قوانین جدید مالیات کارت بازرگانی


درآمدی بر قوانین جدید مالیات کارت بازرگانی

برای اطلاع از قوانین جدید وضع شده در خصوص مالیات کارت بازرگانی در این مقاله با ثبت کریم خان همراه باشید.مجوزی که مالکین آن،ازجمله اشخاص حقیقی و حقوقی می تواند با داشتن آن،اقدام به تجارت در زمینه واردات و صادرات اجناس می کنند کارت بازرگانی نام دارد.در کشور ما تنها با داشتن کارت بازرگانی می توانند در واردات و صادرات فعالیت کرد.”دریافت کارت بازرگانی در ثبت کریم خان به راحتی امکان پذیر است.”

درآمد مشمول مالیات تعیین کننده مالیات قابل پرداخت است نه صرفا داشتن کارت بازرگانی .طبق نرخ ماده 131 قانون مالیات های مستقیم برای اشخاص حقوقی 25 % درآمد مالیات محاسبه و برای اشخاص حقیقی بر اساس درآمد مشمول مالیات اخذ میگردد.

  • ماده 130 : بدهی های گذشته موضوع مواد 3 تا 16 و تبصره 3 ماده 59 ، ماده 129 قانون مالیات های مستقیم مصوب 3/12/1366 و اصلاحیه های بعدی آن قابل مطالبه و وصول نخواهد بود.

تبصره: وزارت امور اقتصادی و دارایی می تواند بدهی مالیات هایی که سال تحصیل درآمد مربوط یا وابسته آن ها اندازه مورد قبل از سال 1368 باشد را تا سقف یک میلیون ریال برای هر پرداخت کننده در نقاطی که مناسب بداند کلاَ یا جزئاَ مورد بخشودگی قرار دهد.

  • ماده 131 : نرخ مالیات بردرآمد اشخاص حقیقی به شرح زیر می باشد:(مواردی نرخ جداگانه ای طبق مقررات دارند مستثنامی باشند)
  • حداقل سی میلیون ریال درآمد مشمول مالیات سالانه به نرخ پانزده درصد
  • حداقل یکصد میلیون ریال درآمد مشمول مالیات سالانه نسبت افزون سی میلیون ریال به نرخ بیست درصد
  • حداقل دویست و پنجاه میلیون ریال درآمد مشمول مالیات سالانه نسبت افزون یکصد میلیون ریال به نرخ بیست و پنج درصد
  • حداقل یک میلیارد ریال درآمد مشمول مالیات سالانه نسبت افزون دویست و پنجاه میلیون ریال به نرخ سی درصد
  • انتساب به افزون یک میلیارد ریال درآمد مشمول مالیات سالانه به نرخ سی و پنج درصد

دریافت مالیات علی الحساب 4 درصد از کارت بازرگانی

مالیات علی الحساب واردات قطعی کالا به میزان 4 درصد مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی به مالکین کارت بازرگانی به سبب دستورالعمل تعلق میگیرد که باید پرداخت شود.

بخشنامه ای به تمامی گمرکات اجرایی جمهوری اسلامی اعلام گردیده است،که اجناس از مورخ دستور6 / 2 / 95 مشمول مالیات علی الحساب واردات قطعی کالا به میزان 4 درصد از مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی درج شده در اظهارنامه گمرکی خواهندشد.موارد ذیل جزء پرداخت کنندگان مالیات نام برده نخواهند بود:

  1. ماشین آلات خطوط تولیدی برای واحدهای تولیدی دارای مجوز ثبت از وزارت خانه های مربوطه و واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری
  2. کارت های بازرگانی که از سوی اتاق صنایع و معادن ذیربط تایید ورتبه بندی شده و دارای رتبه طلایی ( رتبه الف ) هستند.
  3. وارد کنندگانی که ازسوی سازمان امور مالیاتی کشور خوش حساب شناخته شده اند با ارائه تصدیق تسویه حساب مالیاتی.
  4. موسسات و سازمان های دولتی ی،وزارتخانه ها، شهرداری و کلیه دستگاه های اجرایی دارای ردیف بودجه ای کشور.
  5. کالاهای وارد شده به وسیله پست و کالاهای جنبه تجاری ندارند و از طریق مسافران وارد میشود.
  6. کلیه کالاهای موضوع ماده 119 قانون امور گمرکی مصوب سال 1390

مادامی که مالکین کارت بازرگانی اقدام به واگذاری غیر برای استفاده از امتیازات کارت نمایند،لازم است طبق تبصره 4 ذیل بند 3 ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات علاوه بر اخذ مالیات علی الحساب به میزان فوق الذکر تسویه حساب مالیاتی مالکین کارت بازرگانی هم دریافت شود.

همچنین اعلام میگردد تمامی وارد کنندگان اجناس ازجمله اشخاص حقیقی و حقوقی مالکین کارت بازرگانی یا کارت پیله وری و نیز اشخاص فاقد کارت بازرگانی به استثنای رعایت موارد نام برده در بند 2 جزء پرداخت کنندگان مالیات علی الحساب خواهند بود.

همراهی متخصصان مجرب ما را در ثبت حقوقی ثبت کریم خان پذیرا باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *