کاربرد تبلیغات در علامت تجاری ثبت شده


در این مطلب به توضیحی در خصوص کاربرد بازاریابی و تبلیغات در علامت تجاری ثبت شده می پردازیم.هر نوع علامت یا مرکبی از علائم که قادر باشد اجناس ها یا فعالیت یک عملکرد را از اجناس ها یا فعالیت کارکردهای دیگر تمیز دهد را علامت تجاری می نامند . ( بند 1 ماده 15 موافقت نامه تریپس) .اینگونه علامت ها به خصوص لغات ، شامل نام ها مشخص، حروف ، اعداد ، عناصر تصویری و ترکیبی از رنگ ها و همانگونه هر نوع ترکیبی از این علائم جهت ثبت به عنوان علائم تجاری خواهند بود.

 

در عصر جدید علامت تجاری از ارزش و اهمیت بالا و خاصی بهره مند است و بازرگانان علاقه و ارج زیادی نسبت به مشخص کردن علامت تجاری و حراست و نگهداری از آن دارند . به همین دلیل ، آن را به ثبت می رسانند.شایان ذکر است با رعایت مطالب داده شده می توان استفاده های متعددی جهت علائم تجاری نام برد . یکی از با ارزش ترین این استفاده ها،بازاریابی و تبلیغات است .

کاربرد بازاریابی و تبلیغات در علامت تجاری

این عملکرد علامت تجاری، سویه تبلیغاتی دارد و قادراست شمایل قوی یا ضعیف از یک موسسه تسلیم کند . به بیان دیگر علامت تجاری و صنعتی یک وسیله بازاریابی است و میشود اگر با نظر به جامعه‌ شناسی و عرصه اقتصادی مبنی بر جامعه منتخب نفع گیرایی سازمان و اجناس آن را در اندیشه ها همگان بالا میبرد. علائم تجاری در اقتصاد حال حاضر ، تعریف گر قسمت بزرگی از ارزش یک شرکت سازنده یا تجاری است و به طور افزایش دهنده بزرگ ترین مرجع سودهای بدست آمده شرکت ها محسوب میشود.

استفاده کنندگان با علائم تجاری آشنایند و تبلیغات اجناس ها در دایره علامت تجاری انجام میشود و دراصل سرمایه اصلی شرکت های نام برده سعی در پایین آوردن حجم دارند و اموال خویش را از اموال فیزیکی به اموال معنوی ( علامت تجاری ) جابه جا می کنند و این کار را با اعطای مدارک بکارگیری علامت تجاری خود به کشورهای در حال توسعه و جهان سوم و بازرسی و نظارت بر روش ساختن و چگونگی کالاهای تولیدی به وسیله سایرین ، تحت علامت نام برده اجرا می شود و این کار باعث تبلیغ و شناساندن هر چه بهتر علامت خود می پردازند.

زیرا باعث میشود علائم تجاری ضامن ادامه و توسعه سرمایه تجاری شرکت ها دانست، این کار بویژه با توجه به سرایت علائم تجاری به بازارهای اخیر متاثر از تبلیغات وسیع و گوناگون صورت می پذیرد . ارزش علائم تجاری گاه به اندازه ی بالا میرود که علامت نام برده جهت مصرف کننده گان از خود جنس و کیفیت آن ، مهمتر به شمار میرود ، این موضوعات به خصوص در مورد علائمی که متاثراز تبلیغات وسیع و معروفیت زیاد ، زندگی و برخی ماهیت مشتری را تحت تاثیر خود قرار می دهند و مثل احساس وابستگی برای مصرف کننده به صنف و طبقه اجتماعی خاصی ایجاد می کنند، راستین است.

مسیر رو به رشد ارزش علائم تجاری، به شکلی است که عملکرد اخیر بازاریابی شرکت های بزرگ و معروف ، اجرای علائم تجاری بانفوذ است نه فقط ساخت اجناس های مطلوب و با کیفیت. هرقدر علائم معروف تر باشد بازاریابی و عرضه آن برای فروش جنس راحت تر و افزایش خواهد داشت . در هر شکل علائم تجاری نقش بسزا در اجرا ،نگه داری و افزایش سرمایه تجاری و اموال های سازمان های سازنده و تجاری دارد.

به عنوان مثال ، مطابق نتایج آخرین تحقیقات اقتصادی که موسسه ” اینتربوند ” در باب ارزش علائم تجاری شرکت های بزرگ دنیا انجام داده است Appleبا ارزش ویژه علامت تجاری ( 182.8) میلیارد دلار، Google با (132.1) ، Microsoft با (104.9) ،Microsoft با (104.9) Facebook با (94.8) ، Amazon با (70.9) ،Coca-Cola با (57.3) ، Samsung با (47.6) و Disney با (47.5) میلیارد دلار، 10 مورد علامت تجاری برتر دنیا می باشند.

در آخر یادآور میشویم تمامی خدمات بازاریابی و تبلیغات در علامت تجاری ثبت شده به طور تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن به وسیله مشاوران مجرب موسسه حقوقی ثبت کریم خان عرضه می گردد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *