ثبت تغییرات شرکت در کمترین زمان


شرکتی که به ثبت می رسد، دارای مشخصاتی از قبیل آدرس، نام شرکت، نام شرکا، میزان سهام ، هیئت مدیره، حق امضاء و … می باشد که تمامی این مشخصات در اساسنامه شرکت ذکر شده است. گاهی به دلایلی اجباری یا اختیاری برخی از این مشخصات بعد از ثبت شرکت نیاز به تغییر دارند.تغییرات شرکت براساس موافقت در مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده صورت می پذیرد.به همین جهت برای تغییرات شرکت قطعا باید یک سری صورتجلسات تنظیم شود.

در ادامه ثبت کریم خان صورتجلساتی که نیاز به ثبت دارند را برای شما آورده است.

صورتجلساتی که نیاز به ثبت دارند

  1. انتخاب مدیران اعم از اعضای هیات مدیره و مدیرعامل؛
  2. انتخاب نماینده حقیقی شخص حقوقی که عضو هیات مدیره است ؛
  3. انتخاب بازرس یا بازرسان
    در این خصوص باید توجه داشت که در موردی که دادگاه مبادرت به انتخاب بازرس می کند نیز باید به اطلاع مرجع ثبت شرکت ها برسد. کافی است که نسخه ای از تصمیم دادگاه در این خصوص به مرجع یاد شده تسلیم شود.
  4. تصویب ترازنامه ؛
  5. تغییر در سرمایه شرکت ( کاهش یا افزایش سرمایه )؛
  6. هر نوع تغییر در اساسنامه ؛
  7. انحلال شرکت و نحوه تصفیه.

در ادامه ثبت کریم خان توضیحات کوتاهی در خصوص روند اداری ثبت تغییرات شرکت به شما ارائه می دهد.

وارد نمودن اطلاعات ثبت تغییرات شرکت در سامانه جامع ثبت شرکت ها

در خواست تغییرات شرکت از طریق وبگاه http://irsherkat.ssaa.ir انجام می شود.بدین ترتیب که اطلاعات خواسته شده را به صورت گام به گام در سیستم وارد می کنیم.در سامانه باید دقیقاَ با متن صورتجلسات و مدارک و مستندات ابرازی مطابقت داشته و علاوه بر این از لحاظ شکلی و ماهوی نیز با قوانین و مقررات مربوطه مطابقت داشته باشد.

مراحل ثبت اینترنتی صورتجلسات تغییرات شرکت ها

  1. تکمیل اطلاعات شرکت : وارد کردن شناسه ی ملی شرکت در بخش مربوطه ، وارد نمودن شماره ی ثبت شرکت اگر شناسه ملی نداشته باشد، انتخاب نوع شرکت
  2. تکمیل اطلاعات مربوط به جلسه :انتخاب نوع صورتجلسه ، تعیین نصاب جلسه ، وارد نمودن مشخصات متقاضی، تعیین سمت متقاضی ، تعیین ساعت شروع و پایان جلسه در قسمتهای مربوطه، درج تصمیمات جلسه برای ثبت تغییرات شرکت، ورود به صفحه نام های درخواستی چنانچه تغییر نام شرکت در جلسه موضوعیت داشته باشد، درج لیست اسامی حاضر در جلسه، آپلود لیست اشخاص حاضر در جلسه طی یک فایل، وارد نمودن اسامی بازرس جدید یا هیات مدیره یا مدیران
  3. سمت اشخاص جلسه : وارد نمودن سمت اشخاص در جلسه
  4. ارتباط اشخاص جلسه برای ثبت تغییرات شرکت : مشخص شدن کلیه افرادی که در جلسه دارای سمت بودند و تعیین ارتباط قانونی آن ها با شرکت
  5. تأیید صحت ورود اطلاعات و مدارک مورد نیاز
  6. کنترل تمام اطلاعات وارد شده و تأیید آن
  7. وارد نمودن عین متن صورتجلسه : ( قرار گرفتن متن پیشنهادی در صفحه)
  8. پذیرش نهایی و دریافت کد رهگیری

بررسی مدارک در اداره ثبت شرکت ها

پس از اینکه تغییرات شرکت را در سامانه ثبت نمودید باید مدارک خود را از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال کنید و یک نسخه رسید پذیرش دریافت کنید تا آن را برای دریافت آگهی ثبتی ارائه دهید.پس از اینکه مدارک خود را ارسال نمودید باید به سامانه مراجعه نمایید و بارکد پستی را وارد کنید.برخی از شرکت ها با مجوز ثبت شده اند که در زمان اعمال تغییرات باید نسبت به دریافت مجوز از نهادهای مربوطه اقدام کنند و این مجوز را با اصل مدارک به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهند.مرجع مربوطه پس از بررسی صحت اطلاعات ارسالی سند را پیش نویس کرده و احراز هویت می کند و از متقاضی امضا می گیرد.

لازم به ذکر است در صورتی که قصد انجام تغییرات شرکت خود را دارید ثبت کریم خان در اسرع وقت خدمات مربوط به ثبت تغییرات شرکت را به شما ارائه می دهد.

مدارک ثبت تغییرات شرکت به صورت اینترنتی

اداره ثبت شرکت تمام صورتجلسات را بررسی می کند و در صورتی که با ضوابط و قوانین مقایرت نداشته باشد و تکمیل مدارک شده باشد بعد از دریافت حق الوکاله ثبتی کلیه تغییرات را در دفتر ثبت می کنند و توسط هیئت مدیره امضا می شود.

اعلام رفع نقص مدارک به متقاضی

پس از اینکه پرونده توسط کارشناسان بررسی شد در صورت وجود نقص در پرونده متقاضی 30 روز زمان دارد تا تمامی این نقایص را رفع کند و در صورتی که ذینفع این اقدامات را انجام ندهد تمام مدارک بازگردانی خواهد شد و مابقی پرونده پیگیری نمی شود تا زمانی که همه ایرادها برطرف شود.

تهیه پیش نویس سند ثبت تاسیس یا تغییرات

  • الف. مرجع مربوطه ، پیش نویس سند ثبت تغییرات شخص حقوقی را در سامانه، تولید و مفاد آن را به صورت الکترونیکی به ذینفع اطلاع رسانی می شود.
  • ب. ذینفع پس از مشاهده مفاد پیش نویس سند، برای پرداخت حقوق دولتی و امضای نسخه چاپی آن به مرجع گفته شده مراجعه می کند.
  • ج. این مرجع با احراز هویت ذی سمت و اطمینان از وصول حقوق دولتی، دو نسخه از سند نهایی را چاپ کرده و به امضای ذی سمت رسانده و در دفتر الکترونیک مربوط در سامانه ثبت می کند. همچنین نسخه امضا شده سند نهایی بعد از اسکن در پرونده الکترونیک ثبت شخص حقوقی مربوط ذخیره و یک نسخه از سند چاپ شده نیز به متقاضی ارائه می گردد.

اگر اقامتگاه شخص حقوقی مورد تقاضا، شهرستانی غیر از مرکز استان باشد، اداره ثبت شرکت ها در مرکز استان، پیش نویس سند تولید شده را برای تشخیص هویت و امضای ذی سمت، از طریق سامانه به اداره ثبت شهرستان محل اقامتگاه قانونی شخص حقوقی ارسال می کند و گزارش کار را از طریق پیام کوتاه به متقاضی اعلام می کند.اداره ثبت شرکت ها بعد از احراز هویت و اخذ امضا، نسخه امضا شده را اسکن و از طریق سامانه به این مرجع ارسال می نماید و یک نسخه از سند امضا شده را نیز به متقاضی ارائه می دهد.

لزوم انتشار آگهی ثبت تغییرات شرکت ها در روزنامه رسمی

طبق قانون ثبت شرکت ها ، ذینفع باید هر گونه تغییر در اساسنامه شرکت را ثبت کند که در غیر این صورت ملزم به پرداخت خسارت می گردد.در نهایت باید در سامانه سند امضا شده و مدارک را آپلود نمایید .سپس مدارک شما از طریق سامانه به روزنامه رسمی فرستاده خواهد شد.کلیه مراحل انتشار آگهی از طریق درگاه اختصاصی روزنامه رسمی قابل پیگیری است.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *