انواع موسسات غیر تجاری

انواع موسسات غیر تجاری


نکاتی در مورد انواع موسسات غیر تجاری

ثبت کریم خان در این مقاله در خصوص انواع موسسات غیر تجاری توضیح می دهد.علاوه بر شرکت هایی که در کار تجارت مشغول به کار می باشند قانون گذار نهاد حقوقی ویژه ایی را که شامل هویت حقوقی می باشد، برای انجام اموری که جنبه غیرتجاری دارد از قبیل کارهای ادبی یا علمی یا امور خیریه پیش بینی نموده است که به آن موسسه اعلام می شود. تشکیلات و موسسه های غیر تجاری، تمامی تشکیلات و موسسه هایی می باشند که به منظور مقاصد غیرتجاری تشکیل می شود اعم از آنکه موسسه ها و تشکیل دهندگان قصد انتفاع دارند یا ندارند. این موسسه ها ، فقط در زمینه امور خدماتی مشغول هستند و همان طور که گفته شد ، جنبه تجاری ندارند.

انواع موسسات غیر تجاری

 

• موسسه های غیرتجاری به دو بخش تقسیم می شوند:

الف) موسسه های که قصد آن ها جلب منفت ها و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد. چنین موسسه هایی در اصطلاح موسسه های غیر انتفاعی اعلام می شوند. موسسه های خیریه و انجمن های اسلامی و تخصصی و احزاب و صندوق های قرض الحسنه و گروه های سیاسی را می توان جزموسسه های غیر انتفاعی به شمار آورد .

ب) موسسه هایی که قصد آن ها جلب منافع مادی و تقسیم منافع ذکرشده بین افراد خود یا بقیه باشد مانند کانون های فنی و حقوقی و موسساتی که هدفشان دادن خدمات شهری از جمله فضای سبز و نظافت می باشد.

کمترین تعداد شریک ها در موسسه های فوق نباید از دو نفر کم تر باشد واعلام سرمایه به هر مقدار مقدور می باشد . موسسه های غیر تجاری مانند موسسه های تجاری می بایست در تهران در اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان ها در اداره ثبت شرکت های اداره ثبت به مرکز اصلی موسسه ثبت شوند و جهت ثبت آن تمامی فعالیت های ایجاد شرکت ها به همراه رعایت مواد آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسه های غیر تجاری که در سال 1337 تصویب شده است ، لازم می باشد.
موسسه حقوقی کریم خان درحیطه ی ثبت اقسام شرکت و موسسه ، به دو صورت خدمات ارائه می دهد :

  1. با مشاوره دادن تخصصی کارشناسان حرفه ایی ، می تواند راهنمای شما باشد.
  2. تمامی روش ها را می تواند به وکالت انجام دهد تا با خیالی راحت تمامی امور ثبتی شما در سریع ترین زمان انجام می شود.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *