نکاتی در رابطه با ثبت شرکت با مسئولیت محدود

نکاتی در رابطه با ثبت شرکت با مسئولیت محدود


شرکت با مسئولیت محدود عنوان شرکتی می باشد که میان دو یا چند نفر با هدف امور تجارتی تشکیل گردیده است. شرکای این شرکت بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه ی خود در شرکت مسئول بدهی ها و تعهدات شرکت هستند (م 94 ق ت).
در ادامه موسسه حقوقی کریم خان به نکات دیگر در رابطه با این نوع شرکت که بسیار هم متداول است خواهد پرداخت.

نکاتی در رابطه با ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

نکات مهم نام شرکت با مسئولیت محدود

  • در نام شرکت می بایست حتما واژه ” با مسئولیت محدود ” قید گردد و نیز نام موسسه نباید از نام هیچکدام از شرکا تشکیل شده باشد.
  • چنانچه اسم شریکی ، در اسم شرکت ذکر شود ، در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت(م 95 ق ت).
  • حداقل تعداد شرکا در شرکت با مسئولیت محدود 2 عضو می باشد(م 94 ق ت).
  • حداقل سرمایه با توجه به رویه و حداقل مبلغ دریافت حق ثبت یک میلیون ریال است.

مدارک مورد نیاز شرکت با مسئولیت محدود

  1. ارائه تقاضا نامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در 2 نسخه
  2. ارائه شرکت نامه در 2 نسخه
  3. تقدیم اساسنامه در 2 جلد
  4. صورتجلسه ی مجمع عمومی موسسین در 2 برگه
  5. تصویر برابر اصل شناسنامه شرکا و مدیران
  6. اخذ و ارائه ی جواز در صورت نیاز
  7. تصویر کارت ملی

نکاتی در خصوص ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  • ثبت تمامی شرکت های سهامی عام، سهامی خاص، با مسئولیت محدود، تضامنی نسبی، مختلط سهامی، مختلط غیر سهامی، تعاونی در قانون تجارت، الزامی و تابع مقررات قانون ثبت شرکت ها می باشد.(م 195 ق ت)
  • چنانچه کارشناس اداره ی ثبت شرکت ها در مدارک مورد نیاز و تحویل داده شده نقض یا ایرادی را تشخیص دهد می بایست مراتب به درخواست کننده اعلام گردد تا نسبت به رفع آن اقدام نماید.
  • مسئول مربوطه در اداره ثبت شرکت ها، پس از ثبت در دفتر و تعیین شماره ی ثبت شرکت ، به درج اظهارنامه اقدام و در ذیل ثبت دفتر از فرد معرفی شده بوسیله ی شرکا با قید نمودن جمله ی « ثبت با سند برابر است »امضا اخذ می نماید. آگهی تایپ شده باید به امضای رئیس اداره ی ثبت شرکت ها برسد. یک نسخه از مدارک ( تقاضانامه -شرکت نامه-اساسنامه-صورت جلسه مجمع عمومی موسس-صورت جلسه ی هیات مدیره) ، به پرونده ی شرکت پیوست می گردد و در بایگانی اداره ثبت شرکت ها قرار می گیرد. نسخه ای دیگر از مدارک مهر شده توسط اداره ی کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی شده، به متقاضی تقدیم می شود.
  • درخواست کننده می بایست مدارک مربوط به خویش و پرونده تشکیل شده را به دبیرخانه اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ببرد. بعد از ثبت آگهی در دفتر اندیکاتور، مسئول مربوطه نسبت به درج شماره ثبت دفتر و ممهور نمودن آگهی تایپ شده اقدام و پرونده تشکیل شده را ضبط و بقیه مدارک به تقاضا کننده ارائه شود.
  • پس از این مرحله درخواست کننده موظف است نسخه ی دوم آگهی تاسیس را به روابط عمومی اداره ی کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی برای درج کردن در روزنامه ی کثیرالانتشار تحویل نماید. همچنین می بایست نسخه ی اول آگهی تایپ شده تاسیس شرکت را به دفتر شرکت سهامی روزنامه ی رسمی ،برای مندرج کردن در روزنامه ی رسمی تحویل دهد.
  • هر شرکت با مسئولیت محدود در ایران در قانون تجارت و هر شرکت خارجی که مطابق قانون ثبت شرکت ها تصویب شده در خرداد 1310 مکلف به ثبت است، موظف به تصریح در تمامی اسناد و صورت حساب های و اعلانات و نشریات خطی یا چاپی است که در تحت چه نمره در ایران ثبت گردیده است. در غیر اینصورت محکوم به جزای نقدی می گردد. (قسمتی از م 220 ق ت)
  • انتخاب نمودن روزنامه جهت آگهی های دعوت شرکت در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری می باشد.

شرایط خاص در رابطه با روزنامه رسمی

در صورتی که به آگهی تاسیس شرکت قبل از منتشر کردن در روزنامه ی رسمی نیاز فوری باشد، چند نسخه فتوکپی از آگهی تاسیس زمان تحویل اصل آگهی به دفتر روزنامه ی رسمی فتوکپی ها توسط دفتر روزنامه ی رسمی ممهور به مهر شود که دارای اعتبار مربوطه خواهد بود.

موسسه حقوقی کریم خان ارائه دهنده کلیه امور ثبتی شرکت و برند، مفتخر است در تمامی مراحل ثبت شرکت سهامی خاص ، ثبت شرکت سهامی عام و دیگر انواع شرکت و تمامی مسائل ثبتب و حقوقی به شما یاری رساند. شماره تماس : 87146

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *