ثبت برند آب معدنی

ثبت برند آب معدنی


نکاتی در باره ثبت برند آب معدنی

آب معدنی آبی است که به شکل طبیعی یا مصنوعی دارایی مواد معدنی شده است.اکثرا این آب ها در طی فرآیندی طبیعی کربناته یا گاز دار می باشند در حالی که چنان مورد نیاز نیست . از سوی دیگر,آب های معدنی اغلب از سرچشمه آبی بدست می آیند که مملوء از برخی از مواد معدنی می باشند که تاثیرات بسیار خوبی بر سلامت و دارد.در حال حاضر شرکت های متعددی در حوزه ی تولید آب معدنی مبادرات نموده اند که به علت منافع مدنی و سلامت افراد جامعه این علائم باید به ثبت برسند.

ثبت برند آب معدنی

در همین خصوص،ماده 5 تصویبنامه در تاریخ3 اردیبهشت 1328 ، ثبت آن ها طبق شرایط زیر الزامی شده است:

  1. داروهای اختصاصی ( سپسیالتیه ) مورد استفاده طبی یا جهت مداوا کردن که با دستور پزشک یا بدون آن استفاده میشود.
  2.  انواع کنسرو و مواد غذایی ، آردهای مخصوص، چای های مختلف ، شکلات ، آب نبات، پنیر، شیر، مربا، ترشی، کره و روغن های گوناگون و سایر… که جز مواد غذایی هستند که در پوشش و یا ظرف ها و به نام خاصی تعیین شده اند.
  3.  انواع آب های معدنی یا گازدار، شربت آب های میوه … که نام و ظرف معینی به دسترس فروشنده ها برای فروش قرار می دهند.
  4.  وسایل آرایش و مواردی که جهت استفاده به صورت مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود از جمله صابون ، خمیر ، پودر ، محلول عطریات ، ادکلن و پماد

کلیه کالا های دارویی و طبی و مواد غذایی نام برده در آیین نامه فوق، از جمله مواردی که در کشور خودمان و یا در خارج کشور تولید و وارد ایران شود و در فروشگاه های بزرگ یا بازارها با نام ها از قبل تعیین شده که بر روی آن ها درج شده جهت فروش عرضه میشود که می بایست علامت صنعتی یا تجارتی داشته و ثبت شده باشند که بر روی برچسب موارد زیر آورده شود:

  1.  نام تجارتی و آدرس تولید کننده محصول با ذکر کشور مبدا
  2. شماره ثبت علامت در ایران

به موجب ماده ی 2 این آیین نامه، نشان ها و اطلاعات بالا باید پیش از در دسترس گذاشتن جنس جهت فروش درج آن روی اجناسی که از خارج وارد شده ضروری است.برچسب تنطیم شده در ماده ی 1 می بایست به شکلی ضمیمه شود که به راحتی آن را از روی پوشش یا ظرفی که در آن جنس به دسترس فروش گذاشته می شود جدا کرد و به صورتی مقرر گردد که اسم کشور تولید کننده واسم و نشانی مبدا علامت و شماره ثبت و از هنگامی که وزارت بهداری اعلام کند شماره و تاریخ امکان فروش در ایران به سهولت قابل خواندن باشد.کلیه این اطلاعات که بر روی برچسب ضمیمه شده به اجناس خارجه احتمال دارد به زبان خارجی به غیر فارسی باشد استفاده از زبان فارسی هم اختیاری است.

ویژگی های علائم تجاری

علائم تجاری می بایست خصوصایت زیر را داشته باشد:

  1.  باعث انحراف مصرف کنندگان نشود.
  2.  می بایست تمایز داشته ونوآوری داشته باشد.

براساس ماده 9 قانون ثبت علائم و اختراعات:”به موجب شرایط زیر متصدی شعبه نام برده در ماده 6 درخواست ثبت را قبول نخواهند کرد:

  1. زمانی که علامت ضد قوانین درج شده در قانون است.
  2.  هنگامی که علامت سابقه ثبت داشته باشد و یا مشابه علامت دیگری که ثبت شده است باشد و در حدی باشد که مشتریان عادی یعنی افرادی که اطلاعات خاصی ندارند گمراه کننده باشد”

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند آب معدنی

شخص حقیقی:

  1.  کپی شناسنامه فرد در خواست کننده
  2.  کپی کارت ملی فرد در خواست کننده
  3.  کپی کارت بازرگانی(زمانی که به لاتین باشد)
  4.  کپی مجوز فعالیت(مجوز تشکیل،پروانه ی بهره برداری،پروانه ی ساخت،مجوز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر نوع تصدیق فعالیت صدور از سازمان ها نظارتی و حاکمیتی دولتی)
  5.  نمونه علامت تجاری در کادر 10 در 10

شخص حقوقی:

  1. کپی شناسنامه مدیر عامل شرکت
  2.  کپی کارت ملی مدیر عامل شرکت
  3.  کپی روزنامه ی تشکیل و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت بیشتر از 2 سال نباید گذشته باشد)
  4.  کپی مجوز فعالیت(مجوز تشکیل ، پروانه ی بهره برداری ، پروانه ی ساخت ، مجوز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر نوع تصدیق فعالیت صدوره از سازمان ها نظارتی و حاکمیتی دولتی)
  5.  کپی کارت بازرگانی(زمانی که به لاتین باشد)
  6.  یک نمونه از علامت مورد تقاضا(در کادر 10 در 10)

نکته: هنگامی که در تصویر علامت یا اسم مد نظر شما برای ثبت کلمه یا حروف لاتین بهره ی برده نشده باشد ،عرضه ی کارت بازرگانی اجباری نخواهد بود.

ارائه خدمات حرفه ای درثبت برند آب معدنی در دپارتمان تخصصی ثبت کریم خان جهت متقاضیان محترم آماده همراهی است.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *