ثبت شعارها و کلمات قصار به عنوان علائم تجاری


نکاتی درباره ثبت شعارها و کلمات قصار به عنوان علائم تجاری

قانون ثبت علائم تجاری ایالات متحده آمریکا مصوب 1946 علامت تجاری این گونه اشاره شده است : ” هرنوع اصطلاح ، علامت ، نشان یا مرکبی از آن ها که توسط یک شخص با هدف شناسایی و تشخیص کالای او، از قبیل کالای مخصوص او، از کالای تولید یا فروخته شده سایرین و جهت هدایت مبدا تولید کالاها استفاده ی شود”.

به مفهوم دیگر، علامت تجاری یا برند از یک اسم ، عبارت ، اصطلاح ، نشانه ، علامت ، نماد ، طرح یا مرکبی از آنها که منظور آن معرفی کالا یا خدمتی است که یک فروشنده یا گروهی از
فروشندگان ارائه می کنند و بدین صورت آنها را از محصولات شرکت های رقیب تفکیک می شوند.یکی از زمینه های مورد علاقه مدیران برند، اجرای راه های میانبر در ذهن مصرف کننده جهت معنا دادن و همین طور به خاطر سپردن آن نام تجاری می باشد. شعارهای تبلیغاتی ، مجالی بی همتا برای ماندگار کردن نام تجاری را محیا می کند.

ابداع شعار، یعنی جمع آوری چند اصطلاح که قادرند به شکل یک جمله یا یک عبارت و به منظور جلب مشتری استفاده میشود. درحال حاضر شعار را می توان مانند علامت تجاری مندرج کنند.هر از گاهی در جریان مبارزات تبلیغاتی گسترده یا زمانی که طی سالیان زیاد، از یک شعار بهره مند می شود، جمله یا عبارت نام برده به تنهایی در تفکر مردم کالا یا خدمات بنگاه را یادآوری می کند.شعارهایی مانند نایک: فقط انجامش بده!؛ ” آدیداس: غیر ممکن وجود نداره” یا ” پپسی رژیمی : همین موقع فردا؟ ” الگو هایی خوب از روش های است که به نقش موثرگذار و پرقدرت شعارها در بازاریابی و شناسایی خدمات و کالا تلمیح دارد .

درحقیقت، شعارها اسباب عاملی برای معرفی کردن موسسه یا کالا در مقابل مردم هستند که بیشتر همراه با علامت اصلی تجاری و صنعتی موسسه استفاده می شود پایه ای اندیشه ی که در ظهر شعارهای تبلیغاتی قرار دارد، یک سیاست موقعیت یابی است که دال بر ارزش های احساسی اسم تجاری در زندگی می باشد. بدون داشتن منظره و شعار معین یک نام تجاری در موضع خطر بیرون شدن از راه خود قرار خواهد گرفت و هنگامی که با یک تهدید ناگهانی مصادف می گردد به دریافت راه حل های کوتاه مدت به وسیله ی مدیران خواهد انجامید که این کار می تواند برای حرکت آن نام تجاری را تغییر دهد.

یک شعار و منظره مناسب جهت اسم تجاری در مدیران کارکنان و استفاده کنندگان دلیل حرکت به سوی قصدهای بزرگ تری را مهیا خواهد نمود. شعار شرکت دیزنی لند شعارشادترین نقطه ی روی زمین ؛ مثال خوبی از روشی است که یک شعار جهت نام تجاری باعث انگیزش رفتارهای به ویژه می گردد.

شعار تبلیغاتی می تواند در حیطه ” حق مولف ” تحت پشتیبانی قرار گیرد منوط به اینکه اصالت داشته ، به منظور هدف رقابت نامشروع استفاده نشود.در حالی که شعار را می توان همانند علامت تجاری پشتیبانی و درج کرد و انحصار در استفاده کردن آن را به مولف واگذار کرد. جهت استفاده یک شعار در کشورهای خارجی، مستلزم ترجمه به زبان غیربومی، به خوبی
انجام شود، اضافه بر این در کشور مذکور هم ثبت شود، اما این امکان نیز وجود دارد که ترجمه یادشده، تاثیری که شعار نام برده در کشور اصلی دارد را ، نداشته باشد. با این شرح که شعار در زبان اصلی می تواند وزن داشته، یا تولید شده توسط کلمات یا قید گوشه ای از ” حافظه جمعی ” جامعه باشد که در عبارت ترجمه شده، این ابعاد اغلب نمی تواند منعکس شود.

ثبت شرکت موسسه حقوقی کریم خان با بکارگیری مشاوران متخصص و مجرب و با چندین دهه تجربه ی موفق، با افتخار آماده ی ارائه ی خدمات به شما بازرگانان، در زمینه های ثبت شعارها و کلمات قصار به عنوان علائم تجاری می باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *