شرایط تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص

شرایط تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص


شرکت سهامی خاص ، شرکت تجاری می باشد که دارایی آن در زمان ایجاد از یک میلیون ریال کم تر نمی باشد و به قطعه های سهام تبدیل می شود. مسئولیت هر یک از صاحب های سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها می باشد. کل دارایی آن باید توسط موسسان تاسیس گردد ( ماده 4 ل.ا.ق.ت ) و تعداد شریک های آن نمی بایست کم تر از 3 نفر باشد.

شرایط تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

  1. کم ترین تعداد دو نفر اعضا بازرس شامل بازرس علی البدل و اصلی که نمی بایست هیچ نوع رابطه نسبی با اعضای هیات مدیره داشته باشند . ( با هم فامیل نباشند ) می بایست برای تاسیس شرکت معرفی شود و اعضا و هیات مدیره می بایست حداقل دارنده یک سهم باشند ونمی بایست دارای سوء سابقه کیفری باشند.
  2. چنانچه گفته شد ، کم ترین دارایی شرکت  می بایست صد هزار تومان باشد که 35 % مبلغ تعهد شده را می بایست در حساب بانکی بازشده پرداخت نماید.
  3. حداقل 3 نفر عضو اصلی در شرکت که دارای سن قانونی باشند ( 18 سال سن ) که حداقل 2 نفر عضو هیات مدیره و 1 نفر سهام دار باشد.

برای ایجاد شرکت سهامی خاص ، رعایت نکته های زیر لازم می باشد:

  1. اساس نامه شرکت که می بایست توسط همه ی سهام داران امضا شده باشد .
  2. اظهارنامه مشعر بر تعهد تمامی سهام و گواهی نامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نمی بایست کمتر از 35 % همه ی سهام باشد.اظهارنامه ذکرشده می بایست توسط همه ی سهام داران امضا شده باشد. همین طور تادیه و تقویم دارایی غیرنقدی و جداسازی آن در اظهارنامه وعنوان سهام ممتازه در صورت وجود چنین سهامی
  3. انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت که می بایست در صورت جلسه ای ذکر و توسط تمامی سهام داران امضا شده باشد.
  4. قبول سمت مدیریت و بازرسی با رعایت بخش اخیر ماده 17
  5. قید نام روزنامه کثیرالانتشاری که هرنوع آگهی درمورد به شرکت تا ایجاد اولین مجمع عمومی عادی در آن به انتشار خواهد رسید.

از آن جا که طرح و تصویب اساس نامه و انتخاب مدیران و بازرسین و تعیین روزنامه و تنظیم اظهارنامه و … الزاما می بایست توسط  تمامی موسسان انجام شود چنین برداشت می شود که در شرکت های سهامی خاص تمامی تصمیم ها در ابتدای ایجاد  می بایست به اتفاق آراء گرفته شود.

مالیات شرکت سهامی خاص

شرکت های سهامی خاص  می بایست10 % از همه ی درآمد خود را به عنوان مالیات شرکت محاسبه و دریافت شده و ازهمه ی درآمد شامل شده مالیات پس از کسر 10 % نسبت به بقیه بر طبق بندهای قانون مالیات های مستقیم انجام می شود که با نمایش اظهارنامه مالیاتی مناسب و حساب و کتاب های  درست می توانید مالیات مختلفی بپردازید.

موسسه ی حقوقی ثبت کریم خان با بهره گیری از مشاوران و کارشناسان متخصص و حرفه ایی به صورت کاملا رایگان آماده ی پاسخ گویی به  شما عزیزان می باشد .

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *