ثبت شرکت در تبریز

ثبت شرکت در تبریز


نحوه ی ثبت شرکت در تبریز

در آغاز سخن ثبت کریم خان به معرفی شهر تبریز می پردازد و پس از آن چگونگی ثبت شرکت در تبریز را برای شما تشریح می نماید. تبریز یکی از کلانشهرهای ایران می باشد که با بیش از 1 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دومین شهر صنعتی کشور و سومین شهر پرجمعیت ایران به شمار می رود.

ثبت شرکت در تبریز

شهر تبریز مرکز اداری،ارتباطی،بازرگانی،سیاسی ،صنعتی،فرهنگی و نظامی در منطقه ی شمال غرب ایران می باشد که همین امر،سبب فراهم آمدن فرصت های سرمایه گذاری بی بدیلی برای فعالان اقتصادی می گردد.

از آن جمله می توان گفت،کارخانه های تولیدی در این استان پتانسیل فراوانی جهت جذب سرمایه گذاری را دارا می باشد.علاوه بر آن صنایع سنگین مانند ماشین سازی نیز،چشم انداز روشنی را به منظور سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی سودآور پدید می آورد.

از مزایای دیگر سرمایه گذاری در این شهر،به مزیت های چرم و کفش جهت جذب سرمایه گذاری می توان اشاره نمود.همچنان که بزرگ ترین شهرک چرم سازی واقع در تبریز می باشد که می توان با جذب سرمایه گذاری کالاهایی را با هدف صادرات به بازار منطقه تولید نمود.

در نتیجه می توان گفت،یکی از ابتدایی ترین اقدامات شروع یک کسب و کار تجاری ،سرمایه گذاری و ثبت شرکت در تبریز می باشد.به این دلیل که استفاده از پدیده شرکت تجاری به بازدهی فعالیت اقتصادی حدت بیشتری می دهد و سبب ایجاد مزایایی که فعالیت فردی در بر ندارد می گردد،مزایایی مانند ایجاد سرمایه افزون تر و تجمع تخصص هایی گوناگون برای نیل به هدفی واحد و به خصوص محدودیت مسئولیت فعالان تجاری.

در ادامه ثبت کریم خان به نحوه ی ثبت شرکت در تبریز (شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص) می پردازد.

ثبت شرکت در تبریز(سهامی خاص)

*شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

  • حداقل 3 نفر عضو + 2 نفر بازرس
  • حداقل سرمایه 1.000.000 ریال
  • پرداخت حداقل 35 % سرمایه نقداَ

*مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص

  • کپی کارت ملی و شناسنامه
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  • امضای اقرار نامه
  • مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
  • (تنظیم وکالتنامه بنام وکیل برای دریافت مجوز)

ثبت شرکت در تبریز( با مسئولیت محدود)

*شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  • وجود حداقل 2 نفر عضو
  • 1.000.000 ریال سرمایه اولیه
  • تعهد یا پرداخت کل سرمایه

*مدارک مورد نیاز به منظور ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه
  • امضای اقرارنامه
  • مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

در این قسمت موسسه ثبت کریمخان مراحل ثبت شرکت های گوناگون و ثبت تغییرات شرکتها در تبریز را برای شما عنوان خواهد کرد.

مراحل ثبت شرکت در تبریز و موسسات غیرتجاری و ثبت تغییرات انواع شرکت ها در تبریز

  1. درمرحله نخست می بایست مدارک فوق را آماده نمایید.
  2. پس از آن به سامانه اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید.
  3. با رجوع به بخش پذیرش تاسیس در سامانه،نوع شخصیت حقوقی ؛اطلاعات متقاضی و دیگر اطلاعات درخواست شده مانند سرمایه شرکت و سمت افراد و نوع روزنامه رسمی را درج کرده و نسبت به پیشنهاد نام شخصیت حقوقی (انتخاب نام شرکت)مورد نظر اقدام نمایید.برای این امر در قسمت اسامی درخواستی،پنج نام را به ترتیب اولویت وارد نمایید.به منظور انتخاب نام،نام هایی را انتخاب کنید که:
    الف- خارجی نباشد،
    ب – پیش از این به ثبت نرسیده باشد
    ج – معنا و مفهوم مرتبطی داشته باشد
    د –  مطابق با فرهنگ انقلاب اسلامی باشد.و در آخر پس از بازبینی اطلاعات در صورتیکه مطالب را درست وارد کرده اید گزینه پذیرش نهایی را انتخاب کنید.
  4. پس از کامل نمودن اطلاعات و بارگذاری مدارک لازم در سامانه ، کارشناس حقوقی اطلاعات وارد شده را بررسی می نماید،چنانچه اطلاعات ارسالی ناقص باشد برای شما درسامانه ابلاغ رفع نقص ارسال می شود و می بایست نقص را رفع نموده و چنانچه نقصی در اطلاعات موجود نباشد ، آن را تاًیید خواهد کرد.
  5. در صورتیکه مطالب تایید شده باشد،در مرحله بعدی نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را توسط باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال کنید 6-بعد از ارسال پستی،شماره مرسوله به وسیله سامانه وارد پرونده می گردد.
  6. پس از ارسال مدارک،در صورتیکه مدارک تقدیمی کامل و بی نقص بود، کارشناس مربوطه مدارک را به بخش ثبت دفاتر ثبت شرکت ها تحویل داده و مسئول مربوطه پس از ثبت در دفتر و درج آن بر روی اظهارنامه اقدام به اخذ امضاء از متقاضی کرده و متقاضی بعد از قید جمله:ثبت با سند برابر است”ذیل دفتر را امضا خواهد نمود.یک نسخه از مدارک در بایگانی اداره ثبت نگاهداری و نسخه دیگر از مدارک پس از مهر شدن به متقاضی تحویل داده می شود.سپس کارشناس مربوطه، پیش نویس آگهی را که تشکیل پرونده گردیده، برای تحریر به اتاق تایپ ارسال می نماید.
  7. درنهایت می بایست جهت واریز مبلغ روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران از طریق اینترنتی و غیر حضوری به منظور درج در روزنامه اقدام نمایید که این مرحله آخرین مرحله ثبت شرکت می باشد.
    چنانچه مایل به ثبت شرکت در تبریز می باشید مشاوران حقوقی ما در ثبت کریم خان ،آماده ی خدمت رسانی در خصوص ثبت شرکت ،ثبت تغییرات شرکت به شما می باشد. جهت مشاوره و تماس با کارشناسان ما با شماره ی 87146 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *