زمان ثبت برند


طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا، برند یک نام ، عبارت ، طرح ، نماد یا هر ویژگی دیگری است که تعیین کننده خدمات یا فروشنده محصولی خاص باشد که توسط آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متفاوت می شود.

برند در حقیقت نشان دهنده مرغوبیت کالا می باشد ، به گونه ای که یک اسم یا علامت، نظر مخاطب را جلب نموده برای خرید و مصرف ایجاد انگیزه نماید به همین دلیل امروزه، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در نخستین اقدام ، برند خود را به ثبت می رسانند .

زمان ثبت برند مساله ای است که ممکن است برای هر شخصی پیش بیاید.در واقع زمان مورد نیاز برای ثبت برند یکی از مسائلی است که امروزه مورد چالش متقاضیان قرار گرفته است.لذا ثبت کریم خان در ادامه این مطلب در این خصوص به شما توضیح می دهد.

زمان ثبت برند

ثبت برند دارای رویه به خصوصی است که موسسان میبایست در خصوص تمامی مراحل اطلاع داشته باشد.در غیر این صورت مراحل ثبت برند با مشکل روبرو می شود و متقاضیان مجبور می شوند تا یک مرحله را چند بار تکرار کنند. همچنین مدت زمان ثبت برند با توجه به نوع درخواست و مدارک ارائه شده تفاوت داشته باشد.

شما می توانید برای ثبت برند با مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی htt://iripo.ssaa.ir   اظهار نامه ثبت برند را تکمیل کنید.شایان ذکر است، اصلی ترین موضوع در ثبت برند، تنظیم صحیح و بدون ایراد اظهارنامه ارائه شده به اداره مالکیت معنوی است ، به گونه ای که در صورتی که در زمان تنظیم اظهارنامه ثبت برند به صورت اشتباه انجام شود مدت زمان طولانی از دست خواهد رفت.بعد از ارسال اظهارنامه و دریافت رمز اظهارنامه میان 24 الی 48 ساعت زمان لازم می باشد تا اظهارنامه تقاضا شده طبقه بندی گردد و سپس مراحل بعدی آن انجام شود.

پس از بررسی پرونده، پاسخ اداره ممکن است یکی از سه گزینه اخطار نقص /  رد پرونده / آگهی نوبت اول باشد.در حالت آگهی نوبت اول یعنی ایرادی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و میبایست مدارک مورد نیاز را تسلیم نماید.(زمان اعلام نظر کارشناس در باره پرونده ثبت برند شما، به تعداد پرونده های موجود بستگی دارد که تعداد این پرونده ها، در کارتابل کارشناس در سامانه مشاهده می گردد).تشخیص ثبت یا عدم امکان ثبت برند نهایتاً برعهده رئیس اداره خواهد بود و در صورت تایید ایشان وضعیت پرونده ثبت برند به حالت آگهی نوبت اول در می آید.

بعد از 31 روز از تاریخ روزنامه مرحله اول چنانچه شخصی نسبت به ثبت برند مورد تقاضا اعتراضی نداشته باشد می توان نسبت به آگهی نوبت دوم اقدام نموده و سپس سند قطعی برند را دریافت کرد.

ثبت علامت تجاری با ذکر نکات ذیل در دفتر مخصوصی انجام می شود :

  1. تاریخ و شماره ترتیب اظهارنامه
  2. تاریخ و شماره ثبت علامت و مشخصات و اقامتگاه و تابعیت صاحب علامت
  3. اتصال یک نمونه از علامت به محلی که به این امر اختصاص داده شده است.
  4. دریافت حق الثبت و حقوق دریافت شده برای هر طبقه
  5. امضاء متقاضی یا قائم مقام او به گونه ای که بخشی از امضاء در روی صفحه و بخشی دیگر روی علامت باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *