ضوابط ثبت شرکت بازرگانی

ضوابط ثبت شرکت بازرگانی


ثبت شرکت بازرگانی

موسسه حقوقی ثبت کریم خان در این مقاله در خصوص شرایط ثبت شرکت بازرگانی به بحث و تبادل نظر پرداخته است.شرکت های بازرگانی،شرکت هایی می باشند که در موضوع فعالیت آن ها (بند 2 اساسنامه) موردهایی مرتبط با امور بازرگانی ذکر شده باشد.موضوعات بازرگانی شامل مواردی ازجمله: انجام فروش،خرید،صادرات،توزیع و واردات تمامی کالاهای مجاز بازرگانی،دریافت و اعطای نمایندگی شرکت در تمامی نمایشگاه ها و همایش های داخلی و خارجی و سمینارها .در نتیجه موضوع شرکت،معیار اساسی جهت بازرگانی بودن یک شرکت می باشد.

 

ضوابط ثبت شرکت بازرگانی

ثبت شرکت بازرگانی در دو قالب شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود و شرکت بازرگانی سهامی خاص ممکن است.

شرایط ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص

  1. حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
  2. حداقل 35 درصد سرمایه به صورت نقدی تادیه گردد.
  3. حداقل سرمایه 1000000ریال
  4. حداقل سن مدیر عامل شرکت می بایست 23 سال باشد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص

  • فتوکپی مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)
  • امضای اقرارنامه
  • اصل گواهی عدم سوءسابقه
  • دریافت جواز در صورت مجوزی بودن موضوع
  • (تنظیم وکالتنامه به اسم وکیل،در صورتیکه انجام امور به وسیله وکیل صورت می پذیرد.)

در ادامه ثبت کریم خان در خصوص شرایط ثبت شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود توضیح می دهد.

شرایط ثبت شرکت بازرگانی بامسئولیت محدود

  1. وجود حداقل 2 نفر عضو
  2. حداقل سرمایه 10.0000 ریال
  3. تعهد با تادیه تمامی سرمایه
  4. حداقل سن مدیر عامل شرکت می بایست 23 سال باشد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود

  • فتوکپی مدارک شناسایی(فتوکپی کارت ملی و شناسنامه)
  • اصل گواهی عدم سوء سابقه
  • امضای اقرارنامه
  • مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

آنگاه نسبت به تهیه ی شرکتنامه(برای شرکت های مسئولیت محدود)،اظهارنامه شرکت بازرگانی ،اساسنامه و صورتجلسات مجمع عمومی شرکت مبادرت ورزید و با رجوع به سامانه ی اداره ی ثبت شرکت ها به آدرس اینترنتی www.sherkat.ssa.ir ،تمامی مراحل ثبت شرکت را یک به یک طی نمایید و مدارک ذکر شده را در سامانه بارگذاری نمایید.با رجوع به بخش قبولی تاسیس در پایگاه اینترنتی،نوع شخصیت حقوقی ؛اطلاعات درخواست کننده و دیگر اطلاعات درخواست شده همانند سمت اشخاص و سرمایه شرکت را وارد نمایید و نسبت به پیشنهاد اسم شخصیت حقوقی (تعیین اسم شرکت)مد نظر مبادرت ورزید.به همین منظور، در بخش نام های درخواستی،پنج اسم را به ترتیب اولویت درج نمایید.به منظور تعیین اسم،اسم هایی را تعیین نمایید که:

  • به هیچ عنوان خارجی نباشد
  • پیش از این ثبت نشده باشد
  • معنا و مفهوم داشته باشد
  • مطابق با فرهنگ انقلاب اسلامی باشد.

و در پایان بعد از مرور مجدد اطلاعات در صورتی که مطالب را صحیح درج نموده اید روی مورد پذیرش نهایی کلیک نمایید.

با کامل نمودن اطلاعات و بارگذاری مدارک لازم در سامانه ، کارشناس حقوقی اطلاعات درج شده را مورد بررسی قرار می دهد،چنانچه نقصی داشته باشد برای شما در پایگاه اینترنتی ابلاغ رفع نقص فرستاده می شود و می بایست ایراد را مرتفع نمایید و در صورتی که در اطلاعات نقصی وجود نداشته باشد ، آن را مورد تایید قرار می دهد.اگر مطالب تایید گردد،در مرحله بعد نسخه های اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمیمه های آن ها را به وسیله باجه های پست به صورت سفارشی به نشانی مذکور در تاًییدیه ی پذیرش بفرستید . بعد از ارسال پستی،شماره مرسوله توسط پایگاه اینترنتی وارد پرونده می گردد.

با فرستادن مدارک،چنانچه مدارک ارائه شده تکمیل باشد و دارای نقصی نباشد کارشناس مربوطه مدارک را به بخش ثبت دفاتر ثبت شرکت ها تقدیم و متصدی مربوطه بعد از ثبت در دفتر و مندرج نمودن آن روی اظهارنامه نسبت به دریافت امضاء از درخواست کننده مبادرت خواهد ورزید.یک نسخه از مدارک در بایگانی اداره ثبت نگهداری می شود و دیگر نسخه از مدارک پس از مهر شدن به درخواست کننده تحویل داده می شود.آنگاه کارشناس مربوطه، پیش نویس آگهی را که تشکیل پرونده گردیده، به منظور درج به اتاق تایپ ارسال می نماید.در این گام می بایست جهت واریز هزینه روزنامه رسمی به روش غیر حضوری و اینترنتی به منظور مندرج نمودن در روزنامه مبادرت ورزید. مندرج شدن در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران آخرین گام برای ثبت شرکت است.بعد از ثبت شرکت بازرگانی اقدام به دریافت کارت بازرگانی نمایید.

ثبت کریمخان در ادامه به شرایط دریافت کارت بازرگانی اشاره نموده است.

اخذ کارت بازرگانی به هر 2 نوع حقیقی و حقوقی صورت پذیر است.

شرایط اخذ کارت بازرگانی

الف) اشخاص حقیقی:

  1. دارا بودن حداقل 21 سال تمام
  2. دارا بودن برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا برگ معافیت برای آقایان
  3. دارا بودن حساب جاری در یکی از شعبات بانک های داخلی
  4. عدم سوء سابقه ی کیفری
  5. دارا بودن سه سال سابقه در امور تولیدی یا تجاری به تایید دو فرد از مالکان کارت بازرگانی یا تسلیم مدارک دانشگاهی یا داشتن جواز تولید از یکی از وزارتخانه های تولیدی
  6. داشتن مکان کسب مناسب با رشته فعالیت،از قبیل اجاره ای یا ملکی
  7. دارا بودن دفاتر قانونی و اظهارنامه ثبتی
  8. نداشتن شغل تمام وقت و نیز ارتباط استخدامی با موسسات دولتی و وزارتخانه ها و قوای سه گانه
  9. عدم ورشکستگی به تقصیر و تقلب

ب) اشخاص حقوقی:

  • مدیران شرکت های تعاونی و شرکت های دولتی و شرکت های موضوع قانون حفاظت صنایع شامل عدم محدودیت ارتباط استخدامی با موسسات دولتی و دستگاه ها نمی شوند.
  • رؤسای هیئت مدیره و مدیران عامل شرکت ها می بایست پروانه کار و اقامت دارای اعتبار داشته باشند و فاقد سوء پیشینه کیفری باشند.
  • مدیران شرکت های دولتی و شرکت های متعلق به نهادهای انقلابی و شرکت های قانون حفاظت صنایع که حکم مدیریت آنان به وسیله موسسات دولتی صادر گشته باشد ملزم به تسلیم گواهی عدم سوء سابقه ی کیفری نمی باشند.

همچنین شرکت ها لازم است شرایط زیر را داشته باشند:

عدم ورشکستگی به تقصیر،داشتن مکان کسب متناسب با رشته فعالیت(اجاره ای یا ملکی)،داشتن دفاتر قانونی و تسلیم اظهارنامه ثبتی.
همکاران ما در ثبت شرکت کریم خان،با سال ها تجربه و با بهره گیری از مشاوران و کارشناسان مجرب برآنند تا خدمات ارزنده ای در رابطه با شرایط ثبت شرکت بازرگانی ، ثبت شرکت های خارجی ، ثبت شرکت در ماکو ، ثبت شرکت در لیتوانی و حاکمیت اساسنامه ی شرکت با مسوولیت محدود به شما متقاضیان عزیز ارائه نمایند.به منظور برقراری ارتباط با مشاورین این موسسه با شماره 02187146 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *