گونه های ثبت تقلب آمیز علامت تجاری بین المللی


در این مطلب با ثبت کریم خان همراه باشید تا نکاتی در خصوص گونه های ثبت تقلب آمیز علامت تجاری بین المللی را به شما ارائه می دهیم. ثبت علائم تجاری با توسعه تجارت بین المللی اشکال جدید جهانی پیدا کرده است و پشتیبانی از این حقوق جهانی سبب شده است و با قوانین بین المللی پشتیبانی می شود. بدین ترتیب دیگر فقط صحبت از قانون داخلی و ملی هواخواه ندارد درحالی که عرصه و اساس به وجود آمدن قوانین بین المللی مهیا شده است.یک علامت تجاری و صنعتی، در حالی که به ثبت نرسیده باشد و یا لااقل درخواست ثبت آن مورد بحث نشده باشد، احتمال دارد مورد کپی برداری، پیروی ، استفاده کردن و به طور کلی تقلب رقبای تجاری قرار گیرد. دراین موارد، جز در شرایط خاص همچون معروف بودن علامت تجاری، هیچ دادگاهی از رسمیت شناختن حق مالک واقعی حمایت نمی کند.

 

در حالی که ارزش اقتصادی یک تفکر نوآور مشتمل علامت تجاری به دلیل طریف بودن و کمیابی آن است که درحالت پشتیبانی و احراز تعدادی اشخاص به آن و به کار بردن و استفاده آن، ارزش مذکور از بین رفته و یا به کمترین حالت کاهش خواهد یافت.علامت تجاری و صنعتی با ارزش ترین علامت جداکردن قسمت بین اجناس و خدمات شرکت های گوناگون است، اما پیام‌آوری و عملکرد آن هر روز بیشتر از قبل توسعه می یابد و بی دلیل نیست که مقررات مربوط به مالکیت بر این نشانه ها هم ، هر ازگاهی جدید می شود.همان طور که گفته شده، در این مطلب به ضوابط قانونی احراز حق مالکیت علامت تجاری پرداخته و انواع ثبت تقلب آمیز علامت تجاری را مورد مطالعه قرار خواهیم داد.

گونه های تقلب آمیز علامت تجاری بین المللی

بر اساس قانون 1991 انگلیس ، ” هر فرد حقیقی یا حقوقی قادراست حق مالکیت بر علامت تجاری به دست آورد “. ثبت علائم، در حالی قادراست حق مالکیت صنعتی برای ثبت کننده علامت ذی ربط باشد که توسط تزویر و فریب در مورد شخص ثالث و به خصوص با دلیل محروم کردن او از ادامه فعالیت تجاری خود، انجام نگرفته باشد . بر اساس قانون 1991 ، تزویر در عرصه ثبت علائم، به فردی که ادعای داشتن حقی بر آن علامت باشد، امکان می دهد تا به طرح یک شکایت جهت تسلیم مالکیت بپردازد. مسلماً قربانی تزویر می تواند مدعی جهت ابطال ثبت یاد شده بپردازد، بدون اینکه تلاشی جهت ارائه مالکیت انجام دهد.

در این رابطه فردی که خود را مالک حقی علامت می داند، قادراست دربرابر دادگاه و در دو حالت درخواست تسلیم حق خود را بنماید،
اول : اینکه درخواست ثبت نسبت به حق شخص ثالث تزویر آمیز باشد.
دوم : اینکه تخلف نسبت به یک مسئولیت قانونی یا قراردادی انجام گرفته باشد . قابل ذکر است که همین دو شرط در مورد اجازه اختراع هم درست است.

تلاش جهت ثبت تزویر آمیز، انواع فراوانی دارد که در این جا به هم آن ها بیان می شود :

  1. اقدام به ثبت یک علامت ، بدون اطلاع کسی که در حال استفاده از علامت باشد.
  2. اقدام به یک شرکت جهت ثبت نام خانوادگی مدیر سابق آن به عنوان علامت تجاری.
  3. اقدام به ثبت یک علامت تجاری به منظور ترغیب کردن مالک یک علامت تجاری با تجربه و استفاده تبلیغاتی از این شکایت.

در این رابطه به موجب شیوه های موجود چند اصول عام مورد پذیرش عموم است : فردی که وجود تزویر را در دادگاه ارائه می کند، باید با علت آن را اثبات کند، به صورت واضح تر از یک طرف ثابت کند که شخص ثبت کننده به وجود حق پیش نسبت به علامت مرتبط آشنایی داشته و از طرف دیگر با هدف قصد صدمه زدن به سایر را داشته است.

شایان ذکر است که مبادرت جهت ارائه حق در دادگاه تا سه سال بعد از انتشار درخواست ثبت صورت گیرد ، درحالی که ثبت کننده سوء‌نظر نداشته باشد . چنین فردی می تواند درحالت عدم شکایت و بعد از سه سال ادعای ثبت علامت شود، اما در حالتی که وجود سوء نظر او، حتی بعد از سه سال ثابت شود، ادعای حق مالکیت می تواند به طرح شکایت بپردازد و اجازه بهره مندی از علامت را به خود واگذاری دهد.

مشاوران ثبت شرکت موسسه حقوقی کریم خان،افتخار دارند بابهترین و مجرب ترین کارشناسان در جهت ثبت تقلب آمیز علامت تجاری بین المللی در خدمت شما عزیزان باشند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *