ثبت علامت تجاری فانتزی

ثبت علامت تجاری فانتزی


ثبت علامت تجاری فانتزی

موسسه ثبت کریم خان در این مقاله قصد دارد در خصوص ثبت علامت تجاری فانتزی توضیح دهد.علامت های که برای شناساندن اجناس و کالا صنعتی و یا خدماتی از منظر چگونگی و تضمین مرغوبیت جنس آن ها مورد استفاده قرار می گیرند علائم تجاری ، صنعتی یا خدماتی می گویند.اسامی مرکبی اعم از نقش ، تصویر وکلمه یا،فانتری (Fantasy) می توانند اجزا تشکیل دهنده ی این علائم باشند.به نام های خیالی یا رویایی مانند ققنوس که وجود خارجی ندارند اسم های فانتری می گویند.این اسامی به شرط آنکه شرایط و ضوابط حاکم درقانون را رعایت کنند نه تنهادرکشور ما بلکه در کشور های دیگر ممانعتی برای ثبت آنها وجود ندارند.

ثبت علامت تجاری فانتزی

برای انتخاب علامت تجاری بایداز نوآوری و ابداع جدیدترین علائم استفاده کرد تا منحصربه فرد باشد و علامت انتخاب شده باید متمایز و مغایراز علامت های دیگر باشد و درعین حال با نوع و جنس خود کالا رابطه مستقیم و معنی داری داشته باشد و بهتراست که این نشان به دور از اسامی منحرف کننده و عام باشد.

ویژگی علامت تجاری

  • 1.جدید بودن علامت تجاری
  • مقصود از جدید بودن علامت این است که از نشانه هایی بهره گیری شود که از جهت ظاهری جدید و ابتکار داشته باشندو پیشینه ی مندرج و به کارگیری به وسیله دیگران را نداشته باشند.
  • 2.ابتکاری بودن علامت تجاری
  • ابتکاری بودن جز یکی از ویژگی ها علامت تجاری است،یعنی علامت باید همراه با مدل های خاص و ظرایف ظاهری باشد.باید تا حد امکان از نشان های ساده پرهیزکرد تا بتواند در بازار مرود حمایت قراربگیرد.
  • 3.عدم ایجاد اشتباه در نظر مشتری
  • علامت تجاری نباید طوری طراحی گردد که در نظر مشتری ایجاد خطا کرده و وی را در تمییز و تشخیص از نشانه های تجاری دیگر که تا حدی با هم تشابه دارند،مردد و گمراه کند.

موسسه تخصصی ثبت کریم خان،مفتخر است خدمات ارزنده ای در باب علامت تجاری فانتری به متقاضیان عزیز و همراهی کند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *