسنل و حتی دارائی های غیر مشهود نظیر مدیریت، انتقال تکنولوژی و حمایت های توزیع و فروش رسیدگی کنند.تشکیل شرکت های مشترک نخستین و مشهورترین شخصیت حقوقی تجاری می باشد که برای خارجی ها در چین جایز به شمار آورده ولی از هنگامی که گزینه های منعطف تری در مقررات شرکت در چین در نظر گرفته شده است تشکیل شرکت مشترک از گیرایی فراونی در میان سرمایه گذاران خارجی برخوردار نمی باشد.

یک شرکت مشترک عبارت است از شرکتی با مسئولیت محدود که میان یک شرکت در چین و سرمایه گذار خارجی صورت می گیرد که در آن شریک یا شرکای بیگانه صاحب بیشتر از 25 درصد از سهام شرکت می باشند. لازم به ذکر است که تشکیل شرکت مشترک، ترکیب شرکت داخلی و خارجی نبوده ، بلکه تشکیل شرکت تازه ای می باشد با مالکیت دو طرف که درآن مسئولیت سهامدارن محدود به آورده آنان جهت انجام تجارت است.

3.شرکت با مالکیت کاملاً خارجی

موسسات با مالکیت کاملاً خارجی دارای نظارت و انعطاف بیشتری می باشند و ریسک های ناشی از استخدام یک شریک بومی را نیز ندارند. دولت هم کارهای تجاری فراوان تری را توسط این گونه شخصیت حقوقی جایز دانسته و در قالب مقررات سازمان جهانی تجارت، چین به عنوان یکی از اعضای این سازمان، صنایع بسیاری را آزادسازی کرد.

در گذشته خارجی ها تنها می توانستند توسط همکاری با یک شرکت چینی به امور تجاری در کشور چین مبادرت ورزد. ولی موسسات با مالکیت کاملاً خارجی100 درصد مالکیت را در چهارچوب شرکت های با مسئولیت محدود در کشور اصلی چین جهت سرمایه گذاران بیگانه لحاظ می کردند.

4.شرکت تجاری با سرمایه خارجی

سرمایه گذاران مستقیم خارجی از سال 2004 قادرند جواز صادرات-واردات اخذ کرده و موسسات به صورت کامل اجرایی، خرده فروشی و یا سازمان های تجاری با 100 درصد مالکیت بیگانه تشکیل کنند و در چین اقدام به مبادله کالا نمایند. این گونه شخصیت حقوقی موسسات تجاری با سرمایه خارجی خوانده می شوند و گروه ویژه ای از موسسات با مالکیت کاملاً خارجی می باشند.

تشکیل موسسات بازرگانی با سرمایه بیگانه زیاد پر هزینه نیست و قادر خواهد بود به سرمایه گذاران خارجی یاری رسانده تا سهولت خرید و صادرات را با عملیات تأمینی و نظارت بر کیفیت ادغام کنند .

جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین اقدام کرده با هر عنوان و قالبی ملزم به دارا بودن اطلاعات مورد نیاز حقوقی و قانونی منحصر به خویش است که مجموعه تخصصی ثبت کریم خان راهگشای شما در این امر خواهد بود.

خدمات شرکت ثبت کریم خان در خصوص سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین

  • بهره گیری از نیروهای کارشناس سرمایه گذاری و تجارت
  • انجام تمامی امور ثبتی لازم در قالب حقوقی
  • رسیدگی به مخارج و اسناد لازم برای ثبت شرکت در چین
  • فراهم کردن و ارائه فرمهای مربوط به ثبت شرکت در چین نظیر امور حقوقی،معاهدات ، اسناد
  • ارائه راهنمایی های حقوقی و قانونی به منظور سهولت در امور
  • آماده کردن مدارک و ارائه آنان
  • انجام مشاوره، ترجمه ،مدریت و برنامه ریزی اقامت در چین

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در چین

  1. بازگشایی حساب بانکی به اسم شرکت در چین
  2. تاسیس کارخانه و یافتن دفتر کار مطلوب در شهرهای گوناگون چین
  3. پیدا کردن شرکای تجاری مناسب با توجه به نیاز طرف ایرانی
  4. استخدام کارکنان بومی و خارجی طبق نیازهای مشتریان.
  5. ثبت شرکت در چین به صورت قانونی و نیز ثبت دفتر نمایندگی شرکت ایرانی در چین.
  6. اخذ گواهینامه های رسمی و متفاوت طبق گونه کار در شرکت ،محصولات.
  7. ترجمه همزمان در گفتگوها و ترجمه رسمی اسناد به زبان انگلیسی و فاسی و بالعکس.
  8. اجرای خدمات حسابداری ،حسابرسی و فعالت های مرتبط با مالیات شرکت و کارکنان در چین.
  9. اجرای مذاکرات با تامین کنندگان مواد اولیه، بازرگانان

در صورتی که قصد ثبت شرکت در چین را دارید و مایل به سرمایه گذاری در این کشور می باشید تمامی امور ثبتی خود را به کارشناسان زبده ما در موسسه حقوقی ثبت کریم خان بسپارید تا در کوتاهترین زمان ممکن شما را یرای نمایند.شماره تماس 87146

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *