ثبت شرکت پیمانکاری برق

ثبت شرکت پیمانکاری برق


شرایط ثبت شرکت پیمانکاری برق

شرکت های پیمانکاری در عرصه طرح ریزی، بازرسی، برآورد، مشاوره و انجام تمامی فعالیت های عمرانی و پیمانکاری نفت ، گاز و پتروشیمی ، ساختمان ، تاسیسات ، برق ، فضای سبز پارک و … تلاش می کنند.برگزیدن چارچوب مناسب از اعمال آغازین ثبت شرکت پیمانکاری برق به حساب می آید . بنابراین اول میبایست نتیجه بگیرید که قصد ثبت شرکت سهامی خاص دارید یا شرکت با مسئولیت محدود .

ثبت شرکت پیمانکاری برق

شایان ذکر است شرکت سهامی خاص، بهترین انتخاب برای شرکت های پیمانکاری می باشد.زیرا افرادی که مناقصه برگزار مینمایند به شرکتهای سهامی خاص اطمینان و اهمیت بیشتری دارند. این اهمیت به این دلیل است که افراد شریک شرکت های سهامی خاص مکلف اند 35% از سرمایه نخستین شرکت خود را در بانکی به اسم شرکت پرداخت کنند در واقع سرمایه شرکت سهامی خاص بالعکس شرکت با مسئولیت محدود اظهاری نمی باشد .

خصوصیات تاسیس شرکت سهامی خاص

  1.  حداقل اعضای هیئت مدیره 3نفر می باشد.
  2. حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص 1،000،000 ریال می باشد.
  3. سرمایه شرکت فقط به وسیله بنیان گذاران تهیه شده و امکان صدور اطلاعیه پذیره نویسی را ندارند.
  4.  در اسم شرکت میبایست واژه” خاص ” فوراً پیش و بعد از نام شرکت افزوده گردد. به طور مثال” شرکت سهامی خاص البرز ” یا ” شرکت البرز، سهامی خاص ” . کلمه شرکت سهامی میبایست در کلیه متن ها و سربرگ های شرکت درج گردد.
  5.  این شرکت قابلیت چاپ برگه قرضه را ندارد.
  6.  کلیه ضوابط موجود در جهت تاسیس شرکت های سهامی عام ، درباره شرکت های سهامی خاص مقرر نمی باشد.

شرایط اختصاصی شرکت سهامی خاص

  1. تاسیس مجمع عمومی در این نوع شرکت ضروری نمیباشد.بنابر ماده 176 این قانون ،فراخوانی نظر کارشناس نام برده الزامی می باشد و آورده های غیرنقد را نمیتوانیم بیشتر از برآورد کارشناس پذیرفت.
  2. این نوع شرکت ها قادر نیستند سهام خود را در جهت پذیره نویسی یا عرضه در بورس اوراق بهادار یا به وسیله بانک ها ارائه نمایند و یا به چاپ آگهی و اعلامیه و یا هر گونه آگهی در جهت ارائه سهام خود اقدام نمایند کنند،به غیر از قوانین مرتبط با شرکت های سهامی عام به گونه ای که در این قانون ذکر شده پیروی نمایند.
  3.  بهره گیری از مبالغ پرداخت شده به اسم شرکت های سهامی درحال تاسیس مقدور نمی باشد ،به جز بعد از ثبت شرکت و یا در موارد ذکر شده در ماده 19.

تشکیل شرکت سهامی خاص

قوانین مرتبط به تاسیس شرکت سهامی خاص، بسیار راحت تر از شرکت سهامی عام است.در جهت تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص، قانونگذار،به مرجع ثبت شرکت ها، ارائه اظهارنامه به همراه مدارک ذیل را بسنده می داند.

  1.  اساسنامه شرکت میبایست توسط تمامی سهامداران امضای شده باشد.
  2.  اظهارنامه حاکی بر ضمانت تمامی سهام و تاییدیه بانک ، منوط بر پرداخت بخش نقدی سرمایه حداقل 35٪ تمام سهام باشد.زمانی که بخشی از سرمایه غیرنقدی باشد، میبایست کلیه آن پرداخت گردد و تقویم آن به صورت جداگانه در اظهارنامه انعکاس یابد.البته چنانچه سهام بنیان گذار چشمگیر باشد، میبایست تفسیر امتیازات آن در اساسنامه درج گردد.در ضمن تمامی سهامداران موظفند اظهارنامه ذکر شده را امضاء کنند.
  3.  صورتجلسه مجمع عمومی بنیان گذار، شامل وارسی سهام و انتصاب هیئت مدیره و بازرسان و اظهار پذیرش از طرف آنان و نیز نام بردن اسم روزنامه کثیرالانتشاری که هر نوع اطلاعیه درباره شرکت الی تاسیس مجمع عمومی عادی در آن چاپ خواهد گردید.
  4.  تاییدیه بانک عامل، مبنی بر پرداخت حداقل مبلغ سرمایه شرکت مطابق اساسنامه . آنگونه که ذکر کردیم شرکت سهامی خاص به مجمع عمومی موسس ضروری نمی باشد، اما بنیان گذاران جلسه ابتدایی خود را مختص مجمع عمومی موسس می دانند و درباره مصوب کردن اساسنامه شرکت ، انتصاب اعضای هیئت مدیره ، بازرسان شرکت و نیز روزنامه کثیرالانتشار برای اطلاعیه های شرکت تصمیم گیری می نمایند.
  5.  در شرکت سهامی خاص آورده های غیرنقدی هم میبایست مطابق نظریه کتبی کارشناس رسمی وزارت دادگستری محاسبه شود.

البته ارزیابی اندازه تسلط شرکت (بنا به پیشینه افراد و خبرگی کاری و توان مالی) ،گرید بندی شرکت های پیمانکاری میباشد که بر اساس شرایط و اساسنامه هایی که به وسیله معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست جمهوری مورد تصویب قرار می گیرد،اجرا می شود.شرکت های پیمانکاری از لحاظ قراردادها ،توانایی ها وافرادی که کسب امتیاز می کنند از 1 الی 5 گرید بندی می شوند  که در واقعیات 5 پایین ترین و 1 بالاترین گرید به شمار می آید .اما شرکت های مشاور از 1 الی3 دریافت گرید می نمایند که 3 پایین ترین و 1 بالاترین رتبه است.

موسسه ثبت شرکت کریم خان ، با مشاوران متخصص در عرصه ثبت شرکت پیمانکاری برق در جهت دریافت،تمدید،ترفیع رتبه بندی پیمانکاران محترم خدمات خود را در کمترین زمان و هزینه عرضه می نمایند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *