تنظیم شرکتنامه و نشر آگهی آن در شرکت با مسئولیت محدود

تنظیم شرکتنامه و نشر آگهی آن در شرکت با مسئولیت محدود


شرکت با مسئولیت محدود

تشکیل شرکت با مسئولیت محدود نیازمند یک سری شرایط ماهوی و شکلی می باشد، که ثبت شرکت کریم خان طی این مقاله قصد دارد ضمن اشاره به این شرایط به لزوم تنظیم شرکتنامه و نشر آگهی آن در شرکت با مسئولیت محدود نیز بیاناتی را عرضه نماید.

 

تنظیم شرکتنامه و نشر آگهی آن در شرکت با مسئولیت محدود

شرایط ماهوی تشکیل شرکت با مسئولیت محدود

  1. قصد، رضایت و اهلیت شرکا
  2. تعیین موضوع شرکت و میزان سرمایه
  3. انتخاب نام شرکت و مدت آن
  4. تهیه و تنظیم شرکتنامه و نشر آگهی آن

تنظیم شرکتنامه برای شرکت با مسئولیت محدود

در قانون تجارت ایران، نص در رابطه با لزوم تنظیم شرکتنامه مطلبی بیان نشده است اما با توجه به ماده 97 قانون تجارت، اینگونه به نظر می رسد که موسسین شرکت به ناچار می بایست در میان خود شرکتنامه ای تهیه و تنظیم نموده و آن را امضاء نمایند. ثبت شرکت کریمخان در ادامه درباره ی تنظیم اساسنامه برای شرکت با مسئولیت محدود نکاتی را بیان نموده است.

تنظیم اساسنامه برای شرکت با مسئولیت محدود

علاوه بر تنظیم شرکتنامه برای شرکت با مسئولیت محدود ، تنظیم اساسنامه نیز امری ضروری می باشد، به این علت که شرکای شرکت می توانند اراده ی خود را از نظر قلمرو و اختیارات و تصمیم گیری و یا حق رای و بالاخره آنچه که مابین آن هاست در اساسنامه منعکس کنند. مطابق با بند 2 ماده 47 قانون ثبت اسناد و املاک با اصلاحات بعدی آن، صلحنامه و هبه نامه و شرکتنامه می بایست بر اساس سند رسمی تهیه و تنظیم گردد. از جهت دیگر مطابق با ماده 1 نظامنامه قانون تجارت، شرکت های تجاری می بایست مطابق با شرکتنامه ی رسمی تشکیل گردند.

بر اساس ماده 197 قانون تجارت طی ماه اول تشکیل هر شرکت تجاری، خلاصه ی شرکتنامه و تمام منضمات آن، بر اساس نظامنامه ی وزارت عدلیه اعلان می گردد و همچنین بر اساس ماده 196 قانون تجارت، اسناد و مدارکی که برای ثبت شرکت تجاری لازم می باشد در نظامنامه ی وزارت عدلیه معین و مشخص می گردد.

نظامنامه ی مندرج در موارد فوق می بایست در تهران در اداره ی ثبت شرکت ها و در شهرستان ها و خارج از تهران در اداره ی ثبت اسناد مرکز اصلی شرکت ثبت گردد. بر اساس ماده 3 نظامنامه، ارائه ی تقاضانامه در دو نسخه ضروری می باشد و افزون بر آن در شرکت های با مسئولیت محدود می بایست یک نسخه ی مصدق از اساسنامه ی شرکت ( در صورت وجود )، یک نسخه ی مصدق از شرکتنامه ی شرکت، اسامی هر شریک یا شرکایی که جهت اداره ی شرکت مشخص شده اند و در انتها نوشته ای مبنی بر پرداخت کلیه ی سرمایه ی نقدی و سرمایه ی غیرنقدی و مشخص نمودن قیمت حصه های غیر نقدی که به امضاء مدیر شرکت رسیده باشد، ارائه گردد.

پس از ثبت شرکت تجاری، متصدی ثبت می بایست با نسخه ی دوم، تقاضانامه را با ذکر تاریخ و نمره ی ثبت، امضا نموده و آن را به مهر اداره ممهور نماید و سپس به متقاضی بدهد. لازم به ذکر است که این سند، سند ثبت شرکت به شمار می رود، از این رو طی اولین ماه ثبت هر شرکت تجاری، خلاصه ی شرکتنامه و کلیه ی منضمات آن، به وسیله ی اداره ی ثبت محل در روزنامه ی رسمی و یکی از روزنامه های کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به خرج خود شرکت منتشر می شود.

با تسهیلات و خدماتی که موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان ارائه می دهد قادر خواهید بود،شرکت مورد نظر خود را نظیر شرکت با مسئولیت محدود ،آسان و سریع به ثبت رسانید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *