ثبت شرکت در آمریکا

ثبت شرکت در آمریکا


ثبت شرکت در آمریکا چگونه صورت می گیرد؟

شاید در حوزه ی مشارکت تجاری بین المللی و جذب سرمایه گذاری های خارجی، کشور آمریکا را از موفق ترین کشورها دانست از این بابت آمریکا گزینه ای مناسب جهت فعالیت های تاجران به شمار می آید. موسسه حقوقی کریم خان در این مقاله به سیر قانونی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آمریکا می پردازد.

 

ثبت شرکت در آمریکا

رمز موفقیت آمریکا در سرمایه گذاری

به منظور آگاهی از رمز موفقیت آمریکا در جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری و دانش فنی، مطالعه سیر قانونی و حقوقی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آمریکا ضروری بنظر می رسد. قابل ذکر است سرمایه گذاران پیش از هر چیز باید با قوانین مربوطه آشنایی داشته باشند.در ایالات متحده آمریکا منظور از مشارکت تجاری بین المللی، انجام دادن پروژه تجاری میان دو یا چند نفر بصورت مشترک می باشد، بطوری که هر یک از موسسات طرفین، استقلال تجاری خویش را حفظ کنند.

هرچند طرفین مالک قسمتی از سهام هستند ولیکن رابطه صاحبان سهام بر پایه ی همکاری متقابل بوده و شبیه صاحبان سهام موسسه تعاونی می باشد.در قرن 19 و 20 طبق آرا برخی از دادگاه های ایالات متحده امریکا، موسسات امریکایی اجازه وارد شدن به شرکت دیگر را نداشتند، ولیکن بعدها همگی اعلام کردند که امکان انجام مشترک پروژه تجاری موسسات آمریکایی با موسسات دیگر وجود دارد.

شکل حقوقی شرکت مشترک تجاری به شکل یکی از موسسات موجود در ایالات متحده آمریکا است. ولیکن معمولا سه گونه از شرکت های مذبور( شرکت های سهامی، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیر سهامی ) جهت تشکیل شرکت مشارکت بین المللی استفاده می شوند.

قابل ذکر است که هر کدام از شرکت های مذکور تابع قوانین ایالت مربوط به خود هستند و قوانین فدرال در موارد استثنایی بر آنها اعمال می گردد. این قالب حقوقی، مشکلاتی از لحاظ بررسی قوانین و مقررات موسسات را در زمان تنظیم قرارداد بوجود می آورد. چرا که رجوع نمودن به حقوق 50 ایالت آمریکا با مجموعه قوانین مربوط ضروری است.

هر یک از شعب شرکت مادر بصورت جداگانه مسئولیت پرداخت مالیات متعلق به خویش و متقبل ضرر وارد شده می باشند. بنابراین شرکت مادر مسئول پاسخگویی نمی باشد، چراکه شرکت اخیر به پرداخت مالیات خود بصورت مستقل اقدام می کند. در صورتی که نمایندگی به علت ضررهای وارد شده ورشکست گردد دارایی آن میان شرکت مادر و طلبکاران تقسیم شده و مالیات هم به همان طریق پرداخت می گردد.

کنترل تجارت خارجی و مشارکت بازرگانی

جهت فعالیت در شرکت آمریکایی می بایست با فرد یا شرکت خارجی مشارکت داشت. سرمایه گذاری مستقیم در ایالات متحده آمریکا بوسیله بازرگانان خارجی در سال 1970 حدود 13 میلیارد دلار بوده و در سال 1988 به 329 میلیارد دلار رسیده است. در مقابل سرمایه گذاری مستقیم ایالات متحده در خارج از کشور 327 میلیارد دلار در سال اخیر برآورد شده است که از طریق خریداری سهام موسسات انجام گرفته و با هدف کنترل حجم سرمایه گذاری محدودیت هایی نسبت به مالکیت تجار خارجی در ایالات متحده آمریکا به صورت زیر پیش بینی گردیده است:

  • فروش اجناس، محصولات و خدمات به ارتش که جز مسائل امنیت ملی است.
  • واگذاری خریدهای دولتی در مناقصه به پیشنهاد دهندگان آمریکایی. مگر آنکه مبلغ پیشنهاد شده از سوی تاجر بیگانه حداقل 50 درصد کمتر از مبلغ پیشنهاد شده از سوی شرکت آمریکایی باشد. در زمینه اخیر وسایل دفاعی،در صورت عدم داشتن شریک آمریکایی ورود به بازار آمریکا امکان پذیر نمی باشد.
  • خطوط هوایی ایالات متحده آمریکا طبق قانون هواپیمایی کشوری فدرال، تصویب شده در 1958 بایستی متعلق به اتباع آن باشد.
  • تجارت محصولات گوناگون و رقابت پذیر مطابق قانون ” اگزن فلوریو ” قسمت اصلاحی 5021 تصویب شده در 1988. دولت اجازه دارد که ادغام شرکت ها و خرید سهام خارجیان را در آمریکا کنترل کند. چنانچه خطری امنیت ملی تهدید کند، رئیس جمهور آمریکا می تواند برای تعلیق یا منع هر گونه ادغام و یا اکتساب سهام مزبور برای صدور دستورات لازم اقدام نمایید.

قوانین ضد تراستAnti.Trust

در ایالات متحده آمریکا قوانین ضد تراست در مورد رقابت ناسالم یا ایجاد انحصار در مواردی می باشد که موسسات با هم ادغام شده یا شرکتی با استفاده از شیوه های متقلبانه قیمت های خود را خلاف واقع ارائه دهند و یا کلاً اعمالی دارای آثار ضد رقابتی داشته باشد. در این حال قوانین ضد تراست نقض شده به حساب می آید و فرد ضرر دیده می تواند علاوه بر درخواست صدور دستور موقت، زیان های وارد شده را هم تقاضا نمایند و نیز نقص قوانین ضد تراست از نظر جنبه جزایی قابل پیگیرد است.

ایالات متحده دولت ها با توجه به سیاست های اقتصادی خود سعی بر معاف نمودن معاملات کوچک تر با شرکای کمتر از قوانین ضد تراست کردند. مثلاً در زمان ریاست جمهوری ریگان اجرای ضوابط ضد تراست فدرال در محدوده ادغام موسسات و کنترل شرکت بوسیله شرکت دیگر به نصف کاهش پیدا کرد. همینطور مقررات ضد تراست راجع به مشارکت های تجاری در بازار آمریکا از طریق وزارت دادگستری آن کشور مشخص می شود به شکلی که مشارکت نمایندگی با شرکت دیگر منتهی به رقابت با شرکت مادر نباشد.

حل اختلاف

در آمریکا، اعتقاد حقوقدانان بر این است که در زمان تنظیم تعهدنامه می بایست شیوه های حل اختلاف را مشخص شود. ولی این امر برای طرفین که کار تجارتی خود را با اعتماد و صمیمیت شروع می کنند بدبینی بوجود می آورد. این امر همانند ازدواج دختر و پسری می باشد که قصد دارند در ابتدای زندگی زناشویی به بحث در مورد نکات دقیق طلاق با یکدیگر بپردازند. جهت حل این مسئله تنها حقوق دانان ماهر می توانند با توضیح ضرورت های حقوقی ( که میتواند تلخ و ناراحت کننده هم باشد ) شرکا را با حذف ناراحتی های روحی با راه حل های منطقی حل اختلاف آشنا نمایند.

جلوگیری از اختلاف احتمالی این امکان وجود دارد که توافق های تبعی میان شرکا راجع به مسائل مدیریت، خدمات اداری، کارهای ساختمانی، تجهیزات، مواد خام، برگه اختراع، برند، حق تالیف و دانش فنی بصورت جداگانه تهیه کرد. امروزه اعتقاد بر این است که حل اختلافات با روش های قابل انعطاف مانند سازش، میانجی گری یا داوری به جای مراجعه به دادگاه انجام گیرد.

ثبت شرکت در آمریکا

بسته به نوع فعالیت تجاری که در این حیطه در آمریکا دارید نوع اختیارات و مالیات پرداختی شما متغیر خواهد بود.

ثبت شرکت در امریکا در چهار قالب و مفهوم قابل انجام می باشد که موسسه حقوقی کریمخان به بیان آن ها میپردازد:

1- ثبت شرکت در آمریکا به صورت شرکت با مسئولیت محدود

یک شرکت با مسئولیت محدود در آمریکا یک شرکتی مختلط با ماهیت تجاری می باشد. این شرکت به افراد اجازه می دهد که تجارت بپردازند بدون اینکه سرمایه آنها تهدید شود. این امر بوسیله محدود کردن مسئولیت ها و تعاریف اساسنامه شرکت انجام پذیر می باشد.
شرکت با مسئولیت محدود بهترین انتخاب است در حوزه تجارت بین الملل از منظر سطح پرداخت مالیات و اختیارات تجارت برای درخواست کنندگانی می باشد که مقیم آمریکا نیستند و قصد ادامه فعالیت در آمریکا را دارند.

قابل ذکر است که با ثبت این نوع شرکت از دادن مالیات معاف می شوید.

مهم ترین مزیتهای ثبت شرکت در امریکا از نوع مسئولیت محدود

  • افتتاح شرکت های LCC ( با مسئولیت محدود) برای اشخاصی که مقیم آمریکا نیستند راحت تر، سریع تر و دارای کاغذ بازی کمتری می باشد.
  • در بعضی از ایالات به سرمایه اولیه نیز نیازی نیست و هیچ مالیات بر درآمدی به آن تعلق نخواهد گرفت.

2-شرکت انحصاری

در یک شرکت انحصاری، یک فرد بدون همکاری و تفاهم با فرد و یا شرکت دیگری بصورت فردی و انحصاری به تجارت می پردازد. مالیات، بدهی و دیگر مسئولیت ها در این نوع شرکت بر عهده صاحب شرکت است.

3-شرکت مشارکتی

این نوع شرکت در دو نوع عمومی و محدود قابلیت به ثبت رسیدن دارد. شرکت مشارکتی در صورت وجود حداقل 2 نفر و یا بیشتر تاسیس می گردد. حتی تفاهم و توافق شفاهی میان طرفین کافیست،گرچه یک توافق نامه کتبی توصیه می گردد.هر شریک به اندازه سود سهم خود پرداخت مالیات خود را بر عهده دارد.

4-شرکت مشارکت محدود

این قالب نیز بسیار شبیه به شرکت مشارکت عمومی است. با این حال شرکا در این قالب مسئول بدهی های شرکت نخواهند بود. فقط در صورت احتمال وجود خطر برای سرمایه متعهد به حفظ و اقدامات لازم خواهند بود. اگر شرکا در بحث مدیریت وارد گردند مصونیت تعهدات را از دست خواهند داد . پرداخت مالیات طبق درآمد شرکت است. حداکثر تعداد اعضای این شرکت 35 نفر می باشد.

5-شرکت سهامی

در شرکت سهامی، مسئولیت پرداخت مالیات برعهده شرکت است. شرکت از سود حاصل از فروش، پرداخت مالیات را انجام می دهد. کنترل شرکت سهامی با هیات رئیسه است.

تعداد سهامداران در این نوع شرکت حداکثر 75 نفر است.
صاحبان نباید، شرکت سهامی، شرکت مشارکتی، موسسه خیریه و موسساتی از این دست باشند.
تنها برای اشخاص ساکن در آمریکا ثبت شرکت سهامی مجاز می باشد.

هزینه و زمان ثبت شرکت در هر یک از ایالات متحده آمریکا

در آمریکا هر ایالت قوانین خاص خود را دارد و هزینه های ایالتی در هر 50 ایالت آمریکا متغیر می باشد هزینه های ثبت نیز متغیر می باشد.
زمان ثبت شرکت شما هم بسته به ایالتی که انتخاب می کنید از دو هفته تا دو ماه متغییر است.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در امریکا

با توجه به ایالتی که انتخاب می کنید تنها قسمت اول و یا هر دو گزینه ممکن است شامل شما شود:

  • اسکن پاسپورت تمامی سهامداران
  • ارائه ترجمه رسمی از یک قبض رسمی برای تایید آدرس

اصول ثبت شرکت در آمریکا (ایالت کالیفرنیا)

  1. میزان سرمایه حداقل 1 دلار است.
  2. حداقل یک مدیر نیاز می باشد.
  3. داشتن اقامت برای مدیران ضروری نیست.
  4. لزومی ندارد اسامی هیئت مدیره در اساسنامه لیست شود.
  5. نام گذاری شرکت

اصول ثبت شرکت در آمریکا (ایالت دلاویر)

  • حداقل سرمایه مشارکتی 1 دلار است.
  • افزایش در سهام ممکن است باعث افزایش در هزینه نگهداری اولیه گردد.
  • حداقل یک سرپرست نیاز می باشد.
  • ارائه کد هویتی کارفرما برای پرداخت مالیات های محلی .
  • نام شرکت نباید شبیه به نام شرکتی دیگر باشد.
  • هزینه نگهداری سالیانه 289 دلار می باشد و سررسید اول ژانویه است.

اصول ثبت شرکت در آمریکا ( ایالت نوادا)

  • حداقل سرمایه مشارکتی 1 دلار است.
  • افزایش در سهام ممکن است باعث افزایش در هزینه نگهداری اولیه گردد.
  • وجود حداقل یک سرپرست .
  • اقامت در آمریکا برای مدیران الزامی نیست.
  • اسم شرکت الزاما ، شامل کلمات شرکت، ثبت یا یک مخفف باشد.
  • نام شرکت شبیه نام شرکت دیگری نباشد.
  • هزینه نگهداری سالیانه 650 دلار و سررسید آن اول ژانویه است.
  • صورت حساب اولیه 165 دلاری می بایست طی 60 روز از تشکیل پرونده اولیه تسویه گردد.
  • برای پرداخت مالیات های محلی کد هویتی کارفرما ضروری است.

آمریکا که یکی از بزرگ ترین سیستم های اقتصادی جهان را دارا می باشد و از مناسب ترین گزینه ها جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت می باشد. موسسه حقوقی کریم خان با مشاوره دقیق و راهبردی خود همراه و پاسخگوی تمامی سوالات شما در خصوص ثبت شرکت در آمریکا می باشد. شماره تماس 87146

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *