ثبت شرکت در روسیه

ثبت شرکت در روسیه


راهنمایی برای ثبت شرکت در روسیه

گروه ثبت شرکت کریم خان با همکاری کارشناسان خبره و وکلای معتبر تمامی شرایط لازم جهت ثبت شرکت در روسیه را برای شما فراهم آورده و با بهره گیری از تجربیات وکلای معتبر در این زمینه فعالیت نموده و با همکاری مستمر با شرکت ها،سازمان ها و اتاق های بازرگانی در روسیه به عنوان نماینده بعضی از آژانس های جذب سرمایه گذاری در اروپا به منظور ثبت شرکت در روسیه و اخذ اقامت در این کشور تمامی اقدامات لازم را به عمل می آورد.حداقل سرمایه اولیه به منظور ثبت شرکت در روسیه 10 هزار روبل (حدود 300 دلار) است،بلافاصله پس از افتتاح حساب بانکی،باید 50% سرمایه اولیه را در بانک ذخیره کنید و 50% الباقی را طی مدت یک سال به حساب بانکی تان واریز نمایید،البته بعدها می توانید سرمایه واریز شده را خرج نمایید و لازم نیست در حساب بلوکه ذخیره نمایید.

افتتاح حساب بانکی ثبت شرکت در روسیه

  • افتتاح حساب در بانک میر بیزینس (2 ارز: روبل و یورو)
  • افتتاح حساب در بانک فرست چک راشن (5 ارز: روبل،یورو،دلار،یوان و ین)
  • افتتاح حساب شخصی برای مدیر عامل شرکت در یک بانک روس
  • اعلام شماره حساب های بانکی به حوزه مالیاتی مربوطه
  • پرداخت کلیه هزینه های محضر و برابر اصل و… (به جز واریزی به حساب خودتان) بر عهده ماست.

اخذ جواز استخدام مدیر خارجی و مجوز کار

به عنوان یک مدیر خارجی که به منظور وارد شدن به روسیه نیاز به ویزا دارید تا یک ماه پس از ثبت شرکت در روسیه زمان دارید تا جهت دریافت جواز استخدام مدیر خارجی و مجوز کار اقدامات لازم را به عمل بیاورید.این پروسه طی 3 ماه به انجام می رسد اما این امکان را دارید تا بلافاصله پس از ثبت شرکت در روسیه و افتتاح حساب بانکی،فعالیت قانونی شرکت خود را آغاز نمایید.مجوز میبایست هر ساله تمدید گردد و طبق آن می توانید به اخذ ویزای کار و اقامت روسیه بپردازید.

در صورتی که قصد ثبت شرکت در روسیه را دارید می بایست با مراحل افتتاح حساب در بانک روسیه به طور کامل آشنایی داشته باشید.
موسسه ثبت شرکت کریم خان در ادامه مراحل افتتاح حساب بانکی در روسیه را برای شما به تفصیل توضیح می دهد.

مراحل افتتاح حساب بانکی در روسیه

  1. ثبت شرکت در روسیه و اخذ کلیه مدارک ثبتی از موسسه ثبت شرکت کریم خان
  2. تهیه کپی برابر اصل مدارک ثبتی شرکت و تایید امضا پای کارت امضای بانک پس از ثبت شرکت در روسیه
  3. تکمیل فرم های مربوطه توسط موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان
  4. مراجعه حضوری به بانک
  5. بررسی مدارک ثبت شرکت در روسیه توسط بانک
  6. اعلام شماره حساب (های) بانکی و سایر مشخصات توسط بانک در صورت موافقت بانک با افتتاح حساب
  7. ارسال فلش کارت سخت افزاری استفاده از اینترنت بانک توسط بانک به نشانی شما در ایران با DHL (البته نه همه بانک ها)
  8. اعلام شماره حساب های بانکی شرکت به دارایی،بیمه بازنشستگی و بیمه تامین اجتماعی (توسط ما)
حساب بانکی شخصی (حقیقی)

در صورتی که جهت ثبت شرکت در روسیه با ویزای توریستی وارد مسکو شوید می توانید در بانک های روسیه اقدام به گشودن حسابی شخصی (حقیقی) نمایید و به اخذ Debit Card بپردازید.همچنین می توانید از این Debit Card ها علاوه بر پرداخت در پایانه های کشورهای جهان جهت پرداخت آنلاین در سایت های مختلف نیز استفاده نمایید.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در روسیه

  1. اصل پاسپورت : اصل پاسپورت اعضای شرکت تنها مدرکی است که متقاضی ثبت شرکت در روسیه باید با خود از ایران بیاورد،لازم به ذکر است که ترجمه پاسپورت در روسیه صورت می پذیرد بنابراین نیاز نیست تا به ترجمه پاسپورت در ایران بپردازید.
  2. نام شرکت : جهت ثبت شرکت در روسیه می توانید نام شرکت خود را به هر زبانی برگزینید اما باید به این نکته توجه کنید که نام مورد نظر شما تکراری نباشد.
  3. موضوع فعالیت شرکت : ثبت موضوع فعالیت شرکت ها در روسیه با استفاده از کدهای طبقه بندی شده (به نام ОКВЭД با تلفظ OKEVEDE) انجام می گیرد.کافی است شرح فعالیت مورد نظرتان را درج نموده،استخراج کدها توسط موسسه ثبت شرکت کریم خان صورت می پذیرد.
  4. نشانی دائم در ایران : نشانی،کد پستی و تلفن (ثابت یا همراه) متقاضی در ایران
  5. نوع سیستم مالیاتی : موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان در این باره به شما پیشنهاد می کند که هنگام ثبت شرکت در روسیه از سیستم های مالی پیچیده استفاده نکنید.

نکته : در صورتی که علاوه بر ثبت شرکت در روسیه قصد دریافت جواز کار را دارید میبایست ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی خود را پس از مورد تایید قرار گرفتن توسط سفارت روسیه را نیز ارائه دهید.

مزایای ثبت شرکت در روسیه

  • مالکیت صد در صد (بدون نیاز به شریک بومی)
  • افتتاح حساب بانکی و تعامل با سراسر جهان بدون تحریم
  • امکان درخواست ویزای بلند مدت(یک ساله)
  • امکان درخواست اقامت برای خود و خانواده
  • قوانین تجاری و گمرکی آزاد در داخل اتحادیه اروپا

همچنین لازم به ذکر است که در صورتی که قادر به اخذ اقامت روسیه باشید دیگر به هیچ وجه نیاز به مدیر محلی نخواهید داشت و مدیریت شرکت خود را شخصا می توانید به عهده بگیرید،باید بدانید که مدت زمان اخذ اقامت از 30 الی 45 روز متغیر است.نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که در صورتی که به روسیه سفر کنید مدت زمان ثبت شرکت در روسیه برای شما 7 روز کاری خواهد بود و در غیر این صورت زمان ثبت شرکت در روسیه برای متقاضیان 17 روز کاری است.همچنین مالیات برسود باید هر 3 ماه یکبار پرداخت گردد گزارش مالیات برا ارزش افزوده نیز باید هر ماه ارائه گردد.

حسابداری و مالیات

طریقه محاسبه مالیات در روسیه فوق العاده پیچیده است،به این منظور پس از ثبت شرکت در روسیه میتوانید گزارش های ماهانه را خود تنظیم نموده و یا از خدمات حسابداری گروه وکلای ثبت شرکت کریم خان برای ارائه گزارش های مالیاتی استفاده نمایید.در صورتی که قصد ثبت شرکت در روسیه را دارید باید بدانید که روسیه یکی از بهترین مکان ها جهت سرمایه گذاری در سال های اخیر بوده و در این کشور هر روزه بر ثروت سرمایه گذاران افزوده می گردد و این امر برای بسیاری از دیگر سرمایه گذاران خارجی که خواهان بازار بزرگ و معتبری هستند جالب توجه است.

انواع ثبت شرکت در روسیه

5 نوع شرکت در روسیه موجود است که در ذیل نام برده می شود:

  1. شرکت مسئولیت محدود یا به اختصار OOO
  2. شرکت سهامی خاص،با سهام بسته شده یا به اختصار ZAO
  3. شرکت سهامی عام،با سهام باز یا به اختصار OAO
  4. شاخه یا شعبه از یک شرکت خارجی
  5. شرکت کارافرینی فردی خصوصی

ویژگی های اصلی شرکت مسئولیت محدود و سهامی عام در روسیه

  • حداقل سرمایه اولیه شرکت مسئولیت محدود برابر 10000 روبل روسی بوده که این مبلغ معادل با 375 دلار می باشد
  • حداقل سرمایه اولیه شرکت سهامی عام برابر با 100000 روبل روسی بوده که معادل 3750 دلار می باشد.
  • هر دو شرکت جزء شرکت های محبوب و معمول روسی هستند.
  • حداقل به یک سهامدار و یک مدیر نیاز است.
  • سهامداران بیشتر از 50 نفر نمیتوانند باشند.محدودیتی در ملیت سهامداران وجود ندارد.
  • حداقل 50% از سرمایه اولیه باید در بانکی ذخیره سازی گردد.

جهت ثبت شرکت در روسیه باید بدانید که شرکت های روسی دارای ساختار مدیریتی 3 خطی هستند که موسسه ثبت شرکت کریم خان در ادامه به توضیح این ساختار می پردازد.

  • مجمع عمومی سهامداران
  • صورت جلسه هیئت مدیره
  • صورت جلسه اجرایی

مجمع عمومی سهامداران دارای بالاترین مرحله مدیریتی بوده و حداقل باید هر سال 1 بار برگزار گردد،هیئت مدیره باید تابع تصمیمات مجمع عمومی سهامداران باشد و مدیران اجرایی باید طبق منشور قوانین سازمان عمل نمایند.در صورتی که یک شرکت روسی قصد استخدام فردی خارجی را داشته باشد باید دارای اجازه نامه ویژه ای باشد.کلیه کارمندان خارجی باید اجازه کار از شرکت متبوع خود را داشته باشند،همچنین نیازمند ویزای کار جداگانه است.موسسه ثبت شرکت کریم خان ارائه دهنده کلیه خدمات در رابطه با ثبت شرکت در روسیه می باشد.

در صورتی که متقاضی ثبت شرکت در روسیه هستید می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان تمامی امور مربوطه را در کمترین زمان به انجام برسانید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *