اخذ کد کارگاهی

اخذ کد کارگاهی

استفاده از مزایای بیمه یک مسئله بسیار با اهمیت میباشد زیرا معمولا کارمندان یا کارگران از کارفرما تقاضا دارند از طرف کارفرما بیمه شوند . در صورتی که فعالیت شما در زمینه ساخت ، تولید و توضیع کالا باشد برای ستفاده از خدمات بیمه میبایست اخذ کد کارگاهی انجام دهید.

علاوه بر مسئله بیمه صاحبان مشاغل به دلایل قانونی نیز نیاز به اخذ کد کارگاهی خواهند داشت . در صورتی که طبق قانون شما موظف به اخذ کد کارگاهی باشید اما نسبت به اخذ آن بی توجه باشید مراجع قانونی میتوانند شما را جریمه و بازخواست نمایند .

پیش گفتار

کد کارگاهی برای کارفرمایانی که تعدادی کارگر را در کارگاه خود تحت پوشش دارند و می‌خواهند برای بیمه کارگران خود اقدام کنند الزامی است.

مشاوران ما در ثبت کریمخان آماده ارائه خدمات مربوط امور ثبتی و کد کارگاهی شما هستند.

کد کارگاهی چیست

کد کارگاهی در حقیقت یک نوع کد 10 رقمی است که کاملا انحصاری به کارفرمایانی که تقاضای دریافت آن را دارند، ارائه می شود.با توجه به ماده 4 قانون کار اشاره کنیم ، بر اساس این قانون کارگاه محلی است که کارگر به درخواست کارفرما یا نماینده او در آن جا کار می‌کند ، از قبیل موسسات صنعتی ، کشاورزی ، معدنی ،‌ ساختمانی ، ترابری مسافربری ، خدماتی ، تجاری ، تولیدی ، امکان عمومی و … کارگاه نامیده میشود . برای انکه صاحبان کسب و کار بتوانند نسبت به بیمه کردن کارگران خود اقدام کنند باید در ابتدا به دنبال دریافت کد کارگاهی بروند.

مزایای اخذ کد کارگاهی

از مزیت های اخذ کد کارگاهی ابتدا میتوان به بهره مند شدن از بیمه و مزایای ان اشاره کرد و در ادامه برخی دیگر از مزیت های اخذ کد کارگاهی را مورد برسی قرار میدهیم :

  1. حق اولاد به شما تعلق می گیرد.
  2. حق ماموریت هم خواهید داشت.
  3. مرخصی های قانونی به شما تعلق می گیرد.
  4. ارزاق تحویلی خواهید داشت.
  5. در هزینه های درمانی به شما کمک می شود.

مراحل اخذ کد کارگاهی

  1. مرحله اول: فرد متقاضی جهت دریافت کد باید ابتدا در سامانه به عنوان شخصیت حقوقی ثبت نام انجام دهد و برای دریافت فرم ها و تکمیل مدارک به سازمان جهت دریافت فرم ها و لیست مدارک مورد نیاز مراجعه کند.
  2. مرحله دوم: پس از تکمیل مدارک و فرم های مربوطه شما باید آنها را در سامانه بارگذاری کنید و بصورت فیزیکی نیز به واحد سازمان در منطقه خود جهت تحویل مراجعه نمایید.
  3. مرحله سوم: در مرحله بعدی برای شرکت شما درخواست بازبینی مدارک و بررسی به واحد بازرسی سازمان ارسال میگردد که در این مرحله در یک روز کاری مامور به محل شرکت شما مراجعه کرده تا کد بصورت غیرعال به شما تعلق یابد
  4. پس از گذشت مراحل ملزومه و ازدید از محل کد شما به شما تعلق می‌گیرد
  5. نکته مهمی که باید به آن توجه مهلت ارسال لیست بیمه میباشد شما در پایان هر ماه مهلتی 5 روزه برای وارد کردن اطلاعات تمامی افراد شرکت دارید. پس از گذشت این مهلت شما پس از ورود با کد کارگاهی به سایت امکان ویرایش لیست اعضا را نخواهید داشت

مدارک اخذ کد کارگاهی

از مدارک لازم برای گرفتن کد  می‎‌‍‌‌‌‌توان به مراحل زیر اشاره کرد :

  1. از دفتر اسناد رسمی فرم نمونه امضا و اثر انگشت خود را دریافت کنید.
  2. مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی
  3. جواز تاسیس یا هر جواز دیگری که برای شروع فعالیت خود دریافت کرده اید.
  4. در صورتی که ملک محل فعالیت خود را خریداری کرده اید، سند مالکیت و در غیر این صورت اجاره نامه را ارائه دهید.
  5. در بعضی از مشاغل باید از صنف خود هم یک تائیدیه ارائه دهند، این موضوع برای مشاغل مختلف، متفاوت خواهد بود و گاهی نیازی به آن نیست.
  6. سند رسمی از اجاره نامه خود
  7. سند مالیکت ملکی که محل فعالیت شما ست. طبیعتا در صورتی که سند به نام شما نباشد، باید مدرک قبلی یعنی اجاره نامه را ارائه دهید.
  8. شراکت نامه عادی یا دفتری را ارائه دهید.
  9. در صورت لزوم تائیدیه از صنف خود. در این حالت هم دریافت تائیدیه صنفی برای همه مشاغل نیست و در بعضی از مشاغل خاص به آن نیاز دارید.

هزینه اخذ کد کارگاهی

در رابطه با هزینه اخذ کارگاهی لازم است توضیح دهیم این هزینه برای فعالیت های مختلف . نسبت به شرایط موجود متفاوت است . برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت ها با مشاروین مجموعه ثبت انلاین تماس بگیرید .

خدمات ثبت کریمخان

شرکت ثبت کریمخان با ارائه‌ی بهترین و ارزان‌ترین خدمات، فرایند ثبت شرکت را برای شما تسهیل می‌بخشد. این فرایند به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌شود. برای بهره وری از مشاوره کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.

سوالات پر تکرار

چند روز برای اتمام اطلاعات افراد بیمه شده در ماه مهلت دارم؟

شما تنها 5 روز برای انجام این کار مهلت دارید.

آیا برای گرفتن کد کار گاهی حتما باید ملک بنام شخص باشد؟

خیر با داشتن اجاره نامه هم می‌توانید برای گرفتن کد کارگاهی اقدام کنید.

تلفن تماس

02187146


ثبت برند،  هزینه ثبت برند،  هزینه ثبت علائم تجاری، موسسه ثبت کریم خان،  شرکت ثبت کریمخان، ثبت شرکت سهامی عام، هزینه ثبت شرکت سهامی عام،  ثبت شرکت سهامی خاص، هزینه ثبت شرکت سهامی خاص، تمدید کارت بازرگانی، هزینه مالیات بر ارزش ارزش افزوده، پلمپ دفاتر،  راهنمای ثبت شرکت، ثبت تغییر آدرس شرکت، هزینه لوگو و برند، ثبت کریمخان، ثبت کریم خان،  شرکت ثبت کریمخان، ثبت لوگو در موسسه کریم خان، ثبت برند در ثبت کریمخان، اخذ کد اقتصادی، اخذ کارت بازرگانی،  ثبت موسسه، ثبت شرکت های مسئولیت محدود، ثبت نقل و انتقال سهام شرکت، ثبت انحلال شرکت، استعلام برند، استعلام برند در ثبت کریمخان

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *