ثبت شرکت در لهستان

ثبت شرکت در لهستان


نحوه ثبت شرکت در لهستان

بسیاری از افراد هستند که قصد دارند به ثبت شرکت در لهستان بپردازند.در این مقاله با موسسه ثبت شرکت کریم خان همراه باشید تا تمامی نکات لازم در خصوص ثبت شرکت در لهستان را به شما ارائه دهیم و شما را با مراحل ثبت شرکت در این کشور آشنا کنیم.

تعهد به ثبت نام یک شرکت در لهستان

اشخاص حقوقی در لهستان باید شرکت خود را به صورت رسمی به صورت ملی ثبت نمایند و به وسیله پلت فرم های آنلاین ثبت شرکت به جستجو بپردازند و اطلاعات مورد نظر خود را بیابند شرکت ها در لهستان میبایست در دادگاه ملی این کشور ثبت شوند با یک شماره مالیاتی و شناسایی مشخص وشرکت های ثبت شده باید حساب های بانکی مورد نظر و مشخص خود را افتتاح نموده و سرمایه اولیه آنها به عنوان سپرده معین میگردد تمامی اطلاعات مربوط به تمام اعضا،میزان سرمایه،آدرس و محل شرکت،هیئت های نظارتی،پرداخت های ریجستری،نحوه ی انحلال و تمامی این اطلاعات در ریجستری مربوط قابلیت دسترسی را دارد.

پرداخت مالیات در لهستان

مبنای قانونی جهت پرداخت مالیات در لهستان به قانون بدهی های مالیاتی که در اکتبر 1997 به تصویب رسید تعریف شده است که اصل 217 قانون اساسی لهستان در این مورد این چنین بیان نموده و این گونه فراهم نموده است که اعمال مالیات و دیگر هزینه های عمومی و تعیین اشخاص مشمول مالیات به واریز مالیات در لهستان در قانون امور مالیاتی این کشور تعریف شده اند و همچنین مشاغل و اشخاصی که از پرداخت مالیات معاف هستند.نظام مالیاتی لهستان دارای 12 عنوان مالیاتی بوده که به عنوان بودجه عمومی و یا واریز به خزانه،شهرداری ها و استان ها و شهرها تعریف شده است که هر یک دارای سهم مشخصی از این میزان مالیات می باشند.هنگام ثبت شرکت در لهستان مالیات بر درآمد برای اشخاص حقیقی و حقوقی الزامی است و بر اساس درآمد محاسبه می گردد که میزان مالیات از 18% آغاز میشود و حتی در پاره ای از مشاغل به 32% نیز میرسد اما میانگین پرداخت مالیات بر درآمد در لهستان 19% درصد است.

مالیات بر سود،درآمد بدست آمده از فروش اوراق بهادار و یا ابزارهای مالی مشتقه می باشد و تحقیق حقوق ناشی از فروش سهم آنها در شرکت ها نرخ مالیات بر سود در لهستان 19 % میباشد.کمک اجباری به بیمه ای اجتماعی،بیمه های اجتماعی در لهستان شامل حقوق بازنشستگی،از کار افتادگی،بیماری و بودجه زنان وزایمان بیمه بهداشت و درمان در صورت بیماری،تصادف و … است که هم کارفرما و هم کارمند باید این نوع هزینه را بپردازد.در تعریف مالیات بر ارزش افزوده نیز باید این گونه بگوییم که مالیات بر ارزش افزوده یک مالیات غیر مستقیم است که در مرحله ی فروش کالا و یا دادن خدمات دریافت می گردد که نرخ پایه آن 23% است که ممکن است در برخی از موارد با کاهش ۶ درصدی نیز مواجه شود.موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان در این مطلب سعی کرده که نمایی از اقتصاد لهستان را برای شما بازگو کند و چگونگی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان را برای شما شرح دهیم موسسه حقوقی ثبت کریم خان با کادری مجرب از وکلای کارآزموده پاسخ گوی شما در این راه خواهد بود.

ثبت شرکت در لهستان به صورت های مختلفی انجام می پذیرد که در ادامه موسسه ثبت شرکت کریم خان به توضیح این دسته از شرکت ها می پردازد.

انواع شرکت های لهستانی

لهستان در حقیقت کشوری است که برای سرمایه گذاران خارجی جایگاه خاصی در نظر دارد و از این روند استقبال کرده به نحوی که در قانون این کشور به نشان سرمایه گذار ملی یاد کرده است،سرمایه گذاران در لهستان میتوانند با ثبت شرکت های مختلف شروع به فعالیت نمایند.

  1. ثبت شرکت در لهستان به صورت شرکت با مسئولیت محدود یکی از رایج ترین راهکارهایی است که برای ثبت شرکت تجاری در کشور لهستان صورت می گیرد.ثبت شرکت در لهستان به صورت شرکت با مسئولیت محدود می تواند با 5000 زلوتی صورت گیرد و اعضای هیئت مدیره این شرکت از یک یا چند نفر تشکیل می شوند،پرداخت مالیات بر درآمد برای این نوع شرکت ها الزامی است بعلاوه مالیات برارزش افزوده نیز باید الزاما تسویه گردد.اولین گام به منظور ترکیب یک شرکت با مسئولیت محدود لهستانی تهیه اساسنامه و ثبت آن در دفتر اسناد رسمی است همچنین برای تنظیم اساسنامه ثبت شرکت در لهستان به صورت شرکت با مسئولیت محدود باید این نکته را در نظر بگیرید که در اساسنامه باید اطلاعات کلی از قبیل نام کسب و کار،اهداف شرکت،مقدار حاوی سرمایه و ارزش اسمی سهام مشخص گردد و اطلاعات در مورد سهام داران و هئیت مدیره و نیز اسناد اختلاط شرکت باید به ثبت رسیده باشد.سهام داران مسئول تعهدات شرکت هستند با این حال به میزان سرمایه گذاری که انجام داده اند باید پاسخ گو باشند.
  2. ثبت شرکت در لهستان به صورت سهامی که اغلب برای کسب و کار های بزرگ در لهستان و توسط یک یا چند نهاد حقیقی و یا حقوقی تاسیس میشود حداقل سرمایه برای این نوع از شرکت 100000 زلوتی بوده واین شرکت دارای یک هیئت مدیره و یک هیئت نظارت اجرایی بر این هیئت مدیره می باشد که این هیئت نظارت اجرایی وظیفه نظارت بر مالیات بردرآمد و مالیات برارزش افزوده شرکت را دارد وثبت شرکت در لهستان باید در دادگاه ملی این کشور انجام گیرد.افرادی که در اتحادیه اروپا حضور دارند و همچنین خارجی هایی که خارج از اتحادیه اروپا هستند میتوانند با شرایط خاصی این نوع شرکت ها را در لهستان به ثبت برسانند و اقامت لهستان را بدست بیاورند حداقل سرمایه برای ثبت این نوع شرکت حدود 24000 یورو است و سهام داران به اندازه آورده خود مسئول هستند و سهام آن ها در بورس اوراق بهادار عرضه شده و قیمت گذاری گردد.
  3. ثبت شرکت در لهستان به صورت مشارکت مدنی برای کسب و کار های کوچک در لهستان طراحی شده است که می تواند به وسیله دو نهاد حقیقی و یا حقوقی میتواند تشکیل گردد و تنها شرکا باید شراکت نامه خود را در دادگاه ملی لهستان ثبت نمایند و دارایی ها اعم از منقول یا غیر منقول آنها مشخص گردد به علاوه مالیات ها نیز پرداخت گردد.
  4. شرکت های خارجی نیز میتوانند در لهستان شعبه داشته باشند و نمایندگی خود را دایر نمایند بایستی وسیله نقلیه و یا دفتری که کسب و کار در راه اندازی شود در این مورد از شرکت مشخص شود در شرکت های خارجی،شرکت مادر در کشور مبدا است و این یک شعبه از این شرکت است و ممکن است که دیگر شرکت های داخل اتحادیه اروپا از این نوع شرکت ها در داخل لهستان ذینفع باشند.

قوانین ثبت شرکت در لهستان

دولت لهستان به افراد خارجی این امکان را می دهد تا فعالیت های کسب و کار خود را در این کشور بر اساس قانون حقوقی شهروندان لهستانی به انجام رسانند. این قانون برای سرمایه گذاران خارجی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و دیگر سرمایه گذاران،آن ها را مجاز دانسته تا کسب و کار خود را در لهستان راه اندازی نموده و بتوانند مجوز کار و اقامت را اخذ نماید.

خدمات موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان برای ثبت شرکت در لهستان

  • مشاوره در خصوص انتخاب مدل های ثبت شرکت در لهستان
  • انجام امور حقوقی و ثبت شرکت در لهستان به وسیله وکلای رسمی شرکت
  • دریافت ویزا برای انجام کارهای ثبت شرکت در لهستان ( مرحله مقدماتی )
  • افتتاح حساب بانکی ( حقوقی ) به واسطه ثبت شرکت در لهستان
  • تهیه دفتر مجازی یا حقیقی به همراه تلفن،فکس،ایمیل و وب سایت با پسوند کشور لهستان
  • دریافت اقامت 1 ساله برای مدیرعامل و خانواده به واسطه ثبت شرکت در لهستان

مراحل ثبت شرکت در لهستان و دریافت اقامت

1. تشکیل پرونده توسط گروه وکلا در لهستان و هماهنگی با وزارت بازرگانی و وزارت امور خارجه و اخذ تاییدیه و موافقت دولت لهستان نسبت به Business Plan و اجازه فعالیت تجاری برای متقاضی
2. معین کردن وقت مصاحبه در سفارت و اخذ ویزای D برای فرد متقاضی و خانواده ایشان حضور در لهستان به منظور اخذ اقامت یکساله و انجام مراحل ثبت شرکت در لهستان پس از گذشت یک سال و ارائه گزارش کاری شرکت،اقامت تمدید خواهد شد.
3. پس از 3 سال اقامت در لهستان و در صورت ارائه فعالیت تجاری مثبت،فرد متقاضی به همراه خانواده می توانند تقاضای دائم داشته باشند.

مزایای ثبت شرکت در لهستان

1. ثبت شرکت در لهستان این امکان را به متقاضیان می دهد تا مالکیت 100% (بدون نیاز به شریک محلی) شرکت را داشته باشند.
2. ثبت شرکت در لهستان امکان دسترسی به تمام نواحی اروپای شینگن برای مسافرت،تجارت و اقامت طولانی مدت را فراهم می آورد.
3. ثبت شرکت در لهستان امکان درخواست اقامت دائم پس از 3 سال را به وجود می آورد.
4. ثبت شرکت در لهستان به متقاضیان این امکان را می دهد تا پس از اخذ اقامت دائم پاسپورت 5 ساله اخذ نمایند.
5. با ثبت شرکت در لهستان می توانید به آسانی به اخذ ویزا برای تمامی نقاط جهان بپردازید.
6. با ثبت شرکت در لهستان می توانید به افتتاح حساب شرکتی و شخصی بپردازید.
7. ثبت شرکت در لهستان استفاده از مارک تجاری (برند) اروپائی را برای متقاضی میسر می سازد.
8. قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت در لهستان می باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در لهستان و اقامت

1. نام شرکت (توسط خود شما ارائه میشود)
2. تکمیل فرم ثبت شرکت در لهستان
3. اسکن پاسپورت سهامداران و مدیرعامل
4. طرح توجیهی اقتصادی ( Business Plan )
5. سند مالکیت و پرینت حساب بانکی
6. کپی از آخرین مدرک تحصیلی‌
7. وکالتنامه (که باید توسط موکل امضا شود)

اشخاص حقوقی در لهستان باید شرکت خود را به صورت رسمی و به صورت ملی ثبت نمایند به منظور انجام تمامی امور در این رابطه در لهستان به موسسه حقوقی ثبت کریم خان مراجعه نمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *