مدارک لازم جهت ثبت افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص


نکاتی در باب مدارک لازم جهت ثبت افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص 

ازدو شیوه صدور سهام جدید و بالا بردن اسمی سهام موجود می توان سرمایه شرکت سهام رادر “ثبت حقوقی کریم خان “افزایش داد.( ماده 137 ل.ا.ق.ت)

افزایش سرمایه شرکت می تواند به یکی از طرق ذیل که در ماده 158 قانون تجارت احصاء شده است صورت پذیرد.طبق ماده 158 که در قانون تجارت آماده است می توان از مسیر ذیل سرمایه شرکت را افزایش داد

  • الف – مبلغ اسمی سهم بصورت نقد پرداخت شود.
  • ب- واگذاری مطالبه های نقدی اشخاص در شرکت به سهام جدید
  • ج- جابه جایی سود توزیع نشده یا ذخیره شده یا درآمد حاصله از اصافه ارزش سهام جدید به سرمایه شرکت
  • د- تبدیل اوراق قرضه به سهام

 

امضای تمامی اعضاء هیئت مدیره در اظهارنامه و ارائه مدارک مکتوب ذیل به مرجع ثبت شرکت ها جهت درج افزایش سرمایه شرکت های سهامی خاص(به روش صدور سهام جدید) الزامیست:

  1. صورتجلسه که درآن به هیات مدیره اجازه افزایش سرمایه یا در همایش عمومی فوق العاده موافقت شده باشدو در آخرین صورتجلسه هیات مدیره که افزایش سرمایه را مورد تایید قرار گرفته است.
  2. آگهی مربوط به افزایش سرمایه (آگهی موضوع ماده 169 ل.ا.ق.ت) که درروزنامه چاپ شده در یک نسخه
  3. درصورتیکه سهام جدید امتیازاتی داشته باشد اظهارنامه حاکی بر فروش کلیه سهام جدید،گزارش امتیازات و زمینه های آن باید در اظهارنامه نام برده شود.
  4. کارشناس رسمی دادگستری چنانچه بخشی ازافزایش سرمایه به صورت غیر نقدی باشد،سرمایه غیر نقدی را ارزیابی و با صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده که با حضور مالکان سهام شرکت و پذیره نویسان سهام جدید ایجاد و تصمیم گرفته تحویل داده میشود.

مادامی که دارندگان سهامی غیرنقد برای خود امتیازات ویژه خواستار شده باشند در راستا رعایت مقررات مواد 77 لغایت 81 ل.ا.ق.ت(ماده 183 ل.ا.ق.ت) از حق رای درزمان بررسی مجمع عمومی فوق العاده بی بهره خواهند بود و هم از لحاظ میزان کمترین جزء سرمایه شرکت محسوب نخواهند شد.قبل از آن که کارشناس رسمی دادگستری درمورد دارنده سهامی غیر نقدی ارزیابی نکرده باشد مجمع ذکر شده نمی تواندبه رسمیت بشناسد.

آنچه در تخصص مجموعه موسسه ثبت کریم خان است جلب هرچه بهتره رضایت متقاضیان در ثبت افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص با ارایه مناسب ترین خدمات می باشد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *