مدارک مورد نیاز برای ثبت شعبه خارجی


ثبت شرکت موسسه حقوقی ثبت کریم خان،ارائه دهنده ی برترین خدمات در امور ثبت شعبه خارجی

طبق ماده 2 اساس نامه اجرایی قانون اجازه ثبت شعبه شركت‌های خارجی،این شعبه تابع شركت اصلی (مادر) است كه به طور مستقیم توسط نمایندگان وظایف شركت اصلی را در محل انجام می‌دهد.شعبه خارجی،واحدهایی از یک شرکت گفته می شود که فروش و فعالیت خود را در مکانی که فاصله زیادی با مرکز اصلی شرکت داشته باشد، گسترش دهد.

 

مدارک لازم جهت ثبت شعبه خارجی

  1. گواهی ثبت شرکت خارجی
  2. اساسنامه شرکت
  3. آخرین تغییرات شرکت
  4. تنظیم وکالتنامه که مدیر شعبه وکالت داشته باشد شعبه ای در کشور ما ثبت کند و اختیارات او در وکالتنامه درج شده باشد.
  5. آخرین شرح مالی تایید شده شرکت

نکته:سفارت ایران باید تمامی مدارک ذکر شده در کشور شرکت مذکور را تایید کند.

چه شركتهایی مجاز به ثبت شعبه یا نمایندگی در ایران هستند؟

مطابق بند یك اساس نامه اجرائی قانون اجازه ثبت شعبه شركت‌های خارجی،شركت‌هایی كه در كشور محل ثبت خود شركت قانونی بوده و دارای شخصیت حقوقی ثبت شده باشند _ برای فعالیت در کشور ما ایران ، بر اساس قانون و مقررات مرتبط به ثبت شعبه یا نمایندگی مبادرت نمایند.

ثبت شعبه شركت خارجی در ایران منوط به عمل متقابل كشور تابع شركت خارجی می‌باشد:اگر در كشور تابع شركت خارجی شعبه شركت‌های ایرانی ثبت شود آن شركت هم می‌تواند به ثبت شعبه شركت خود در ایران مبادرت کند.

مسئولیت شركت خارجی

فعالیت و کارهای شعبه در ایران با نام و مسئولیت شركت اصلی (مادر) خواهد بود.پس تمامی وظایف قانونی را شركت اصلی به عهده دارد و در صورت لزوم پاسخگو خواهد بود.

کارشناسان ثبت شرکت کریم خان،با مشاوره تلفنی کاملا رایگان با کمترین زمان و هزینه برای ثبت شعبه ی خارجی در خدمت شما عزیزان هستند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *