ثبت شرکت در قشم


جزیره قشم در استان هرمزگان و در تنگه هرمز واقع شده است که موقعیت جغرافیایی استثنایی دارد.جزیره قشم میان خلیج فارسpersian Golf و اقیانوس هند Indian ocean واقع شده است و خط کشتیرانی ساحلی به ایران،عراق،کویت،عربستان سعودی،امارات متحده عربی و عمان دارد و خط هوایی از فضای جنوب جزیره قشم می گذرد.از طرفی جزیره قشم دروازه خروجی نفت خلیج فارس نیز می باشد که نفت جهان از آن می گذرد و نسبت به جزایر دیگر خلیج فارس امتیازات بیشتری داراست.

 

لازم به ذکر است که جزیره قشم در اجرای قانون منطقه آزاد می توانند به لحاظ اقتصادی برای کل جمعیت ایران و کشورهای مهم باشد.زیرا با جذب سرمایه های خارجی و سرمایه گذاری مشترک با قراردادهایی از قبیلjoin-venture و استفاده از نیروی کار انسانی ارزان می توان امکانات تامین نیازهای مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی و ساخت قطعات و تجهیزات و صنایع دستی را به وجود آورد.

همچنین با استفاده از مدیریت شایسته،تمام کردن کالا با قیمت ارزان و قابل رقابت در برابرکالای مشابه،تبدیل مواد خام به کالاهای واسطه و محصولات نهایی،می توان درآمد ارزی قابل توجهی برای کشور به وجود آورد احداث پل میان جزیره قشم و ساحل استان هرمزگان و ایجاد چند اسکله بزرگ جهت پهلوگیری کشتی های با تناژ بالا،طرح جالبی می باشد که مزایای آن ایجاد مسیری برای لوله آب،گاز،کابل برق،ریل راه آهن و جاده ترابری است.ضمناً این مسیر جهت ترانزیت کالا از خلیج فارس به آسیای میانه و کشورهای مستقل مشترک المنافع می تواند درآمد اقتصادی قابل توجهی برای کشورمان بوجود آورده و اشتغال زایی کند.

موسسه حقوقی ثبت کریم خان در این مطلب در خصوص چگونگی ورود و خروج سرمایه برای شما توضیح می دهد.

چگونگی ورود و خروج سرمایه

براساس ماده 20 ق.ا.م آ ورود و خروج سرمایه و سود حاصل از فعالیت های اقتصادی در منطقه قشم به صورت آزادانه می تواند صورت گیرد.تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات چه ایرانی و یا خارجی و سازمان های بین المللی مجازند با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم،به شکل مستقل و یا با مشارکت یکدیگر در آن منطقه نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند.

طبق قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی آئین نامه اجرایی آن تصویب شده در سال 1381 سرمایه تبعه خارجی در ایران توسط دولت ایران تضمین شده و دولت میبایست در موردی که براساس قانون خاص،از سرمایه تبعه خارجی سلب مالکیت نموده یا آن را ملی و یا تصرف کند ،خسارت وارد شده را جبران نماید و سرمایه گذار خارجی مجاز است طی 1 سال از تاریخ سلب مالکیت یا تصرف و یا ملی شدن،تقاضای جبران ضرر و زیان وارد به خود را به هیات سرمایه گذاری خارجی مستقر در وزارت اقتصادی و دارایی ارائه دهد.

این قانون در خصوص تاجر ایرانی که سرمایه کسب شده خود را از خارج به ایران وارد کرده هم به قوت خود باقیست.خروج سرمایه و سود حاصل از آن براساس قانون ذکر شده از منطقه آزاد،به لحاظ قانونی بلامانع است.حقوق مالکیت فکری از جمله علایم،اختراعات،طرح های صنعتی و نام تجارتی که به نام سرمایه گذار خارجی در ایران ثبت شده است تضمین می شود و اختلافات قراردادی بین سرمایه گذار خارجی و ایرانی طبق قرار داد برطرف می شود.زمین در منطقه آزاد قشم به سرمایه گذار خارجی به صورت اجاره واگذار می گردد.اما سرمایه گذار ایرانی قادر است علاوه بر خرید زمین یا اجاره آن و تعیین نوع فعالیت مجوز هم بگیرد.

ثبت مالکیت فکری

ثبت شرکت موسسه،علائم،اختراعات یا طرح های صنعتی در منطقه آزاد قشم مجاز است و مالکیت حقوق حاصل از آن ها و یا امتیازات در خصوص قراردادهایی از جمله دانش فنی،فن آوری و … توسط دولت به طور کامل تضمین می گردد.

معافیت مالیاتی

تاجر خارجی از جمله شخص حقیقی یا حقوقی و ایرانی که با ارز خارجی در منطقه قشم فعالیت های اقتصادی می کند از تاریخ بهره برداری به مدت 15 سال از پرداخت مالیات بر درآمد معاف است.

اگر می خواهید در خصوص تاسیس بانک ایرانی و شعبه بانک خارجی در منطقه آزاد قشم اطلاعاتی را بدست آورید در ادامه با ثبت کریم خان همراه باشید.

تاسیس بانک ایرانی و شعبه بانک خارجی در منطقه آزاد قشم

متقاضی می تواند درخواست خود را در خصوص تاسیس بانک ایرانی یا شعبه بانک خارجی به سازمان آزاد قشم مبدل سازد که بعد از تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به تصویب رسیدن توسط شورای عالی مناطق آزاد مجوز لازم صادر می گردد.همچنین اشخاصی که قصد دارند اقدام به تاسیس صرافی در قشم نمایند میبایست پیش از هر چیز نسبت به کسب مجوز از منطقه آزاد مبادرت نمایند.لازم به ذکر است که در مناطق آزاد ایران ارز با منشاء خارجی و ارز با منشاء داخلی به یک صورت انجام می شود.بانک می تواند در منطقه بدون استفاده از ارز دولتی اعتبار اسنادی بگشاید مابقی عملیات بانکی از جمله پایاپای برای انجام مبادلات بانکی براساس دستورالعمل های مربوط انجام می گیرد.

عوارض گمرکی و مقررات صدور برگ سبز

تولید کننده در منطقه آزاد میبایست براساس درصد ارزش افزوده کالای ساخته شده در منطقه را با پرداخت عوارض گمرکی جزو واردات به کشور به حساب آمده و باقی محصولات تولید شده را تحت عنوان صادرات به خارج از کشور بفرستد.هر مسافر یک بار در سال می تواند از کالاهای همراه خود از جمله وسایل مسافرت و اشیاء شخصی از پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی به میزان ارز معین شده به شرط غیر تجاری بودن از خارج به داخل کشور منتقل کند همچنین می تواند با دریافت برگ سبز کالا تا اندازه ارز مجاز،همراه داشته باشد.

ورود کالا به منطقه آزاد از حقوق گمرکی و عوارض -5/1% شهرداری-5/1% مالیات-با رعایت این آیین نامه معاف است.ورود مسافر یا گردشگر از کشور خارجی هم به منطقه آزاد،معاف از حقوق گمرکی و عوارض می باشد.در منطقه آزاد فرد می تواند تولید نماید و محصول آن را صادر کند.در این صورت از حقوق گمرکی و عوارض معاف است.در صورتی که درصدی از امکانات داخل استفاده کرده باشد در زمان ورود کالا به داخل کشور به همان اندازه معافیت از حقوق گمرکی تعلق می گیرد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در قشم

  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی شرکا و مدیران شرکت
  • دو نسخه اساسنامه
  • دو نسخه شرکتنامه
  • دو نسخه تقاضانامه
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس
  • ارائه تاییدیه پرداخت حق الثبت
  • دریافت مجوز فعالیت اقتصادی

مدارک لازم برای ثبت شرکت با سهامی خاص در قشم

  • کپی شناسنامه و کارت ملی سهامداران
  • دو نسخه اساسنامه
  • دو نسخه اظهارنامه
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس
  • دو نسخه صورتجلسه اولین جلسه هیئت مدیره
  • گواهی بانکی دال بر تادیه پرداخت حداقل 35% سرمایه به یکی از بانک های منطقه به نام شرکت در شرف تاسیس

نکته:در صورتی که کلیه و یا بخشی از سرمایه شرکت آورده غیر نقدی باشد ارائه ارزیابی قیمت آورده غیر نقدی کارشناس رسمی اجباری می باشد.

  • ارائه تاییدیه پرداخت هزینه حق الثبت
  • دریافت مجوز فعالیت اقتصادی

پروسه ثبت شرکت در قشم

  • دریافت مجوز ثبت شرکت از طریق معاونت اقتصادی سازمان
  • تکمیل مدارک فوق و پرداخت حق الثبت
  • تکمیل اطلاعات خواسته شده و تعیین نام

ثبت کریم خان،برای ارائه ی هر گونه خدمات ثبتی در جهت یاری رساندن به متقاضیان گرامی آمادگی کامل دارد.شما را تا رسیدن به اهدافتان همراهی می کنیم.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *