مراحل درخواست پلمپ دفاتر تجاری در پورتال اداره ثبت شرکت ها


ثبت کریم خان در این مقاله مراحل درخواست پلمپ دفاتر تجاری در پورتال اداره ثبت شرکت ها را به شما ارائه می دهد.

براساس ماده 6 ق. ت ، هر تاجری به جز کسبه جزء میبایست دفاتر ذیل یا دفاتر دیگری را که وزارت عدلیه براساس نظامنامه ای قائم مقام این دفاتر قرار می دهد داشته باشد .

  1. دفتر روزنامه
  2. دفتر کل
  3. دفتر دارائی
  4. دفتر کپیه

به منظور حفاظت از اعتبار و اهمیت و سندیت دفاتر تجاری محفوظ باشد برای تهیه آن ها مقررات خاصی نوشته شده است. در صورتی که براساس مواد 11 و 12 قانون تجارت میبایست دفاتر روزنامه و کل و دارائی ، پیش از ثبت هرگونه معامله از جانب نماینده اداره ثبت شماره گذاری و امضاء و پلمپ گردد.

امروزه با توجه به ایجاد سیستم جدید اینترنتی ، افراد می توانند بواسطه سامانه اداره ثبت شرکت ها تقاضای خود را نسبت به اخذ پلمپ دفاتر تجاری اعلام می کند.

در این مقاله برآنیم تا مراحل ثبت نام اینترنتی را به طور کامل شرح دهیم.

لازم به یادآوری است در صورتی که در هر یک از این مراحل با سوال و یا مشکلی روبرو شدید می توانید با همکاران ما در ثبت کریم خان تماس حاصل فرمایید.

مراحل درخواست پلمپ دفاتر تجاری در پورتال اداره ثبت شرکت ها

اولین اقدام برای درخواست پلمپ دفاتر تجاری ، مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir ( قسمت پلمپ دفاتر تجاری) می باشد.در صورتی که متقاضی پلمپ دفاتر ، شخص حقوقی ثبت شده در مرجع ثبت شرکت ها باشد باید از قسمت اطلاعات متقاضی پلمپ ، ( نوع شخص متقاضی ) بخش تعیین شده مربوط به شخص حقوقی را برگزیند.

سپس، تابعیت و شناسه ملی و شماره تلفن ثابت و کد پستی شخصیت حقوقی را در سامانه وارد کنید.( باید توجه کنید که کلیه پیامک های مربوط به مراحل انجام کار به شماره همراه نوشته شده ارسال خواهد شد).

قسمت شروع سال مالی و شروع ماه مالی را نیز کامل کنید .منظور از شروع سال، ماه و روز مالی انتخاب آن ها طبق مراتب مشخص شده در اساسنامه شخصیت حقوقی که ثبت شده است می باشد.تاریخ پایان سال مالی،نیز به وسیله سامانه حساب می شود.بدیهی است تاریخ ثبت شخصیت حقوقی و درخواست پلمپ مبنای شروع سال، ماه و روز مالی نمی باشد.

پس از این مرحله میبایست اقدام به تکمیل ” اطلاعات آدرس محل دریافت دفاتر پلمپ شده ” نمایید.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که دفاتر پلمپ شده بعد از پلمپ با توجه به آدرس ذکر شده برای متقاضیان ارسال می شود.بنابراین، نیاز است در نوشتن این اطلاعات توجه و دقت لازم به عمل آید. ( در حال حاضر این شیوه برای شهر ” تهران ” قابل انجام است).چنانچه شهر مورد نظر در گزینه های ارائه شده وجود نداشت ، آن شهر هنوز به سامانه ی ذکر شده ملحق نشده است.در این صورت متقاضیان باید به همان شیوه ی گذشته عمل کنند.

در صفحه ی بعدی باید اطلاعات شخص حقوقی را بررسی کنید و در صورت صحت اطلاعات ، بر روی گزینه ی ” تایید اطلاعات شخص حقوقی” کلیک کنید در غیر این صورت ، به واحد ثبتی مربوطه مراجعه کنید.

در قدم بعدی طبق اطلاعات وارد شده به کاربران شماره پیگیری اختصاص داده می شود.

سپس سمت کامل کننده اظهارنامه از فهرست را انتخاب کنید و اطلاعات مربوط به یکی از اعضاء هیات مدیره را در سامانه ذکر کنید.

در مرحله ی بعد اسامی بقیه اعضاء هیات مدیره را به همراه اطلاعات مربوط به آن ها همانند نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، تاریخ تولد و …وارد کنید و در انتها با کلیک بر روی گزینه ی گام بعدی وارد مرحله ی بعد شوید.

در این مرحله ، با مشخص کردن عضو هیات مدیره، سمت اشخاص هیات مدیره ،مدت تصدی محدود/نامحدود و تاریخ شروع سمت را در سیستم وارد کنید.
سپس وضعیت حدود حق امضاء اعضاء هیات مدیره و پس از آن سمت عضو هیات مدیره را مشخص کنید.
فرم دیگری وجود دارد با عنوان دفتر مورد تقاضای شخص.در این مرحله،نوع دفتر مورد تقاضای شخص دفتر کل و روزنامه و همچنین تعداد برگ های دفتر و تعداد جلدهای دفتر را وارد نمایید و اطلاعات وارد شده را ذخیره کنید.

پس از طی کردن مراحل مذکور ، به صفحه ی تایید صحت اطلاعات وارد خواهید شد.در این مرحله باید گزینه ی تایید اظهارنامه پلمپ و مدارک لازم را انتخاب کنید.

بعد ازتکمیل اطلاعات در سامانه و انجام صحیح مراحل اینترنتی ثبت و کلیک بر روی پذیرش نهایی، باید ، اصل اظهارنامه پلمپ دفاتر مهر و امضاء شده دریافتی از اینترنت را به همراه مدارک دیگری که در ذیل ذکر خواهد شد، به اداره ثبت ارسال نمایید تا اداره پست دفاتر پلمپ را به آدرسی که در سامانه ذکر کرده اید ارسال کنید.

بعد از ارسال مدارک و اخذ کد پیگیری، بر روی گزینه ی پلمپ دفاتر کلیک کنید.

شماره پیگیری و تاریخ تحویل مدارک به پست را در سامانه بنویسید و در انتها بر روی گزینه ی پذیرش نهایی، کلیک نمایید و وارد مرحله ی بعدی شوید.

پس از ارسال مدارک ، کارشناس حقوقی مدارک را بررسی می کند و بعد از بررسی در صورتی که مدارک مورد تایید کارشناس مربوطه قرار گرفته باشد، (پیگیری درخواست بواسطه همین سامانه امکان پذیر می باشد) اجازه ی پرداخت وجه دفاتر و پلمپ آن ها صادر می شود.
در این صورت متقاضیان باید با ورود به سامانه وجه تعیین شده را به صورت اینترنتی پرداخت کنند.

نکته : در صورتی که کاربر نیاز به دفاتر خاص داشته باشد ، باید بعد از اتمام مراحل درخواست و تایید نهایی در سامانه به ادارات پست مرکز استان یا شهرستان مراجعه کرده و نسبت به تحویل دفاتر اقدام کند.

در ادامه ثبت کریم خان به بررسی مدارک لازم برای اخذ پلمپ دفاتر می پردازد.

مدارک لازم برای اخذ پلمپ دفاتر ( اشخاص حقیقی)

  1. کپی کارت ملی متقاضی
  2. کپی پروانه کسب و یا مجوز فعالیت کسبی

مدارک لازم برای اخذ پلمپ دفاتر ( اشخاص حقوقی)

  1. کپی کارت ملی مدیر عامل و مهر شرکت
  2. کپی روزنامه تاسیس شرکت
  3. کپی آخرین تغییرات ثبتی شرکت در روزنامه رسمی ( در صورت وجود تغییرات)
  4. وکالتنامه یا معرفی نامه برای نماینده در صورتی که وکیل یا نماینده برای پلمپ دفاتر معرفی شده باشند.

نمونه فرم گواهی پلمپ دفاتر

شرکت/خانم/آقا
دفاتر خود را در تاریخ……………تحت شماره…………………در این اداره کل پلمپ نموده است.این گواهی حسب درخواست متقاضی جهت ارائه به …………………………صادر گردیده است.
اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

در انتها خاطر نشان می شویم ، کلیه امور مربوط به پلمپ دفاتر تجاری در کوتاه ترین زمان ممکن توسط تیم مجرب ثبت کریم خان انجام می شود.برای این منظور می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *