ثبت شرکت در فرشته

شرکت چیست ؟

ثبت شرکت در فرشته به منظور اعمال مادی و کسب سود از آن می تواند آغاز کننده تحولی بزرگ در اقتصاد کشور باشد .

ثبت شرکت در فرشته

کلمه ای که تقریبا هر روز با آن سر و کار داریم و مدام با اسامی مختلف و عنوان شرکت در ابتدای آن در طول روز زیاد مواجه میشویم .

اما معنی شرکت چیست ؟

ثبت شرکت چه مزایایی دارد ؟

در این مقاله به صفر تا صد موضوع و عنوان یک شرکت و نحوه ثبت شرکت در فرشته می پردازیم پس با موسسه ثبتی کریمخان همراه باشید .

عناوین مقاله :

  • شرکت چیست ؟
  • شرکت سهامی چیست ؟
  • شرکت سهامی خاص چیست ؟
  • شرکت سهامی عام چیست ؟
  • شرکت مسئولیت محدود چیست ؟
  • شرکت تضامنی چیست ؟
  • موسسه چیست ؟
  • هزینه و تعرفه ثبت شرکت
  • سوالات متداول

ثبت شرکت در فرشته

در یک تعریف خوب و ساده برای راه اندازی یه کسب و کار حداقل نیاز به اجتماع 2 یا چند نفر برای انجام عملیات تجاری و کسب سود می باشد . حال این اجتماع می تواند متشکل از شخص حقیقی یا حقوقی باشد که هر یک سهام خاص خود را در شرکت دارند و به صورت توافقی در بین خود این سهم ها را تقسیم میکنند.

چند نوع شرکت در ایران داریم ؟

با تعریف بالا ، در هر کسب و کاری و ثبت شرکتی باید نوع شرکت تعیین شود پس باید با انواع شرکت ها آشنا شوید .

در کل دو نوع شرکت مدنی و شرکت تجاری داریم که در ثبت کریمخان به طور واضح و جامع به توضیح شرایط ثبت شرکت ها میپردازیم .

شرکت مدنی

به طور خلاصه و واضح 2 نوع خاص و عام دارد که در تعریف عام مطابق با عقد قراردادی عده ای از شرکا سرمایه یا کار یا تخصص خود را برای رسیدن به هدفی مشخص با هم به اشتراک بگذارند و در تعریف خاص هدف از عقد قرارداد تقسیم حق مالکیت است. منظور اینکه در این نوع شرکت ها چند نفر با هم همکاری می کنند تا به هدف و یا مال یکسان و مشخصی دست یابند. در واقع شرکا هر یک می توانند از تخصص، توان، مال و یا کار خود برای رسیدن به این هدف یا مال مشترک استفاده کنند.

شرکت تجاری

شرکت های تجاری در واقع برای کسب سود و تجارت تاسیس می شود .

بر اساس ماده 20 قانون تجارت در ایران 7 نوع شرکت تجاری داریم :

  • شرکت های سهامی خاص
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • موسسه
  • شرکت دانش بنیان
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

مدارک ثبت شرکت

در ایران بیشترین آمار ثبت شرکت متعلق به ثبت شرکت های سهامی خاص ، شرکت سهامی عام ، شرکت مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی و موسسه می باشد .

در این قسمت از مقاله سراغ تعریف شرکت های مختلف می رویم .

ثبت شرکت سهامی

حتما عنوان سهامی خاص و سهامی عام رو زیاد شنیدید .

اما قبل از دسته بندی آن و تعریف هر یک باید تعریف خود شرکت سهامی را بدانید .

شرکتی که سرمایه آن به سهام های مختلف تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها می باشد که این شرکت های سهامی به 2 نوع خاص و عام تقسیم می شوند.

ثبت شرکت سهامی خاص

اگر تمام سرمایه یک شرکت را موسسین آن تامین می کنند به آن شرکت سهامی خاص می گویند و نکته مهم قابل ذکر این است که سهام شرکت سهامی خاص قابل داد و ستد در بورس اوراق بهادار ولی توسط افراد خارج از شرکت قابل معامله است .

هنگام ثبت شرکت سهامی خاص باید تمام سرمایه توسط موسسین شرکت تامین شود ولی 35 درصد از سرمایه در بانک سپرده گذاری شده باشد .

ثبت شرکت سهامی عام

اگر قسمتی از سرمایه شرکت از طریق فروش سهام به مردم تامین شود شرکت سهامی عام می گویند . در این شرکت های سهامی عام ، صاحبان سهام می توانند سهام خود را به راحتی در بورس داد و ستد کنند و در واقع مالکیت خود را به دیگری منتقل کنند ( از تفاوت های سهامی عام و سهامی خاص ) .

ثبت شرکت مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود در حقوق ایران اولین بار با تصویب قانون تجارت مصوب 1311 وارد قانون گذاری شد .

در واقع این نوع شرکت ها بین دو یا چند نفر که عمدتا بین اعضای یک خانواده یا افراد فامیل و یا دوستان و آشنایان است که با هدف امور تجاری تاسیس و شرکت به ثبت میرسد .

هریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است (ماده 94 قانون تجارت).

ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی یکی از انواع شرکت‌های قانونی است که این شرکت از جنبه‌های مختلفی از جمله نحوه ثبت و تشکیل، رابطه میان شرکا، انحلال و ورشکستگی با دیگر شرکت‌ها متفاوت است. شرکت تضامنی تحت اسم مخصوصی برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تاسیس می‌شود و اگر دارایی شرکت برای پرداخت تمام قروض شرکت کافی نباشد٬هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض هستند .

ثبت موسسه

این نوع شرکت ها با عنوان موسسه با هدف امور تجاری تاسیس نمیشود و هدف اصلی ، امور علمی ، ادبی ، خدماتی و غیره می باشد .

در ماده 584 قانون تجارت و ماده 1 آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجاری مصوب 1337 بیان شده است این موسسات از تاریخ ثبت در اداره ثبت شرکت ها شخصیت حقوقی پیدا می کنند و دارای مجمع عمومی و عادی و اظهارنامه نیز هستند.

هزینه ثبت شرکت چقدر است ؟

تا اینجا به تعریف انواع شرکت و راه اندازی کسب و کار پرداختیم و در این قسمت از مقاله ثبت شرکت به هزینه و تعرفه ثبت شرکت های میپردازیم .

شرایط ثبت شرکت ها با هم متفاوت است و قاعدتا باید هزینه های مختلی نیز داشته باشد .

در شرکت ثبت کریمخان ، هزینه ثبت شرکت شامل واریزی به اداره ها و درج آگهی در روزنامه رسمی کشور و همچنین کارمزد موسسه ثبت شرکت کریمخان و در نهایت حق الوکاله می شود .

جهت دریافت و اطلاع از تعرفه ثبت شرکت و مشاوره رایگان ثبت شرکت ، لطفا با مشاورین ثبت کریمخان تماس حاصل فرمایید .

سوالات متداول

  • آیا هزینه ثبت شرکت ها در فرشته یکسان است ؟

خیر . هزینه ثبت شرکت بستگی به میزان افراد ، میزان حجم موضوع درج شده برای شرکت در اساسنامه و روزنامه رسمی ، میزان سرمایه اولیه اعلام شده و غیره بستگی دارد . ( هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود به دلیل هزینه روزنامه رسمی ، مقداری کمتر است )

  • چرا قیمت موسسات ثبت برای ثبت شرکت در فرشته متفاوت است ؟

موسسات ثبت به دلیل ارائه خدمات متفاوت و فیزیکی نبودن انجام امور ثبت شرکت ، هزینه های متفاوتی را برای ثبت شرکت شما اعلام میکنند ثبت کریمخان با بهترین تعرفه ثبت شرکت آماده ارائه خدمات به طور کامل و حرفه ای می باشد .

  • آیا مراحل ثبت شرکت سهامی عام با سهامی خاص یکسان است ؟

خیر . هر یک از شرکت ها برای ثبت نیاز به مراحل خاصی میباشند .

اخذ کد اقتصادی 

موسسه تخصصی ثبت کریمخان با داشتن جمعی از نخبگان و کارشناسان کشوری در حوزه مشاوره و ثبت شرکت و برند ، ثبت موسسه ، ثبت شرکت های مسئولیت محدود وهمچنین ثبت تغییرات شرکت ، ثبت نقل و انتقال سهام شرکت ، ثبت کاهش یا افزایش میزان سهام اعضای شرکت ، افزاییش یا کاهش سرمایه ، ثبت انحلال شرکت ، ثبت پلمپ دفاتر و یا به بیان بهتر و واضح تر ، در تمامی امور اداری ثبت شرکت در فرشته به شما خدماتی شایسته ارائه میکند .

از خدمات خوب شرکت ثبت کریم خان می توان به ثبت شرکت در فرشته ، ثبت شرکت در مناطق آزاد ، ثبت برند و لوگو در فرشته ، اخذ کارت بازرگانی ، اخد کد اقتصادی و دیگر امور ثبت شرکت ها با هزینه های شفاف بدون رفت و آمد های بیهوده و به صورت آنلاین اشاره کرد که میتوانید با مشاوره حرفه ای و رایگان توسط ثبت کریمخان در سریع ترین زمان به کسب و کار خود اعتبار ببخشید .

در این موسسه با بهترین کیفیت در سریعتر زمان حتی به صورت انلاین و غیر حضوری به کار شما رسیدگی میشود و همچنین افتخار داریم که با مشاوره رایگان و تخصصی در تمام ساعات شبانه روز و یا حضور مشاورین ما در محل شما در خدمت مشتریان عزیز باشیم .

تلفن تماس :

021-87147205

021-87147206


ثبت شرکت در فرشته ، ثبت برند در فرشته ، استعلام برند در فرشته ، مشاوره ثبت شرکت در فرشته ، هزینه ثبت شرکت در فرشته ، موسسه ثبت شرکت در فرشته ، ثبت شرکت مسئولیت محدود فرشته ، ثبت شرکت سهامی خاص فرشته ، ثبت شرکت سهامی عام فرشته ، اخذ کارت بازرگانی فرشته ، اخذ کد اقتصادی فرشته ، پلمپ دفاتر فرشته ، تغییرات شرکت در فرشته ، ثبت شرکت فرشته، ثبت لوگو فرشته ، موسسه ثبت شرکت در فرشته ، موسسه ثبتی در فرشته

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *