ثبت بین المللی علامت تجاری

ثبت بین المللی علامت تجاری


نحوه ی ثبت بین المللی علامت تجاری

در سال 1382/5/28 کشور ایران به معاهده مادرید در خصوص ثبت بین المللی علامت تجاری و پروتکل مربوط به آن پیوسته است.در نتیجه هر علامت تجاری به ثبت رسیده در ایران می تواند در سیستم مادرید نیز به ثبت برسد.تعداد کشورهایی که در سیستم مادرید عضو می باشند، هم اکنون 74 کشور است.با این مقاله در ثبت شرکت کریم خان همراه باشید تا در مورد ثبت بین المللی علامت تجاری توضیحات بیشتری را بیان نماید.

 

ثبت بین المللی علامت تجاری

از جمله مزیت های ثبت بین المللی علائم،گسترش صادرات کشور و دسترسی به بازارهای جهانی می باشد.پیوستن به سیستم مادرید شرط توفیق را در تجارت ضمانت نموده و از جعل و تقلید از علائم محصولات بازرگانان ایرانی در خارج پیشگیری می کند.امروزه درخواست کنندگان ثبت بین المللی علائم تجاری قادرند به مرجع و اداره مالکیت صنعتی تهران رجوع نموده و با تکمیل فرم های ثبت بین المللی علامت ،جهت ثبت علامت تجاری خویش اقدام کنند.

تعداد علامت هایی که قابلیت ثبت در سطح دنیا را دارا می باشند تقریباَ بی اندازه است و طبق قوانین تصویب شده در کشورها علامت تجاری امکان دارد از یک یا چند کلمه،حرف یا عدد و یا ترکیبی از آنان تشکیل گردند.به علاوه علامت تجاری ممکن است از شکل،نماد،اشکال سه بعدی،نمادهای صوتی نظیر اصوات موسیقی،رایحه و یا رنگ دارای خصوصیات مجزا کننده ایجاد گردد.به منظور تقاضای ثبت بین المللی علامت،در گام نخست می بایست علامت مذبور در کشور مبدا ثبت گردد و سپس توسط اداره مالکیت صنعتی درخواست ثبت بین المللی علامت تجاری را کرد . جهت ثبت علامت،باید فرم اظهارنامه علامت تجاری را تکمیل کرده و مدارک لازم جهت ثبت را فراهم آورید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت بین المللی علامت تجاری

  • تقدیم تقاضانامه برای ثبت بین المللی علامت به مرجع ثبت علائم تجاری با ذکر نام های کشورهای مورد نظر
  • تقدیم معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت به همراه امضای مدیران و صاحبان حق امضا و با مهر شرکت برای اشخاص حقوقی
  • تقدیم رونوشت شناسنامه و کارت ملی برای اشخاص حقیقی
  • تقدیم رونوشت شناسنامه و کارت ملی مدیران و صاحبان حق امضای شرکت و روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی
  • تقدیم اصل گواهی ثبت علامت تجاری در ایران و یا تقدیم رونوشت برابر اصل گواهی ثبت علائم تجاری
  • کامل نمودن فرم مخصوص لاتین
  • تقدیم برگ احتساب هزینه ها
  • فیش مربوط به تادیه هزینه رسیدگی اظهارنامه ثبت بین المللی
  • تقدیم وکالتنامه چنانچه کارها توسط وکیل انجام گردد.

هزینه های ثبت علامت مطابق معاهده به شرح ذیل است:

  1. هزینه ثبت اساسی برای پوشش دادن مخارج دفتر بین الملل مربوط به ثبت بین المللی علامت
  2. هزینه ثبت تکمیلی که جهت انتخاب کشورهای مورد نظر به منظور کسب حمایت است و هزینه آن برای کلیه ی کشورها یکسان می باشد.
  3. هزینه ثبت پیوست شده ،هنگامی که لیست محصولات مورد تقاضا برای پشتیبانی بیشتر از سه طبقه بندی از طبقه بندی بین المللی نیست
  4. طبق توافق نامه اداره هر کدام از کشورهای مشخص شده ،طی یک سال می توانند اخطار عدم پذیرش حمایت به موجب مقررات داخلی خود به همراه ادله مکفی به دفتر بین الملل را اعلام نماید.اگر اخطار در محدوده زمانی مذکور دریافت نشود،پشتیبانی از علامت در آن کشور از همان تاریخ ثبت بین المللی صورت می گیرد.اخطار عدم پذیرش حمایت می تواند حاوی کلیه یا تعدادی از محصولات مورد درخواست باشد.

ثبت بین المللی علامت تجاری باید هر ده سال یک بار با تادیه تعرفه های مقرر تمدید گردد.

چنانچه می خواهید علامت تجاری خویش را به صورت بین المللی به ثبت رسانید، مجموعه ی تخصصی ثبت کریم خان با همکاران کارآزموده ی خود در کلیه ی خدمات ثبتی ،همراه شما خواهد بود.به منظور برقرای ارتباط با مشاوران ما با شماره 87146 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *