ثبت شرکت در سمنان

ثبت شرکت در سمنان


استان سمنان یکی از استان‌های کشور ایران، مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر این استان، شهر سمنان است.این استان به دلیل نزدیکی با تهران، دارا بودن شبکه ارتباطی پیشرفته و راه آهن با استان های تهران، خراسان، مازندران و جنوب کشور در بخش صنعت از جایگاه ویژه ای برخوردار است. همچنین با توجه به وضعیت زمین شناسی منطقه، این استان از نظر تنوع مواد معدنی یکی از غنی ترین مناطق کشور به شمار می آید. معادن فعال در این منطقه عبارتند از: زغال سنگ، کرومیت، گچ، نمک، سیلیس، سولفات دو سود، دولومیت، پتاس، خاک های صنعتی، مس، سرب، روی، بوکسیت، منگنز، گوگرد و فسفات.

ثبت شرکت در سمنان

 

این دیار، به دلیل شرایط جغرافیایی بیابانی و نیمه بیابانی و محدودیت های آب و خاک، از موقعیت کشاورزی مطلوبی برخوردار نیست و تنها 2 در صد از کل مساحت استان زیر کشت آبی و دیم است و محصولات آن را گندم، جو، پنبه بومی و ورامینی، یونجه، سیب زمینی، اسپرس،شبدر و چغندر قند تشکیل می دهند.ولی در بخش دام داری به علت داشتن مراتع غنی از وضعیت خوبی برخوردار است و به عنوان یکی از قطب های مهم دامپروری کشور محسوب می شود. استان سمنان در بخش صنایع دستی،از مراکز مهم کشور محسوب می شود،صنایعی از قبیل جاجیم بافی، چادر شب، پلاس و چوقا، چاپ قلمکار، سرامیک، سفال سازی، گلیم بافی، قالی بافی، صنایع دستی موجود در سمنان محسوب می شود.

ثبت شرکت در سمنان

اشخاص حقیقی و حقوقی با به کاربردن توان و تخصص خود در فعالیت های اقتصادی اقدام به ثبت شرکت می نمایند و فعالیت های تجاری خود را ابه این وسیله قانونی می کنند .اشخاص با توجه به فعالیت های تجاری خود شرکت در قالب های مختلفی به ثبت می رسانند.ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها امکان پذیر است.

مراحل ثبت شرکت در سمنان

  1. در شرکت محدود تعداد سهامداران 2 نفر،در شرکت های سهامی خاص حداقل 3 نفر است و حق رأی هر کسی به اندازه میزان سرمایه او در شرکت است.
  2. مراجعه به سامانه اینترنتی ثبت شرکت و تکمیل اطلاعات در قسمت پذیرش
  3. تعیین نام و نوع شخص حقوقی شرکت( مجاز به انتخاب 5نام و در صورتی که نام اداراتی نباشد تایید می شود)
  4. تعیین مدت زمان و نوع فعالیت در صورت لزوم کسب مجوز
  5. درج نشانی و محل شرکت و در صورت عدم نشانی درج آدرس منزل ،شماره تماس و کد پستی
  6. تعیین مبلغ در نظر گرفته شده برای سرمایه اولیه شرکت در قسمت «سرمایه شخص حقوقی»،در شرکت های محدود حداقل یک میلیون ریال
  7. درج اسامی شرکاء و مشخصات کامل آن ها
  8. تعیین میزان سهام هریک از شرکاء(نقدی ، غیر نقدی)
  9. انتخاب تعداد شعبه های در نظر گرفته شده و مکان آنها و سپس تعیین سال مالی شرکت و تکمیل صورت جلسه
  10. تعیین اساس نامه و قوانین خاص شرکت
  11. تحویل مدارک به اداره ثبت شرکت ها

در پایان بعد از تأیید تمام مراحل و دریافت شماره ثبت باید آگهی ثبت شرکت خود را در روزنامه رسمی به چاپ برسانید.در آگهی باید نام و نوع شرکت ثبت شود و پس از درج آگهی می توان کار خود رابه طور رسمی آغاز کرد.

زمان و تعرفه ثبت شرکت در سمنان

در مورد زمان ثبت شرکت در سمنان باید تمامی مدارک ارائه شده به اداره ثبت شرکت ها کامل و بدون نقص باشد تا در طول بررسی های کارشناسان نواقصی وجود نداشته باشد که در غیر این صورت پرونده به تعویق می افتد.
هزینه های دولتی ثبت شرکت که شامل:حق الثبت ، حق التمبر ، واریزی مبلغ تعیین نام برای شرکت ، آگهی نوبت آول روزنامه کثیرالانتشار ، آگهی نوبت دوم روزنامه رسمی و … می باشد در طی مراحل ثبت شرکت پرداخت می گردد. البته میزان سرمایه و موضوع فعالیت شرکت , تعداد اعضا در هزینه ها تأثیر گذار می باشند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سمنان

در این نوع شرکت که با هدف های تجاری مشترک تاسیس می شود ،حداقل تعداد اعضا 2 نفر و حداقل سن قانونی اشخاص باید بالای 18 سال باشد . سرمایه اولیه تأسیس این نوع شرکت ها حداقل باید 1 میلیون ریال باشد و سرمایه در این نوع شرکت ها به سهام تقسیم بندی نمی شود . تمامی اعضا به اندازه سهام خود مسئول تعهدات شرکت می باشند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سمنان

  • دو نسخه شرکتنامه تکمیل شده
  • دو نسخه تقاضانامه تکمیل شده
  • دو نسخه اساسنامه تکمیل شده
  • تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام های پیشنهادی و همچنین فیش واریزی
  • اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد
  • تصویر برابر با اصل مدارک هویت تمامی شرکاء، مدیران
  • اصل گواهی عدم سوءپیشینه اعضاء هیأت مدیره و مدیرعامل
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • دو نسخه صورتجلسه هیأت مدیره
  • اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد

ثبت شرکت سهامی خاص در سمنان

شرکت سهامی خاص برای اعتبار بخشیدن به امور و کسب و کار اقتصادی تاسیس می گردد و ثبت یک شرکت سهامی خاص درشهرستان های شاهرود، دامغان و گرمسار استان سمنان از گام های اولیه و موثر می باشد .حداقل اعضای هیات مدیره 5 نفر می باشد و میزان تعهد افراد با توجه به میزان سهام آن ها در شرکت معین می شود .حداقل تعداد سهامداران 3 نفر بالای 18 سال و 2 نفر بازرس (وجود این بازرسین الزامی می باشد)که یکی بازرس اصلی و دیگری بازرس علی البدل می باشد.حداقل سرمایه اولیه سهامداران 1.000.000ریال می باشد و باید در زمان ثبت 35% را واریز و 65% را متعهد به پرداخت شوند ، مدت زمان مسئولیت برای سهامداران 2 سال و برای بازرسین 1 سال می باشد و بعد از اتمام زمان مسئولیت باید تمدید آن سمت صورت گیرد.

ثبت موسسه در سمنان

همانطور که گفتیم در صورتی که موضوع فعالیت شرکت ها تجاری باشند،به ثبت می رسند اما در برخی از موارد ثبت شرکت های غیر تجاری(آموزشی ، خیریه ، علمی ادبی و…. ) امکان پذیر می باشد.

این شرکت ها که به موسسات غیر تجاری درشهرستان های شاهرود، دامغان و گرمسار استان سمنان شناخته می شوند، بعد از ثبت شرکت شخصیت حقوقی پیدا می کنند . موسسات غیرتجاری دو نوع می باشند:

موسسات غیر انتفاعی که اشخاص حقوقی می باشند ، هدف آنها سودآوری و تقسیم سود نمی باشد مانند انجمن ها و یا اتحادیه هاو…و همچنین موسسات انتفاعی که هدف اصلی آنها سودآوری بیشتر می باشد . مانند امور غیر تجاری ادبی ، علمی ، آموزشی ، خیریه و…

ثبت برند واحد ثبتی سمنان

ثبت برند یا علامت تجاری جهت معرفی کالا و خدمات تولیدی شما به بازار تجارت و رقابتی است. هر چه کیفیت و نام انتخابی محصولات شما بهتر باشد در ذهن مصرف کنندگان بیشتر باقی می ماند و در برابر رقبا پایداری بیشتری دارد، بنابراین مهم ترین قدم برای داشتن برندی معتبر انتخابی نام و نشانی مناسب می باشد.با ثبت برند میتوان از سوء استفاده احتمالی افراد سودجو جلوگیری کرد.

اخذ کارت بازرگانی واحد ثبتی سمنان

کارت بازرگانی مجوزی است از طرف اتاق بازرگانی برای اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام فعالیت های بازرگانی و واردات و صادرات کالا.این کالاها طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.اعتبار کارت بازرگانی یکسال و بعد از اتمام این دوره با پرداخت هزینه تمدید می شود.

ثبت شرکت تضامنی در سمنان

مدارک مورد نیاز برای شرکت تضامنی به شرح زیر است:

  1. دو برگ امضا شده از تقاضانامه شرکت
  2. دو برگ امضا شده از شرکتنامه شرکت
  3. دونسخه امضا شده از اساس نامه شرکت
  4. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی تمامی شرکا
  5. اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اعضاء هیئت مدیره
  6. اصل مجوز صادر شده از مرجع صلاحیت
  7. دو نسخه امضاء شده از صورت جلسه مجمع عمومیموسسین شرکت و صورت جلسه هیئت مدیره
  8. اصل وکالت نامه وکیل دادگستری
  9. تعهدنامه تمامی اعضا هیئت مدیره مبنی بر نداشتن سوء پیشینه کیفری و عدم محدودیت های قانونی برای عضویت در هیئت مدیره

انواع شرکتهای تجاری در سمنان

  • ثبت شرکت بازرگانی در سمنان
  • ثبت شرکت پیمانکاری در سمنان
  • ثبت شرکت خدماتی در سمنان
  • ثبت شرکت گردشگری در سمنان
  • ثبت شرکت ساختمانی در سمنان
  • ثبت شرکت عمرانی در سمنان
  • ثبت شرکت تولیدی در سمنان
  • ثبت شرکت صنعتی در سمنان
  • ثبت شرکت دانش بنیان در سمنان
  • ثبت شرکت معماری در سمنان

ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها استان سمنان

  • ثبت شرکت در سمنان
  • ثبت شرکت در شاهرود
  • ثبت شرکت در دامغان
  • ثبت شرکت در گرمسار
  • ثبت شرکت در سنگسر
  • ثبت شرکت در سرخه
  • ثبت شرکت در میامی
  • ثبت شرکت در آرادان

کارشناسان ما در موسسه حقوقی ثبت شرکت کریم خان با افتخار و سابقه ای درخشان،در حداقل زمان و هزینه بهترین خدمات را برای شما در ثبت شرکت در سمنان ارائه می دهند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *