ثبت علامت تجاری تضمینی و علامت تجاری مشهور


ثبت کریم خان در این مقاله درباره ثبت علامت تجاری تضمینی و علامت تجاری مشهور سخن می گوید.

علامت مشهور

براساس تعریف سازمان جهانی مالکیت معنوی ، علائم مشهور به علائمی گفته می شود که از دید مقام ذی صلاح کشوری که حمایت از علامت در آن مطرح و مورد نظر است مشهور به حساب بیاید.بنابراین، این نوع علامت ، علائمی هستند که در یک کشور مشهور شده اند.علامت تجاری مشهور ، حتی اگر ثبت نشده باشند همواره نسبت به دیگر علائم بیشتر حمایت می شود. زیرا بدین وسیله، از سوء استفاده از شهرت علامت یاد شده و همچنین ورود ضرر و خدشه به اعتبار آن جلوگیری می شود. این حمایت برای کالاها و خدمات غیر مرتبط هم وجود دارد .

لازم به ذکر است ، علامات مشهور در تمامی کشورهای عضو اتحادیه پاریس حمایت می شوند. کنوانسیون پاریس بدون اینکه تعریفی از علامت مشهور ارائه دهد به نحوه حمایت از آن پرداخته است . در ماده 6 مکرر این اتحادیه ، کشورهای عضور را متعهد می نماید که از ثبت یک علامت تجاری خودداری نماید یا ثبت ذکر شده را باطل کند یا استفاده از آن علامت تجاری را ممنوع می کند هنگامی که امکان دارد علامت تجاری ذکر شده باعث اشتباه گرفته شدن یا علامت تجاری دیگری شود که پیش از این در آن کشور عضو برای کالاهای یکسان یا مشابه مشهور شده اند حتی اگر در آن کشور ثبت یا استفاده نشده باشد.

حمایت از یک علامت تجاری مشهور از این واقعیت صرف که آن علامت مشهور می باشد ناشی می گردد نه از ثبت آن علامت که مانع ثبت یا استعمال یک علامت تجاری می گردد.
موافقت نامه تریپس نیز بدون این که تعریفی از علامت مشهور ارائه دهد در بند 2 ماده 16 گفته شده است که ماده 6 مکرر کنوانسیون پاریس با تغییرات لازم در خصوص خدمات نیز قابل اعمال خواهد بود. در احراز این که آیا یک علامت تجاری مشهوریت دارد یا نه اعضا آگاهی از این علامت تجاری در بخش مربوط از جامعه از جمله آگاهی ای که در قلمرو عضو مربوط در نتیجه تبلیغ علامت تجاری ذکر شده به دست آمده است را در نظر خواهند گرفت.

علامت تجاری تضمینی

این نوع برند ، به برندهایی گفته می شود که ممکن است بوسیله هر کس که بتواند کالاو خدمات خود را با استانداردهای معین شده وفق دهد ، استفاده می شوند، همچنین مالک این نوع برند به سبب ضرورت بی طرفی ، خودش نباید از آن برند استفاده کند. مانند ایزو ها

در صورتی که قصد ثبت دارید برندتان را در کمترین زمان ثبت کنید، همکاران فعال و متعهد ما در مجموعه ثبت کریم خان این آمادگی را دارند تا دانش فنی و تخصصی خود را در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهند و ضمن راهگشایی مراجعین در امور ثبتی ، مانع از اتلاف وقتشان گردند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *